Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ændrede krav til rytterlicens
Forfatter: 
Dato:  26-06-2017 12:41

www.rideforbund.dk/da/Information/ Nyheder/2017/06Juni/ Ophaevelseafkravtilind...icens.aspx

 

Ville lige dele nyheden herinde også. Hvad tænker I?

 

Jeg kan se fordele og ulemper. Mange fordele for ældre garvede ryttere uanset stævne erfaring. De fleste med lidt erfaring kender til at gennemlæse reglement og sætte sig ind i tingene.

 

Men ser nu også ulempen ved at lille pige med ikke hestekyndige forældre kan svinge dankortet og starte op uden vider til større stævner hvor der nok ikke altid er så meget hjælp at hente.

 

Ser frem til at høre jeres tanker om det nye intiativ til at få flere på stævnebanerne.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lyder godt!
Forfatter: 
Dato:  26-06-2017 15:29

I "gamle dage" skulle man jo heller ikke op til div. prøver for at indløse licens - og helt ærligt, det gør altså ikke den vilde forskel!

 

Hvis folk rider grimt til daglig - så rider de også grimt til stævner (og omvendt) - den eneste forskel er, at de lige den dag de har skulle bestå en prøve har lagt den grimme ridning væk...

 

I "gamle dage" kunne ryttere uanset alder godt finde ud af at spørge om hjælp - det kan de stadig , og skulle de ikke kunne det - så er de fleste blevet ret gode til det der indernet der er blevet moderne i mellemtiden

 

Så bekymret - nej slet ikke!

 

Trine (Faxa)


8
0
Svar på denne tråd
 
 Ingen bekymring her...
Forfatter: 
Dato:  26-06-2017 15:58

Rytterkategoriseringssystemet forhindrer jo netop at man starter højere klasser end det man er i stand til, så nej, man kan ikke starte til større stævner uden videre alligevel, da man jo føsrt kan starte i den næste sværhedsgrad, når man har klaret sig tilfredsstillende i sværhedgraden under.

 

Der behøver ikke at være nogen hindringer for bare at komme igang med c-stævner, der er masser af bump på vejen alligevel.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rart med andre tanker
Forfatter: 
Dato:  27-06-2017 10:23

Djensen: tænkte nu mere som eksempel at en startede distrikt lc som første stævne kontra en lc klub. Ved klub er der typisk kortere vej til hjælp. Færre mennesker og nemt at se hvem der er hjælpere på dagen.

 

Jeg havde slet ikke tænkt den med at nærmest alle står med en telefon i hånden i dag, og kan Google løs.

 

Forandring er det sværeste at indføre, det er det nok også her. Men for mit eget vedkommende syntes jeg da det rart at der bliver tænkt hvad gør vi for at få flere ud at starte. Man vil jo gerne hele verden kan se hvor fantastisk heste verden er, når man selv syntes det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2017 14:04

I sin tid da jeg løste min første licens ('98, vist) foregik det jo sådan at man bare bestilte og betalte. Det er jo bare tilbage til som det var dengang. Jeg har holdt pause fra ridningen en del år mens jeg læste og var glad for at have haft licens så tidligt, for jeg havde ikke i en alder af 30 gidet at tage ryttermærker og klar parat start...

 

Jeg var iøvrigt den lille ponypige med ikke-hestekyndige forældre der selv måtte stå for at sætte mig ind i reglerne, og det gik fint. Man læste reglementet og spurgte de større piger om hvordan tingene foregik.

 

Og jeg husker det altså ikke som om der var kaos til distriktsstævner eller at folk startede højere/sværere end hvad de havde evner til. Man brugte som regel de udvidede klubstævner til at øve et nyt niveau og efter et par stævner var man så klar til at forsøge sig til distriktsstævnerne. Sådsn gør folk vel også idag, har jeg indtryk af.

 

Det største problem er i min optik at mange for nyligt har postet penge og tid i ryttermærker og klar parat start. Det må være surt at have investeret tid og penge uden grund.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Penge penge penge
Forfatter: 
Dato:  27-06-2017 15:38

DRF er nok også ved at erkende at selvom resten af verden mener at hestetosser er født med en guldske et vist sted - så er det desværre ikke tilfældet for 99% af de danske ryttere

 

Nogen skal jo betale - og prioritere - og det er rytterne! Jeg ved hvad mit rådighedsbeløb er hver måned, og det gør de fleste andre også... Problemet med rådighedsbeløb er, at man ikke bare kan hæve det fordi det bliver dyrere at tage til ridestævner - uretfærdigt men fakta

 

Det betyder også, at når en start koster omkring 100 kr., transport koster, prøve dit og dat koster, boks koster, gebyr på starter koster, ekstra vaccination der er blevet påduttet alle koster, osv osv osv - ja så giver det sig selv, at man kun kan skære et sted - og det er i antallet af gange man tager afsted årligt!

 

Så jeg tror DRF vil gøre sig selv en stor tjeneste og generelt få priserne tilbage på et niveau hvor det er spiseligt for den enkelte rytter... Klubberne bør i min optik IKKE kun kunne hænge sammen fordi de får X antal kroner ind på et stævne!

 

Trine (Faxa)


3
0
Svar på denne tråd
 
 Drf er en pengemaskine!
Forfatter: 
Dato:  27-06-2017 17:50

Enig Trine!

DRF er en pengemaskine - intet mindre...


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 DRF....
Forfatter: 
Dato:  27-06-2017 21:10

...gør helt sikkert rigtig meget godt - men et eller andet sted undervejs har de glemt at stikke fingeren i jorden, og lige høre hvad "folket" siger... Alt de har iværksat koster koster mange penge pga nye IT-systemer og markedsføring.

 

Det er rigtig ærgeligt - for det eneste der sker er netop at starterne udebliver...

 

Helt ærligt - pt ville jeg have det meget stramt med at få råd til at have en konkurrencehest med måske 10-15 stævneweekender om året til et snit på 1-1500 kr inden alt er betalt, vel at mærke kun på C-plan - 3.dobbel bare hvis det er B-stævner! Det er der jo også mange andre der har problemer med. Enten nøjes man med færre starter pr. weekend eller også kører man kun til de steder hvor det er top-dollar at ride...

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-06-2017 09:47

Hvorfor egenligt så tage betalning for licens ?? hvis det er til for en hver mands eje ?? så fjern licencen og registrer alle stævner ens.

Så vil det ikke længer være atraktivt at betale en masse startpenge for et "C" stævne, hvis klubstævner er på sammen plan.

 

Det jeg mener, hvis man ikke skal yde for at få licensen, så afskaf dette, og fremafrette er et stævne et stæve, uanset på hvilke plan.

 

For hvad er formålet ved licens så ( bortset fra DRF for pengene )

 

 

Jeg er selv licens rytter ;o) og vores datter er licens rytter.

Og jeg syntes stadig det er en rigtig god idet at der skulle ydes ekstra ( læse, regler, øve, prøve )for at gå op af rangstigen i konkurance sammenhæng, så man har bevist at man hel hjertet vil det, og ikke bare gør det fordi man ( alle ) kan......

 


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider