Logo used for printing

HN afstemning
Køber du dyrt udstyr for hestens eller din egen skyld?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Irriterende små fluer indendørs
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 12:38

Hej

Jeg er lige flyttet for 3 uger siden. Bor i en et-værelses på 40kvm. Jeg har siden været ramt af små sorte fluer (bananfluer evt?) som plager mig..

De er primært i køkken, badeværelse men mest ved mit skrivebord ved vinduet.. De er rigtig irriterende!!

Kan i hjælpe mig med hvordan jeg slipper af med dem?

Jeg bor ud til en vej. På den anden side af vejen er der en rideskole. Men mine naboer har ikke problemer med disse fluer.. Jeg har ikke mad forskellige steder i skraldespand, køleskab og lignende..

De ser sådan her ud: i.gyazo.com/ c0e3e5c5abc101ebded08d...7e629b.png

0
0
Svar på denne tråd

Oversrift
Forfatter: 
Dato:  24-10-2017 18:14

Der må være en grund til de er der noget skal de leve af, men hvis du hurtigt vil af med dem så kan jeg anbefale at sætte nogle glas frem med fx ribena saft eller andet meget sødt i og lige en smule opvaskemiddel. Så drukner de når de rør overfladen. Men de vil komme igen hvis de har noget de kan leve af.. Det har ihvertfald virket for mig efter jeg havde glemt en dåse med Monster og der pludselig var mange fluer i min stue

If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

1
0
Svar på denne tråd

Potteplanter?
Forfatter: 
Dato:  05-11-2017 19:45

Har du potteplanter i nærheden af dit skrivebord?

De kan godt have slået sig ned dér, hvor der jo er fugtigt (med mindre du har kaktus selvfølgelig )

Har hørt at det kan hjælpe at putte lidt kaffegrums ned i planterne, men har ikke selv prøvet det, så jeg kan ikke garantere at det virker.

Selv har vi dem på badeværelset, hvor de bor i gulvafløbet...

Men jeg tror da vi skal prøve saftevands-tricket

Mvh Jumbo

Prøv at leve i nuet...ikke i hvad-hvis-nu'et

(sagt af en klog mand på P4)

Man behøver ikke at være hestetosse for at være her -

men det hjælper ;o)

0
0
Svar på denne tråd

Små sorte fluer
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 18:58

Kan være "sørgemyg", der lever i jorden på potteplanter. Se mere her: www.havenyt.dk/ skadedyr_og_plantesygdomme/83.html

Bananfluer er ret små men mere "buttede" i det, og brunlige med røde øjne. De kommer ind i hjemmet med frugter/planter. Løsningen er, at kassere overmoden frugt- og frugtskræller og deponere dem i en skraldebøtte udenfor beboelsen.

Man kan også bruge "fluestrimler" (fx Natural Choice fra Trinol, der fås i byggemarkeder- eller købe Strong Flypaper på nettet). De er ugiftige men klistrede... :-)

Ellers skal man over i noget mere giftigt, og det vil jeg kun anbefale som aller-, aller-, allersidste udvej.

Med gulvafløb ville jeg skylle godt igennem med meget hedt vand- evt med wc-rens først, der står og trækker et par timer. Eller hive vandlåsen op og rengøre den i hedt vand og opvaskemiddel.

Pt har jeg en del bananfluer (overindkøb af bananer), men jeg har ikke været flink til at få hængt fluepapir op. Derimod har jeg aldrig haft sørgemyg i mine planter... :-P

Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd

Nysgerrige mig...
Forfatter: 
Dato:  14-11-2017 21:02

...men hvordan gik det med indretningen?

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd

PS: mod klistrede strimler
Forfatter: 
Dato:  15-11-2017 18:27

Så virker edikke udmærket. Mærkeligt nok. B-)

Jeg fandt ud af det sidste sommer, hvor al sæbehåndvask og skrubben ikke virkede, men jeg havde sat et glas, der havde indeholdt syltede agurker til opvask, og i desperation prøvede jeg så den resterende lage.

Mvh

Tine

1
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider