Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skævt bækken og skoliose
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 13:26

Jeg har haft problemer med springhofte og hypermobilitet i en del år efterhånden.. det har været træls, men til st leve med uden de store smerter. Men herudover kommer nu skoliose pga et skævt bækken, som lægen mener er pga forskellig benlængde (om det er det eller fordi noget sidder forkert ved jeg ikke).

Jeg har ikke gjort noget ved det, da lægens henvisninger ikke førte til nogen hjælp (bandagist og reumatolog). Men det er efterhånden blevet et stort problem for mig (og hesten!) og efter et hold i nakken er rygmusklerne for alvor stivnede, så jeg jævnligt har ondt i ryggen. Hvad har andre gjort for at få kroppen såvel som ridningen til at fungere??

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 sikke da..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 16:25

uha - jeg ville kigge i retning af centreret ridning til jer - og så ville jeg klart få lavet en udredning af din krop igen.

 

Selv er jeg glad for at gå hos en Body SDS "massør" - som holder mig nogenlunde lige :)

 

For min ryg - som slet ikke har det så galt som din - hjælper løb. Men tænker at du skal have fat i en fys der kan lave et program for dig så du får styrket musklerne omkring lænd og mave.


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tal med lægen igen
Forfatter: 
Dato:  19-06-2017 17:27
Jeg havde talt med lægen igen.

Praktiserende læger er beregnet til at kunne håndtere det meste selv - og ca 10% af konsultationerne resulterer i en henvisning til en speciallæge / fys / anden fagperson som baseret på anamnese, objektiv undersøgelse og evt blodprøver.

Nogen gange kan den fagperson undersøge en, men ikke finde et problem som kan løses / man kan lindre.
Hvis de fagpersoner ikke har haft effekt af deres indsats er der vel følgende muligheder
- du har talt med den rigtige slags fagperson, men I har talt forbi hinanden og de opfangede ikke hvad der er dit vigtigste problem. Derfor har de angrebet det problem de så, og det virker naturligvis ikke på det første problem at gøre noget ved noget andet...
- det var nogle andre personer, du havde brug for at tale med
Det er egen læge som kan sende henvisninger. Hvis et spor er en blindgyde så godt, så var det ikke det! Næste trin er så... det I nu aftaler
- der er nogle ting, som det bare er umuligt at afhjælpe. Men jeg tror ikke på at du skal afskrives - men da din læge ved langt mere end mig, så spørg din læge til råds om en plan.

Hvis du har forskellig benlængde kunne en ortopædist (=special sko ekspert) fx være en ide, det samme kunne hvis det kortere ban havde kortere stigbøjler???

Alt godt fremover
0
0
Svar på denne tråd
 
 Fys. Til ryttere
Forfatter: 
Dato:  20-06-2017 10:34

Uden at have undersøgt dig, tænker jeg, det smarteste vil være at få udredt den forskellig benlængde først.

Der kan være mange årsager,som enten skal løses med opr., øvelser eller indlæg mm.

Når du har fået styr på den problemstilling bør din opstilling undersøges af en fys. med speciale i ridning. Vi er flere rundt om i landet,som tilbyder behandling.

Kroppen kan nemlig beholde de dårlige vaner uden man opdager det, og så kan du over tid opbygge et nyt problem.

Held og lykke med at få løst problemet og blive smerterne kvit:-)

 


Tilbyder opstaldning og fysioterapi til ryttere

se mere på

www.staldlauenborg.dk

www.lauenborgfys.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  22-06-2017 09:46

Tak for jeres svar og tilbagemeldinger! Jeg har en aftale med lægen mhp en henvisning til fys. Det er en anden læge denne gang.Foruden generne er det selvfølgelig især pga hesten, at det er et problem.

Jeg har forsøgt med forskellig længde stigebøjler, det hjalp ikke rigtig.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skævt bækken/skæv ryg
Forfatter: 
Dato:  07-07-2017 17:56

Få fat i Claus Toftgard, som er både menneske- og hestefysioterapeut, og han er vrkelig dygtig

Ud over det så ville jeg i en fart blive undersøgt af en kiropraktor, hvis det var mig.

 

Hilsen Linda.


Hellere tænde et lille lys end rase over mørket.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjælp til skævhed og smerter
Forfatter: 
Dato:  16-07-2017 22:22

Hej.

 

Hvis jeg var dig, ville jeg tjekke dette ud: www.alexandermagnus.dk/rytteren

 

Jeg har personligt utroligt gode erfaringer med Alexander, idet jeg både har (havde) skævhed i hoften og ondt i ryggen, og som følge heraf sad skævt og indvirkede forkert, hvilket min meget følsomme unghest ikke just huede. Han træner i øvrigt en flere af landets mest anerkendte dressurryttere :)

 


Jamen er det ikke skønt det hele?

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider