Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Østrigsk rytter udelukket efter skandaleri
Forfatter: 
Dato:  14-06-2017 14:43
Indsat fra nyheden Østrigsk rytter udelukket efter skandaleridt:

Den østriske rytter Bernhard Maier har skabt røre på de sociale medier. Det har han gjort, efter en video af hans ridt blev offentliggjort. Et ridt, der foregik under CSI1' i Wiener Neustadt i Østrig, og et ridt, som desværre ikke er fra den pæne side af sporten.

Det ridt har fået foreløbige store konsekvenser for rytteren, da det østrigske forbund valgte straks at udelykke Bernhard Maier, og i øvrigt udtalte at ridtet var "en vanære for ridesporten."

Det er muligt at se ridtet HER.

Efterfølgende er Bernhard Maier kommet med en udtalelse, hvor han bl.a. fremfører at der er gået efter hans person.

Hesten Paddys Darco - navnet på hesten i ridtet foroven - er blevet indkøbt til den østrigske springrytter af to af hans sponsorer, og ifølge Bernhard har den potentiale for de store klasser.

"Paddy var den bedste springhest i Irland som 5 års, og blev solgt til USA. Her mistede hesten sin selvtillid" udtaler Bernhard.

Hesten blev indkøbt til hans datter, men "vi vidste at Paddys Darco var svær for hende at ride, hvorfor jeg startede med at overtage tøjlerne. Jeg ville give hesten dens selvtillid tilbage. Få ham tilbage på internationalt niveau".

"Selvom videoen viser vores foruroligende runde i Wiener Neustadt, er jeg sikker på at arbejdet og træningen vil udvikle sig positivt fremadrettet. Det føles som en personlig hævn mod min perosn" afslutter den østrigske rytter.

Hele Bernhard Maiers udtalelse kan på tysk læses HER.

Kilde: equnews.com, eqwo.net

0
0
Svar på denne tråd
 
 Av for pokker!
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 07:39

Tvivler på, at den får mere selvtillid efter det ridt!!!


Mange hilsner fra

 

Lise Andersen

 

 

Design for Pets

Hundetilbehør & Katteartikler

med fokus på lækkert design og høj kvalitet

0
0
Svar på denne tråd
 
 er han ikke bare
Forfatter: 
Dato:  16-06-2017 10:30

Jeg kender ham ikke - måske er han normalt dygtig??

 

Men for mig at se - som slet ikke ved meget om springning - så ser han bare meget udygtig ud.

Hænger i hestens hoved, når den spring stort.

Hænger ud til venstre over et spring, hvilket får den sikkert følsomme hest til at dreje til venstre efter springet - hvilket også resulterer i en konflikt hest og rytter imellem.

Generelt hiven i tøjlerne, så hesten må springe med hovedet i vejret og sænket ryg.

 

Jeg synes han rider med en "fanden-i-voldskhed", som måske - med lidt god vilje - kunne harmonere med at ville give hesten selvtillid. Men mon ikke det burde været foregået på lavere forhindringer og hjemme?


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

3
1
Svar på denne tråd
 
 Det ser...
Forfatter: 
Dato:  17-06-2017 22:01

jeg ved heller ikke meget om springning, men han ser meget urutineret og ubalanceret ud. Anvender ulogiske signaler til en hest, der ikke er i ro.

Intet af det han gør i den video, kan give hesten selvtillid

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bid...
Forfatter: 
Dato:  30-09-2017 12:11

For mig ser det ud som om hesten går i panik.

Han har også et meget kraftigt bid på, i modsætning til de andre videoer der ligger på youtube af hesten, hvor den forøvrigt går med et andet mildere bid.

Jo mere han trækker i tøjlen, jo mere løber hesten for at komme væk fra situationen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lidt halvgammel
Forfatter: 
Dato:  02-10-2017 18:38

Nu har jeg lige genset videoen på youtube - den er så ud til at være væk i linket ovenfor.

 

Jeg kom til at tænke på, om ikke der har siddet en springdommer, som sov timen? Burde en springdommer egentlig ikke skride ind her og stoppe ridtet?

 

Ville en dansk rytter ved et stævne i Danmark ikke være blevet stoppet?


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Linket viser ikke filmen
Forfatter: 
Dato:  02-10-2017 20:08

kan den ses et sted?


Mvh Gitte

 

  • Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Eller er det denne?
Forfatter: 
Dato:  02-10-2017 20:11

Mvh Gitte

 

  • Smuk broget bred type, stg. 159 tilbyder bedækning Sjælland.
0
0
Svar på denne tråd
 
 det er
Forfatter: 
Dato:  03-10-2017 20:05

Det er lige præcis det ridt, ja.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hold da op et grimt ridt
Forfatter: 
Dato:  08-10-2017 15:13

Stakkels hest.

Det ser fuldstændig ukontrolleret ud, selvom han får stoppet hesten et par gange, men det er dæleme ikke kønt, som han sidder og bremser med fast hård hånd- for derefter at "hyppe" med tøjlerne- og bumpe op og ned i sadlen. Den hest må have haft ondt i både mund, ryg og ben efter dette usmukke ridt. AV!

 

Måske skulle han få sig nogen ridetimer?

 

Øv! Hvorfor stoppede dommeren ikke dette ridt? Eller hvorfor stoppede han ikke selv?


Mvh

Tine

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider