Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ponymor
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 12:22

 

Jeg skal være ponymor.

 

Kom til at tænke på hvordan betaler man egentlig for et hestedyr anno 2017?

 

Syntes det er mange penge at gå rundt med

Cheks er vel udfaset alle steder efter hånden.

 

Hvad har i andre gjort?

 

 

Anyway. Det føles

 


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bank overførsel?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 16:30
Hejsa.

Jeg har ikke prøvet at købe hest selv, men hvad med en bankoverførsel???
0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 17:25

Den sidste blev betalt kontant. Men har også brugt en bankcheck. Som sælger ville jeg ikke acceptere andet, da alle andre betalingsformer jeg kender og bruger, faktisk kan fortrydes og stoppes - også bankoverførsler.

Selvom vi alle synes vi er hæderlige og redelige mennesker, så er der desværre ind imellem nogle som er lidt flossede i kanten.

Rene linjer skaber nu engang de bedste venner.

 

Og så tillykke med titlen - selv er jeg ponymor på 25. år , så det er en langtids beskæftigelse


Suldudu

1
0
Svar på denne tråd
 
 Betaling
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 19:30

 

Jeg nævnte ikke bankoverførsel, fordi den sidste vi solgte blev betalt via bankoverførsel. Hesten rejste en Fredag og jeg kunne først se pengene på kontoen den følgende Tirsdag. Hun kunne have lavet en straksoverførsel, erfarede jeg, men det gjorde køber ikke. Om dén kunne tilbageføres / annuleres ved jeg ikke, men det var nogle lidt underlige dage. Valgte at stole på at købers smil og glæde, var lige så ægte som hendes penge overførsel.

 

I gamle dage havde jeg min hund med, feks. da jeg købte min Frieser i 1993, men har ikke længere en egnet hund til rådighed. Nå, jeg kan jo bare spørge sælger og håbe på, at jeg ikke møder nogen landevejsrøvere, hvis det ender med et kontant beløb.

 

Tak Annette/ Jeg må tilstå at jeg har haft mine betænkligheder ved den nye titel og spekuleret lidt i om det ikke kunne være lige så smart at være kørt til Hjallerup hestemarked eller lign. og købe en nuttet børnepony-lotto-kupon, en tand højere end den gamle, men det her føles bare helt rigtig og giver hende SÅ mange udviklings muligheder. En ny rejse er ved at begynde og vi glæder os.


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen til
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 20:10
Velkommen til ponymor verdenen :-)

Min datter blev for gammel til hendes kat 3 pony sidste år desværre, men nu har vi fået målt hendes nye pony (nyeste.. vi har haft hende et år) så nu er vi snart med igen :-D

 

 

Går det, så går det og går det ikke, så går det nok.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mobilepay
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 20:26

Jeg kom til at tænke på mobilepay som efterhånden (gud forbyde det) er noget alle har - det er en måde man ikke kan trække betalingen tilbage, og så vidt jeg ved blev max. overførselsbeløbet sat op således at du burde kunne overfører 50.000 kr.

 

Sidst jeg købte hest var det også kontant, men det var "kun" 12.000... skulle jeg af med 20+ havde jeg nok forsøgt at finde en anden løsning, evt. straks overførsel fra banken.


Stritmaner er bare et hit!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Julenand
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 22:04

Tillykke med titlen :-) Den er det eneste der i et svagt øjeblik kan få mig til at ønske at få børn

 

Jeg har lige både solgt og købt hest og begge dele foregik på bankoverførsel, nogle dage inden hesten blev afhentet og via straksoverførsel. Den jeg købte stod i Fjerritslev og jeg bor i København og havde bestilt transport med vognmand, så det var alligevel eneste mulighed :-) Jeg synes det var helt fint, så længe pengene er der inden hesten afhentes...

 

Det jeg havde størst problem med var at ride og håndtere den der blev solgt, efter den var betalt, men før den blev hentet. Tænk hvis nu der skete noget


 

Hilsen Rikke

Nu med rød musse
Brettings Alapay

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har lige
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 08:54

jeg har lige solgt en pony... køber betalte via bankoverførsel.. jeg sendte pony afsted og har heldigvis fulgt ham lige siden... han er kommet det rette sted hen


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 11:27

TILLYKKE!!!!!!!!!!!!!!...!!!!!!!!!!

 

Mon ikke vi får vidunderet at se, når alt er faldet på plads

 


Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ponymor..
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 13:43

TILLYKKE med titlen

 

En fantastisk følelse ikke

 

Har den nemlig også selv i disse dage, så ved præcis hvilken følelse du har

 

Har også lige købt den skønneste pony dreng til mine tøser Han er bare så lækker, og også en begge mine piger kan lære en masse af, og kan have i masser af år.

Han flytter ind i weekenden, og jeg glæder mig SÅ MEGET


Knuss Mette

1
0
Svar på denne tråd
 
 På den igen..
Forfatter: 
Dato:  28-07-2017 19:47

 

Tak for jeres lykønskninger.

 

Det har dog været meget

Man har jo nogle ønsker og krav til sådan et ponydyr (+nogle forventlinger).

 

Jeg forestillede mig en top nice BØRNEpony, som var omkring de 15 år, 140 cm i stg, vallak og ABSOLUT ikke brun! Og så skulle den max, MAX koste 20.

Nu har vi lavet papirer på en 145 cm høj, brun hoppe på 4 år...

 

Anyway, det vigtigste, nemlig pæren (den foran) er uden sammenligning med alt jeg tidligere har set!

Prisen ... dén snakker vi IKKE om!

 

Sælger ønsker at levere pony, så betalingsproblematikken blev også løst. :)

 

Mrsheaven/ Jeg er bange for at du slet ikke slipper for at se billeder af vidunderet. ;-)

 

Jeg har på fornemmelsen at en ny og spændende rejse er ved at begynde.

 

Forresten, så har et andet spørgsmål meldt sig. Forsikring!

Hvem bruger man nu til dags? Har faktisk ikke haft heste forikret i 20 år..


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Velkommen i klubben
Forfatter: 
Dato:  28-07-2017 22:46
Det er faktisk at være ponymor !!!

Det der med forsikring hmmmm vores Pony er 22 så spm er ikke aktuelt hi hi...
Ellers har jeg brugt Tryg forsikring fordi jeg kunne få det til en rimelig pris og der har i det store og hele ikke været bøvl.... men prøv at ringe rundt. Og så er dyrlæge forsikring en god ting....

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsa...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 14:23

Med en straks overførsel via netbank - så kan pengene ses med det samme :)


Besøg gerne min facebookside: https://www.facebook.com/bettefarm

 

 

En side om mit lille liv på mit lille landsted 

 

 

VH Ditte :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende...
Forfatter: 
Dato:  04-08-2017 15:33

... jeg glæder mig til at se billeder af vidunderet!!

Jeg har også tænkt over hvordan man gør det med betalingen - for det er jo mange år siden jeg sidst har købt hest :)

Sjovt når man ender med noget HELT andet end man havde forventet. Sidst jeg skulle købe skulle jeg have en fornuftig og velredet hest på 6-8 år, gerne med papir på hvad der var i, en hvor jeg vidste at den var passet godt igennem sin opvækst - og kunne den være skimlet, ville det ikke gøre noget.

Jeg endte med en plettet og lidt for mager ting af ukendt herkomst og knap ryttervant.

Men jeg har ikke fortrudt et øjeblik og har ham endnu efter 15 år.

Forsikringsmæssigt vil jeg anbefale dig at se på hvilket selskab der tilbyder det DU har brug for. Det der er interessant for den ene er det jo ikke nødvendigvis for den anden.

Jeg KAN jo selvfølgelig ikke lade være med at anbefale Agria - nok fordi jeg arbejder der ;)

Men der er også flere andre gode selskaber og det vigtige er at du får den dækning der er den bedste for dig.

 


Og @ Svensen - hos os kan man også forsikre en 22 årig pony. Med en begrænset dækning selvfølgelig, men tilsvarende billigt....


£isbeth & Baloo


Se en trec forhindringsbane fra sadlen

Kom og vær med!!

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider