Logo used for printing

HN afstemning
Køber du dyrt udstyr for hestens eller din egen skyld?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Håbløs gammeldags
Forfatter: 
Dato:  14-07-2017 15:19

(Få dig et liv, vil nogen nok sige, nu laver hun sørme tråd igen )

Men ja, tænker jeg kan gå ind under betegnelsen håbløs gammeldags - for det der med APP's er bare ikke mig...

Da min pc så gik ned (harddisken) for godt en mdr siden - kunne det bedre betale sig at købe en ny en...

Som sagt - så gjort... (med grædende hjerte - for windows 7 og hjerterfri forsvandt )

De nye er født med windows 10 - som er spækket med fancy APP's og opdateringer mig i øret konstance...

NÅ - jeg har VIRKELIG gjort mig umage - lukket de APP's jeg overhovedet ikke har brug for - så computeren ikke var fyldt op med alt muligt unødvendig behov/skrammel og hva der ellers kan finde på at lure min placering

Altså, den nye pc kunne jo ikke gøre for jeg er sær

I går skulle jeg så have printet noget ud... Vores egen printer - dutter ikke - så har jeg lært der nu er noget der hedder USB 3 og det kører ikke med noget gammelt almindeligt halløj....

Lige meget - vi hugger mandens fiiiiine bluetooth printer, som han har i forbindelse med sit job

Som om - der var så noget, der bestemt heller ikke kunne "snakke" sammen....

Og nu jeg tænkte over det - så var muse-tingen træls... lyd og lys mega elendig.....

(Det har det været hele tiden... men man skal jo også liiiige give tingene en chance - jeg mener i tidernes morgen, synes jeg mobiltlf var noget fis - og i dag vil jeg ikke undvære den )

Så... i dag har jeg været inde med den nye pc - og butikken har været så venlige at tage den tilbage og lave min gamle computer (her skulle have været en HOPPE-RUNDT-AF-GLÆDE smiley, men den ku jeg ikke finde... (så kan jeg lære det, for der kunne sikkert hentes en APP (så man oss kunne få en græder-af-grin smiley herinde)))

Jeg jubler - nu får jeg windows 7, hjerterfri, ordentlig mus, lyd og lys i mit liv igen JUUUUBIIII

Håber jeres dag også har været fantastisk indtil videre

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

10
0
Svar på denne tråd

WEEEEEE
Forfatter: 
Dato:  15-07-2017 08:36

...flere semi-analoge tosser som mig!!! (og jeg mangler også hoppe-grine-smiley-gizmoen! )

Jeg HADER alt det nymodens skrammel der efterhånden er til - ISÆR fordi 80% rent faktisk ikke gør folks liv nemmere eller bedre

I går ringede de fra licenskontoret da jeg ikke betaler licens - de ville jo lige høre inden min sag overgik til de nye pengejægere hos SKAT om det virkelig kunne passe at jeg ikke havde smartphone, pc, tablet eller andet??? Øhm ja det kan så godt passe... Kunne godt høre han tvivlede lidt - så jeg inviterede dem til at komme forbi og tjekke. Nej nej - det ville de skam ikke! Så må jeg jo vente spændt og se om SKAT pludselig dukker op...

Men helt ærligt - jeg sidder 8-12 timer foran en skærm på arbejdet (og her kan jeg RIGELIGT få dækket mit internet-behov!) og skulle jeg få behov for en skærm på en fridag - så har jeg et super bibliotek som har indtil flere jeg kan låne kvit og frit... og skulle biblioteket have lukket - så har mine forældre skam også en skærm til udlån...

Jeg hader hader hader smartphones med deres touch pjat som jeg IKKE kan få til at virke/ikke gider sætte mig ind i at få til at virke og hvis jeg endelig fik det til at virke - så ville det alligevel ikke virke hveranden gang pga. våde mågede fingre - og resten af tiden ville det ikke virke fordi jeg ville have dræbt mobilen ved fald fra stor højde, waterbording eller lignende...

I øvrigt så synes jeg det er MEGET mærkeligt at EU kan ensrette agurker - men ikke kan ensrette at div. IT-dimser kan snakke sammen - eller måske rettere - kan snakke sammen uden man behøver et 54 ugers IT-kursus på VUC...

Trine (Faxa)

6
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  15-07-2017 13:57

Trine - Du har slet ingen humor og levende beskrivelse - faktisk er dine indlæg ofte hårde og svære at komme igennem, lidt som at spise tvebakker uden saftevand til

TAK for "ruller-rundt-og-slår-mig-på-maven" smiley grin en højhellig lørdag eftermiddag

0
0
Svar på denne tråd

jfespøers
Forfatter: 
Dato:  15-07-2017 16:48

Undskylder ydmygst for mine ringe kommunikationsevner og bøjer mig flovt i støvet

(NOOOOOOOOT - og i øvrigt i lige måde - og hvor er det godt at vi kan underholde hinanden herinde )

Trine (Faxa)

1
0
Svar på denne tråd

Levende
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 10:36

Jeg hører også til de gammmeldags - dog har jeg smartphone og er glad for den (når jeg kan ramme rigtigt med mine spasmodiske pølsefingre) - og frygter for den dag, min nu godt fem år gamle bærbare ikke kan længere.

Indtil videre lever den, selvom den kører på eksternt keyboard, efter jeg hældte rødvin i det interne tastatur få uger efter, jeg havde fået den

Og Mrsheaven: vi andre har heller ikke et liv, vi lever det bare andetsteds på nettet

Men når så du og Trine (Faxa) kommer med jeres altid tørre, kedelige og absolut humorforlandte indlæg, så er det, at man kommer til at savne det gode, gamle HN

Nu med skovtursquarter

2
0
Svar på denne tråd

Guuuuud
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 13:42

Hvor ér det befriende, at man ikke er den eneste anti-(wanabee)-pc'nørd her inde.

Er livet ikke bare HN, med dertil hørende lettere gråhårede mokka-søstre med erfaring ud i livet med både hest, håndarbejde og madkundskab til fælles deling og ikke mindst underholdning?

Jamen altså hvor meget magt den SKIDE pc efterhånden kræver over en Den vil vide hvor man er, hvad man interessere sig for osv. osv. NEJ! JEG bruger den! DÉN skal ikke bruge mig! Basta!

Jeg savner personligt mit gamle outlook og den måde at lave mail på. Noget moderne udgaver ikke tillader.

og alle de småkager!!! Jeg er overhovedet ikke til småkager og alle vegne tilbyder de, de forbandede kager ala cookies...

I foråret købte vi cykel til pigerne og nu er det knægten der er vokset fra sin (Holy hvor de vokser når de får ferie ) og putteren (altså de hjemmesider vi besøgte) kunne så bare huske, at det var pigecykler vi kikkede efter... Åhhh, hvor ville jeg ønske at den ville blande sig helt og aldeles uden om!

Der er nogle ting i liver, jeg næver lige bil, pc og vaskemaskine men der er givet vis mange flere. De SKAL baer virke! JEG behøver ikke forstå hvordan, jeg behøver ikke vide hvordan, det skal bare funke!!!

Skæbnen ville at vores pc er død, kun 12 år gammel. og jeg nu er overgået til ungernes.... Jeg tager det så bare i stiv arm at jeg kan være stolt af at have en søn som kan hidkaldes for at starte maskinen op og en mand der kan tale maskinens sprog og forklare den at nu er den blevet en KONE-PC!

Mon ikke der på et tidspunkt kommer en udgave som nu feks. Nokia der fik en gigantisk succes med at sende en gammel model i handlen. Der er faktisk så lang kø at butikkerne ikke aner hvornår de igen har den på hylden igen.

~ Anette

vind-alarm-danmark.eu

1
1
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 19:55

Glad for jeg ikke er alene

Selvom jeg ikke drikker mokka er toppen lidt (meget!!) grå efterhånden og kan svagt huske håndarbejde, var noget jeg havde i 6. klasse

Amen - nogen gange saaaaaavner jeg det gamle HN helt vildt.... der kunne ens billedtråd sørme ikke være på forsiden meget længere end 2 dage... Nu skal man være yderst heldig, hvis den er blevet set af 300, hvoraf de 10 har givet (ja eller (også uden kommentar - det sq nemt)) og et par stykker (nævner ingen navne - men ku sagtens) har manet sig op til at skrive en linje

På den anden side - så er der heller ikke så meget drama, som det gamle HN også indeholdt i hobetal....

Back to topic...:

Aj - det er vildt, hvis man har ledt efter Actifry - så popper der reklamer op for dem, næste gang man logger på HN.... Det sq skræmmende

Og hey...!! der er da ikke andet nettet end HN... hva er det for noget!! Det HER det sner

2
0
Svar på denne tråd

gammeldags
Forfatter: 
Dato:  17-07-2017 11:49

Åhh, hvor skønt med åndsfæller.

Jeg har også et anstrengt forhold til min nye (2 år gamle!) smartphone.

Bare at finde ud af forskellen på en smartphone og en Iphone har givet mig grå hår. :)

Ja, ja jeg bruger den, lever med den, men ligefrem være glad for for den, ville være en temmelig stor overdrivelse. ;)

www.lkhorses.dk

Rebgrimer med/uden pynt, bosals, romals, cordeos, mm

1
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2017 11:21

Uha ja, touch skærm mobiltelefoner...

Drømmer mig ofte tilbage, hvor ens fingre vidste NØJAGTIG hvor tasterne sad og man kunne holde øjnene på vejen Nu er det slut med at skrive sms, når man kører

MEEEN har efterhånden lært, hvordan man lukker ned for alle de unødvendige apps på den (facebook, netflix, google play mig alle vejne...)

Så skal den heller ikke opdatere for hvert 20. minut og jeg kan lade som om den ikke ved, hvor jeg er

Disse linjer er skrevet fra min GAMLE SKØNNE pc Nøj det er skønt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Og solen skinner - livet bliver nok ikke meget bedre end det!

1
0
Svar på denne tråd

computerpjat
Forfatter: 
Dato:  03-08-2017 17:05

Jeg HADER computerer, og nu især min Iphone.

Den er under et år gammel og er gået i stykker -.-

i mit hoved skal en computer bare kunne tænde, og så skal det er "Enternet" ikon, være lige ud foran øjnene på mig, når computeren tænder op for skrivebordet.

skriveprogrammer skal være Windows 7... alt det andet pjat kan jeg ikke finde ud af...
min egen computer til skolebrug, gik i stykker efter 2 år, og har ikke købt ny.

var egentlig ok tilfreds med min Iphone, indtil lortet gik i stykker idag.

men desværre kan man jo ikke tage en uddannelse eller være med på "noderne" uden telefon eller computer.. så skal jo nok ud og invistrerer i det skidt igen snarest ... øv....

mvh

Eriksen

Margueritten og Västgötaspidsen

med Västgötaerne

August

og

NILAS SEVERIN

North Star 23.4-1990 - 17.11- 2010 elsket og savnet * Jaz 8.1-2012 - 5.12-2012

for altid i mit hjerte

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider