Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Vandfaste ridehandsker
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 09:32

Hej derude

 

Jeg har håndeksem og er begyndt at reagere på hestehår. Derfor er jeg på udkig efter et par ridehandsker, der er både slanke og tætsiddende som almindelige handsker, men også vandfaste, så der ikke kan trænge allergener igennem - heller ikke i regnvejr. Jeg kan ikke rigtig finde noget, der matcher det behov - det nærmeste, jeg kommer, er tykke vinterluffer og arbejdshandsker. Er der nogen der har et forslag til en ridehandske, der kan bruges?

 

På forhånd tak:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Allergener
Forfatter: 
Dato:  24-07-2017 16:29
Hey.

Jeg tror, at du skal kigge på din logik igen.

For at allergener skal kunne trænge ind gennem din hud, skal de være til stede på hudens overflade + huden skal være gennemtrængelig.

Der er mange handsker, som er vandafvisende, måske ligefrem vandtætte. Men hvis de ikke tillader vand at komme ind, risikerer du at fugt også har svært ved at komme ud igen. Langvarig, fugtig hud bliver mere gennemtrængelig...
Gør vandtætte handsker skade eller gavn?

Hvis jeg var dig, havde jeg købt en hel kasse tynde engangs bomulds handsker, og et eller to par almindelige handsker, der sidder godt udenpå bomuldshandskerne.
Brugt ride handsker udenpå bomuld, og taget nye bomuld engangshandsker hver gang. Så er der ikke fugt eller allergener imod din hud.

Men frem for alt havde jeg talt med egen læge / dermatolog om din håndeksem er bedst muligt håndteret. Eksem hud er mere gennemtrængelig des mere aktivt udslettet er... Des bedre behandling des mindre aktivitet i eksem
5
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider