Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Smartphone tager selv selfies - virus?
Forfatter: 
Dato:  07-07-2017 12:32

Jeg er udsat for et fænomen ved min smartphone, hvor den på vilkårlige tidspunkter tager selfies - af mig! - mens jeg roder med den i anden sammenhæng.

 

Billederne popper op med en kryptisk besked, der lyder noget hen i retning af, at 'han har forsøgt at snuse i dit galleri. Sæt adgangsforsøg til 2 gange' Billederne gemmes i mit galleri i en mappe, der kaldes snooper.

 

Jeg har kunnet google mig frem til, at der findes snoop-programmer, som gør det muligt at spionere på andre, men har ikke fundet noget om det fænomen, jeg er udsat for (har dog heller ikke googlet særlig intenst).

 

Jeg forestiller mig, at det, der sker for mig, er en form for reklame for et anti-snoop program, så umiddelbart føler jeg mig ikke truet (jeg har swipekoder både på startskærm og alle apps), men det er alligevel forstyrrende og irriterende, at det sker - og billederne er ikke specielt flatterende

 

Har jeg ret i, at det blot er reklame? og hvordan fjerner jeg det?

 

 

PFT

 


Nu med skovtursquarter

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Væmmeligt
Forfatter: 
Dato:  14-07-2017 21:29

Har du fundet ud af hvad det er? Der er åbenbart indtil videre nogen herinde, som hvade svaret.....

1
0
Svar på denne tråd
 
 Spionering
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 10:25

Nej, jeg har stadig ikke fundet en konkret forklaring eller lignende tilfælde, så det er nok ikke så udbredt.

Heldigvis har jeg fotodokumentation for, at det ikke er noget, jeg bilder mig ind

 

Mit bedste bud er, at det er en 'reklame', der skal få mig til at installere en anti-spion app, men jeg tør ikke rigtigt trykke nogen steder på det, der popper op sammen med 'selfien', så jeg har ikke kunnet undersøge det nærmere selv på mobilen.

 

Jeg har nu afinstalleret en antivirusapp, der hedder s 360 Security, og som i øvrigt var enormt irriterende, bare for at se, om det var den. Siden er det ikke sket, men det var nu aldrig en hyppig hændelse. Måske hjælper det? og måske har jeg nu åbnet fuldstændig for at blive vold-udspioneret !?!?!?

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selfie
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 13:45

Kirstine/ Jeg vil lige advare om at dine selfie er havnet på nettet. Men jeg syntes du ser dejlig ud.

www.theguardian.com/environment/ 2017/jul/12/monkey-selfie-macaque- copyright-court-david-slater


 

 

~ Anette

 

 

 

vind-alarm-danmark.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 Fantastisk, Anette
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 14:41

 

Kirstine, jeg googlede det, da du skrev dit første indlæg, så jeg forstår ikke hvorfor du tror det er sjældent? Om det så er harmløst eller ej, kneb det mere med at finde ud af. Jeg ville nok selv finde en gammel backup af kontaktoplysningerne frem, og så nulstille telefonen elt og smide kontakterne på igen, og så være lidt mere påpasselig med hvilke apps jeg synes kunne være smarte at have.

Alternativt gå igennem sikkerhedsindstillingerne fra ende til anden, og låse alt, og så kun slå det til for de vigtige apps som du rent faktisk skal bruge.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Autoselfie
Forfatter: 
Dato:  17-07-2017 06:38

Hahahaha Anette ? ? ? - ååhh, hvis bare mine selfies var lige så kønne

 

xy - jeg er egentlig ret nysgerrig efter at vide, hvad det er, du har fundet frem til. Jeg har som sagt ikke selv kunnet finde eksempler på folk, der har rapporteret samme fænomen.

Det nærmeste, jeg har kunnet komme, er, at det kunne være denne app play.google.com/store/apps/ details?id=org.twinone...uderselfie eller en af disse www.guidingtech.com/58639/intruder- snapping-android-apps/

Men det er jo apps, man aktivt skal installere, og ingen af dem er blandt de (meget få) apps, jeg har på min mobil.

 


Nu med skovtursquarter

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan ikke finde det nu,
Forfatter: 
Dato:  19-07-2017 19:34

 

og jeg kiggede ellers ikke ret grundigt første gang - jeg røg ind på et forum for mobiltosser, der diskuterede det på en måde der mindede om HN-før-moderatorerne, med flere eksempler på både "adware", men lige nu vil google kun finde apps til at ejeren kan tænde for kameraet Jeg må jo have søgt efter et magisk ord samtidigt

0
0
Svar på denne tråd
 
 Selfies
Forfatter: 
Dato:  19-07-2017 20:25

Jeg tror du er ovre problemet

Det din telefon har gjort er en feature i den antivirus app, som du

jo nu har afinstalleret

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider