Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ny skandale sag.
Forfatter: 
Dato:  17-07-2017 17:31

 

Frygteligt at der organiseret kriminalitet beskæftiger sig med kød fra heste. Kan kun opfordre til at man køber danske produkter af dansk oprindelse!

nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-17-65- personer-anholdt-i-ny- hestekoedsskandale-0

 


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

1
2
Svar på denne tråd
 
 Hestekød.
Forfatter: 
Dato:  19-07-2017 17:39

For at hjælpe de danske heste, vil det hjælpe meget at købe/spise mere dansk hestekød. Så vil de ikke blive sendt til Europa.


Bolig søges til leje i Nordsjælland. Gribskov eller evt. Helsingør kommune. Samt Nødebo.

Fjordhest søges til vinter. Hoppe. 0-12år.

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 bedre endnu...
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 09:35

eller bedre endnu, selv sørge for at få aflivet sin hest... Min gamle hoppe kørte jeg selv til slagteren og sikrede mig hun var død, da jeg kørte derfra..

Alt foregik stille og roligt.. så vil gøre det igen..

 

eller lad være med at tage hestene ud af konsum medmindre de netop har fået medicin og ikke bare fordi det er nemmere ...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

3
0
Svar på denne tråd
 
 Konsum eller ej
Forfatter: 
Dato:  20-07-2017 17:17

Lige netop den med at lade være med at tage hesten ud af konsum kan jo være en udfordring, dels fordi der er temmeligt mange ting, man så ikke må selv uden at halvdyrt kursus (en simpel ormekur kræver pludseligt et ekstra dyrlægebesøg), og det næste er at en del opstaldningssteder kræver det, fordi det netop er noget mere bøvl at have en flok heste stående, hvor alt skal indberettes og hvad har vi.

Vores er udelukket, simpelthen for nemheds skyld. Hvordan det øger risikoen for slag i udlandet er jeg ikke sikker på - lovligt kan hesten vel heller ikke slagtes i udlandet (EU), hvis den er udtaget - eller hvad?

 

Egentligt tror jeg heller ikke spisning af mere hest herhjemme vil gøre en kæmpe forskel nu om stunder, hvor så mange heste er udelukket fra konsum - der kan vel ikke blive slagtet ret mange heste i DK længere? I hvert fald er hestekød (i mit område om ikke andet) noget nær umuligt at opdrive efterhånden. Så gætter på, at selv med efterspørgsel på det, er det begrænset hvor mange danske heste, der ville nede på en tallerken.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 så svært ..
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 08:32

landmændende har kunne finde ud af at følge reglerne omkring deres dyr, hvorfor så ikke hestefolket..

 

man kan jo bare tage medicinhåndteringskursus, så må man gerne give sin hest ormekur.. eller hvis naboen er landmand eller har taget kurset, må de gerne give ormekur..

 

Men ja der er noget papirnusseri omkring heste der ikke er udtaget af konsum.. og opstaldningsstederne kan godt skrive sig fra deres ansvar, igennem kontrakt med ejer...

Min venindes opstaldningsted har lige haft kontrolbesøg.. de gik mere op i om passet kunne fremvises straks fremfor alt andet og min hest står hos hende og den er ikke taget ud af konsum.. så der var der ingen problemer...

 

men er hesten taget ud af konsum, så vil jeg da ønske man sikrede sig at hesten kom herfra når tiden er og det kan også gøres via dyreparker...men ser dersværre mange heste til salg billigt, som chancehest eller pensioneret osv.. og er hesten billig nok, så lokker det også de "korrupte" til at købe den og sende den på en køretur til slagt... og det viser jo desværre jf. ovennævnte artikel at det ikke har været en hindring at den har været taget ud af konsum...


Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

1
0
Svar på denne tråd
 
 underligt
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 14:07

Kursus for at give ormekur????? Det må da være en fejl eller misforståelse.


People can`t accept the truth,they rather hide from it and hope it NEVER interferes with the fantasy they are living.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej....
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 16:44

Nej den er god nok. www.foedevarestyrelsen.dk/ Selvbetjening/Guides/Sider/Er-du-i- tvivl,-om-du-skal-p%C3%A5-et- medicinh%C3%A5ndteringskursus.aspx. Jeg fik mine udelukket fra konsum fordi jeg ikke gad alt det bøvl med medicinhåndteringskursus og indberetning af foder. De skal alligevel ikke slagtes. Ikke fordi jeg har noget imod slagtning af heste, men de er ikke vant til at køre i trailer/komme hjemmefra.

Det er ved at være mange år siden, at mine havde behov for ormekur, men ud fra dette www.foedevarestyrelsen.dk/Leksikon/ Sider/Antiparasitaere-laegemidler- til-dyr.aspx ser det ud til, at det i teorien ikke er nok selv at komme med en gødningsprøve.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ormekur
Forfatter: 
Dato:  21-07-2017 21:15

Uanset om hesten har høje counts på ormeæg eller ej, så skal den behandles minimum én gang om året mod orm. Resultaterne af gødningsprøverne er så usikre at de i langt de fleste tilfælde er direkte vildledende og i sidste ende koster mange heste livet.

 

Umiddelbart er det nok bare at aflevere en gødningsprøve, det skal bare være hos den dyrlæge hos kommer årligt og vaccinerer og som kommer også ordner tænder når det er nødvendigt og ikke en tilfældig fundet på nettet. Altså en dyrlæge der kender besætningen.

 

Et medicinhåndteringskursus er nemt og billigt at tage, så det skal ikke være en undskyldning. Hvis rideklubber/foreninger samler en flok, så kan det gøres for meget små penge og det tager en halv dag med lidt hjemmearbejde.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Udvikling
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 10:16

 

Sjovt som man kommer langt omkring. Fra hestekødsskandale til ormekur er der immervæk et pænt stykke, syntes jeg.

 

Skandalen drejer sig jo ikke om, om det er synd at skyde en hest, men om at dyr skal behandles ordentligt og aflives på en ordentlig, hurtig og forsvarlig måde, med mindst mulig stress!

Disse heste er blevet mishandlet i et omfang!

 

Det drejer sig heller ikke om, om det er til at opdrive hestekød i den lokale discountbutik, men at hestekød iblandes det væsentligt dyrere oksekød. Det kaldes organiseret kriminalitet.

 

Men nu har en dansk direktør tilstået sin medvirken:

nyheder.tv2.dk/udland/2017-07-26- dansk-direktoer-tilstaar-i- hestekoedskandale-i-london

 

Man kan hos de fleste slagtere købe hestekød, evnt. på bestilling, hvis det ikke normalt er på lager. Jeg har det dog fint med at de foræres til rovdyr i danske dyreparker.

 

Fødevarersikkerheden er bare højere i DK!

 


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shagya
Forfatter: 
Dato:  27-07-2017 16:59

Beklager sidespringet. Det var egentligt blot fordi argumentet var, at den slags ikke ville ske, hvis vi spiste mere hestekød og undlod af tage hesten ud af konsum.

Dels giver dette en del mere besvær for hesteejeren, og dels tror jeg ganske enkelt ikke det vil gøre en forskel om vi spiste mere hestekød - de heste der sendes af sted til den slags (hestemishandling, som du jo også siger) er jo næppe sendt afsted fra en ansvarlig hesteejer, der er glad for sin hest. Sådanne heste sendes afsted af folk der vil have den bedst mulige pris uanset hvad... og den får man næppe ved et ordentligt dansk slagteri.

 

Der er intet nyt i virkeligt ringe dyrevefærd på udenlandstransporter. Allerede da jeg var barn, så man transporter med heste der blev tuvet sådan sammen, at nogen blev trampet ihjel og andre ankom halvdøde af tørst og med alvorlige skader.

Jeg ved ikke, hvad vi som forbrugere kan gøre ved det, udover at prøve at tænke os om, når vi køber kød (men det er jo svært, når der ikke ligefrem skiltes med, at her er tale om et virkeligt dårligt og potentielt sundhedsfarligt produkt).

 

Jeg håber istedet, at politi/restsvæsen i diverse lande, kan få stoppet det.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider