Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Distanceridning
Forfatter: 
Dato:  16-08-2017 19:26

Hej med jer

 

Jeg vil rigtig gerne prøve lidt kræfter med det hersens distanceridning, men selvom der er meget info at finde på nettet tænkte jeg alligevel om der var nogen herinde der gør meget i det, og som måske har nogle svar på alt det der ikke står, og som kan give lidt fif til en begynder?

Jeg undrer mig for eksempel over at der tilsyneladende ikke er nogen stævner at finde på DRF Live eller Go, pånær Blaabjerg Ridtet?

Nogen der ved noget om det?


Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Distance
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 03:17

Hej Sarah

 

Når du søger på Go i stævnekalenderen, så sætter du "flueben" i distance og retter den sidste dato frem til 31/12.
Så kommer resten af stævnerne for i år frem.

Jeg har redet distance i mange år, men er desværre hesteløs p.t.

Skriv endelig, hvis der er noget, du vil vide, så vil jeg prøve at hjælpe.

Jeg kan anbefale dig at læse lidt her

Alt afhængig af hvor du bor, så afholdes der også ind i mellem kurser for bl.a. ryttere, der gerne vil i gang med sporten.

 

Men pas på - det er stærkt vanedannende

 


Mvh

Gitte - nu uden Lille Grå

 

Hestevelfærdsprisen 2013 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørgsmål...
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 07:38

Hejsa Gitte,

 

Mange tak for svar, det er skønt at have nogen at spørge ?

 

Jeg fandt lidt flere stævner på Go nu, så det er super! Ligger de hovedsagligt om sommeren?

Jeg tror jeg vil prøve at finde et af de kurser, hvor kan man mon se hvor de afholdes?

 

Hvis man nu er helt grøn som jeg er, er det så smartest at starte med et mindre stævne eller et stort? Jeg tænker at starte med en helt kort tur først, bare lige for at få indtryk af det...

 

Hvordan når du har trænet, har du alt det fancy udstyr man ka købe til pulsmåling osv, eller kan man klare sig med mindre? Og er der en god strategi for træning hjemmefra, eller rider man bare ruter som er ca den distance man gerne vil prøve, og måler tiden?

 

Jeg har også lidt svært ved at gennemskue de der forskellige begreber, hvad er f.eks. forskellen på idealtid og clear round?

 

Og 1000 tak for at du vil hjælpe lidt - det er SÅ nyt for mig, men jeg tror lige det er noget for mig, og ikke mindst mit energibundt af en hest ?


Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Distanceridning
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 08:32

Hej.

 

Du kan finde megen inspiration her: http://www.distanceridning.dk/

Og ja, distancestævner ligger i udendørssæsonen ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjemmesiden
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 08:44

Hej Sif

 

Jeg har set hjemmesiden, og der er rigtig meget brugbar viden derinde, men som sagt synes jeg alligevel ikke det er det hele man får svar på på samme måde som ved at spørge nogen der har personlig erfaring


Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det ved jeg....
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 11:54

... og mit indlæg var såmænd også bare ment som et supplement, hvis du nu ikke selv havde fundet foreningen :)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stævner
Forfatter: 
Dato:  17-08-2017 12:35

Som Sif nævner, så ligger de fleste stævner i udendørssæsonen - fra tidlig forår til sent efterår.
Dog ligger der i nov./dec. et juleridt, hvis man skal være iført et eller andet, der har med jul at gøre - det er super hyggeligt :-)
Her er vi "fanget" af Robert Ørsted.

Billede

 

Når du starter første gang, så vælg det stævne, som er tætteste på dig.

Ved stort set alle stævner, så er der både korte og længere klasser og det har ingen betydning(synes jeg), om det er et stort stævne med f.eks. SM eller DM - eller det er et lille stævne med få klasser.
Nogen gange kan et stævne være over 2 dage med de lange klasser den ene dag og de længere de anden dag.
Eller det kan være et stævne over 2 dage, hvor klasserne er LC2, LB2,LA2 osv., hvor man rider begge dage(på samme hest) og rider et vist antal km.

 

Ang. træning; er du på facebook? For der er en gruppe, der hedder "Distanceridning - træning", hvor du kan spørge om alt og alle er søde til at hjælpe - også dem, der rider de store klasser :-)
Der er også gruppen "Distancerytterforeningen", hvor du kan spørge løs.

Hvis din hest er almindelig god rideform, så kan da sagtens klare en af de små klasser uden problemer.

Da jeg startede, der red jeg også en del dressur på min + lidt skovture og det fungere fint.

De sidste år til stævnerne, der havde jeg pulsmåler og ur, som målte hastighed, gennemsnitstid osv.
De første år, der holdt jeg bare øje med uret eller havde et stopur med, hvis jeg ville prøve at ramme idealtiden.

Og nu vi er ved idealtiden, så handler det om, at man skal gennemfører på en bestemt tid og komme i mål præcis på sekundet.
Nogen er superdygtige til at ramme.
Selvom det er svært - for den sidste km inden mål, der må du ikke stoppe/dreje rundt osv., men skal ride direkte mod mål - til gengæld, som bestemmer du altid selv tempoet :-)

En CR/clearround, der er, hvad der svare til en B0 i spring - altså, du skal bare igennem og hesten skal godkendes af dyrlægen, for at klassen er gennemført.

 

Vedr. udstyr, så red jeg de første år bare med det, som jeg red med til dagligt, men det blev efterhånden skiftet ud - du får lige et billede.

 

Her fra Hippoaden i Knuthenborg

Billede

 

 

Jeg vil anbefale dig, at du sætter dig grundigt ind i reglementet, inden du rider dit første stævne.

 


Mvh

Gitte - nu uden Lille Grå

 

Hestevelfærdsprisen 2013 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vrøvl...
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 01:46

Sikken noget vrøvl jeg har fået skrevet ang. stævner over 2 dage

"Nogen gange kan et stævne være over 2 dage med de lange klasser den ene dag og de længere de anden dag"
Der skulle stå "Nogen gange kan et stævne være over 2 dage med de lange klasser den ene dag og de kortere den anden dag"


Mvh

Gitte - nu uden Lille Grå

 

Hestevelfærdsprisen 2013 <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 1000 tak
Forfatter: 
Dato:  18-08-2017 05:17

Jeg forstod nu godt hvad du mente med de lange og længere klasser

Rigtig mange tak for alle svarene, jeg har fundet frem til et par grupper på Facebook som jeg tror vil hjælpe meget

 

Måske ses vi derude en dag


Hilsen Sarah D

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider