Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Befordring Dyrlæger?
Forfatter: 
Dato:  26-11-2017 22:52
Hej med jer :)
Er det normalt at en dyrlæge (Hestedoktoren) tager 744kr. I befordring for at køre 31 kilometer? Godt nok var det en vagtkørsel, meeeen jeg synes alligevel den ligger i den lidt tungere liga for befordring....

Statens takst hedder jo højest 3,53 pr km i 2017.. Kan se på en regning fra Skibby dyreklinik at de har taget 3,22 pr km.
På en anden regning har de taget 60kr for 6 km. Altså 10kr. Pr km..

Har prøvet at læse hele google igennem for at finde reglement og priser fra forskellige dyrlæger men det virker virkelig som en tilfældighed hvilke priser man vælger at tage..

Hestedoktoren siger at de har krævet beløbet for at køre 31 km, altså = 24 kroner pr km???

Det er meget uigennemskueligt for mig? ;)
Hvis nogen kender til reglerne for dyrlægers befordring er jeg meget åben for inputs!! På forhånd tak og god aften :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrlægepriser
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 12:50

Hej

 

tror ikke umiddelbart der er nogen regler for hvad dyrlæger må tage i km penge..

 

kan se at min dyrlæge kræver 6 kr pr km ved alm besøg, har heldigvis ikke haft behov for akut dyrlæge de sidste par år, så kan ikke sige om det er dyrere uden for normal åbningstid

 

hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kørsel...
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 13:00

Statens takster er jo ikke udtryk for en grænse for hvad man MÅ tage, men blot den pris, som staten afregner i kørsel.

Jeg kan ikke forestille mig, at der findes en lovgivning om, hvor meget man som privat erhvervsdrivende må tage i kørsel.

Men har du snakket med dyrlægen? Det kan vel være en fejl - ved en usædvanlig regning ville jeg da nok i første omgang kontakte den jeg havde handlet med og spørger om det var en fejl. Det gør man vel også, hvis man handler i Fakta og der pludseligt står på kvitteringen, at mælken er gået ind til 44 kr pr. liter

 

Fastholder dyrlægen, at det er hans pris, jamen så må du jo betale og overveje at bruge en anden dyrlæge en anden gang, hvis der da finde en kompetent af slagsen i dit område.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
1
Svar på denne tråd
 
 Kørsel
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 16:21

Jeg ville godt nok være ked af sådan en regning. Omvendt, så ved at at vi på min arbejdsplads (handel med andre firmaer) ofte regner timeløn med i kørslen også. Med en timeløn på lidt over 500 kr., så kan det jo også blive til lidt penge.

Det er jo ikke umuligt at de kunne finde på det på en vagttelefon.


 

- Pernille

Der er intet geni, uden en smule galskab

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vagttaksf
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 17:30

Det svinger fra praksis til praksis, og afhænger også af hvordan dyrlægen aflønnes for at afholde vagt.

 

Der hvor jeg arbejdede før, kostede det normaltakst Per kørt km (7kr) plus vagtillæg Per kørt kilometer (8kr), i alt 15 kr/kørt km plus moms. Og det er i Nordjylland i en praksis der ligger rimeligt i midten i forhold til priser - kunne forestille mig at priserne kan kan være højere på Sjælland.

 

Som dyrlæge der, fik jeg halvdelen af honoraret for vagtbesøget og 2,84kr Per kørt km. Samt 1 afspadseringstime Per 5,5 rådighedstime i vagten. Altså ingen reel timeløn når jeg var vagthavende.

mange besøg = stor indtjening til mig selv, men ingen besøg = ingen udbetalt løn fra en weekendvagt.

 

Jeg ville ringe og spørge dem om det, hvis det ikke er mere udspecificeret. Jeg er sikker på at de gerne forklarer.

 

Vh.

Anne


Anne


uden min elskede, smukke
Tahko Tyk



"They Jump The Moon, We Dance Towards Heaven"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vagttillæg
Forfatter: 
Dato:  27-11-2017 19:16

Jeg er helt sikker på at der er vagttillæg på, jeg kiggede lige på min regning fra samme klinik og der hedder det 420 + moms for 33 km.

 

Men jeg tror at du skal betale for begge veje både fra og til klinikken.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Omkørende dyrlæge
Forfatter: 
Dato:  01-12-2017 21:01

Da vi fik en kat kastreret sidst, var det em rullende dyrlæge, dvs hun havde valgt, at hendes klinik var kørende. Der gav vi omkring 600 kr. Det var billigt! Men katten var så heller ikke helt så tam, som man kunne ønske. (Tilløber i snevintrene- og rædselsslagen for mennesker. I dag snorker han i sofaen...)

 

Nu er hun desværre (heldigvis for hende ) bofast. Så jeg har ikke brugt hende siden. (Ikke af den grund! Hun var dygtig nok og meget behagelig. ) Men vore andre dyrlæger er mere inde i dyrenes sygehistorie.


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 
 kørsel vagtdyrlæge.....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2017 16:26

Ja kørselen er dyr ved vagtdyrlæge, jeg har i foråret givet lige over 2000 kr i kørsel til vagtdyrlæge fra Faxe, som den dag var eneste dyrlæge i vagten der havde tid til at komme, der er godt nok 83km, men alligevel så er det altså godt betalt at få over 2000kr for den kørsel, syntes jeg.....Til daglig betaler jeg 287.5 for at Kasernes kommer her.

 

Man er jo fanget for når hesten er kommet til skade og skal behandles af en dyrlæge, så må man jo bare finde sig i at betale hvad de forlanger, men det er ikke helt fair at de må tage lige hvad de vil og udnytte at man ikke har noget valg.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-12-2017 18:23

Ofte får dyrlægen ikke løn for at have vagt og være tilgængelig.

Så efter en normal arbejdsdag 8-17, og med endnu en arbejdsdag bagefter, skal man sidde med vagttelefonen ved hånde og se om der ringer noget.

Det er ikke at have fri, det er at være på arbejde og tilgængelig. Men fordi man ikke får løn for det, så er lønnen istedet at vagtbesøgene koster ekstra, både i behandlingen og kørslen, fordi dyrlægen er tilgængelig udenfor normal åbningstid.

Det bør og skal koste ekstra.

 

Om størrelsen på tillægget er rimeligt kan diskuteres, men som dyrlæge ser man det nok som et plaster på såret, at der er tillæg, når man kører ud til kolikhest nummer 3 klokken kvalme, og skal op på arbejde næste dag igen.

Bare for at lege "djævlens advokat" her :)

 

Kan sige at hvor jeg arbejder er de 700-800 kr for 30 km kørsel i vagten også normalt. Husk at du betaler for kørsel både frem og tilbage til stalden.


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider