Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Umulig boligsøgning, hjælp...
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 22:04

Hej alle HN'ere

 

Jeg har ikke længe været aktiv her, men er der en ting jeg husker fra mine aktive år her på HN, så er det hvor hjælpsomme i kan være!

Jeg står i den situartion at jeg leder efter en bolig/lejlighed/længe på en gård/værelse/hvad som helst, der kan indeholde 3 Skov og-landskabsingeniørstuderende fra 1. sep og ca 1 år frem.

Jeg synes selv at vi er nogle søde unge mennesker som gerne hjælper til og er meget nede på jorden, men intet har virket i boligjagten indtil videre.

Jeg ved ikke om det er fordi det er i nodsjælland vi søger pga. af placering af vores uddannelse omkring Gribskov, men det er som om at der bare ikke er noget som ikke vil komme til at koste 3500-5000 kr/ måned. Hvilket er lidt meget af en SU på 5000 kr.

 

SÅ, det jeg skal hører jer ad er hvor kan jeg mon lede efter en bolig? Jeg har prøvet boligportalen.dk, dba.dk, forskellige facebook grupper har jeg lavet et indlæg i og søgt, jeg er medlem af bolig grupper på facebook osv.

 

Hvad skal jeg gøre mere for at finde et dejligt sted til os 3 mennesker?? Det må meget gerne være på landet, så der er lidt at hjælpe med når bøgerne på studiet bliver for meget

 

Anyway, de bedste (og lidt frustrerede) hilsner,

Maria

0
0
Svar på denne tråd
 
 boligjagt
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 07:18

Hej

 

Nu bor jeg selv i Gribskov kommune og lejemål til billige penge hænger desværre ikke på træerne heroppe.

 

Har du prøvet facebook - køb og salg i GRIBSKOV og lignende grupper?

Lav evt et opslag som så kan deles

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Studiebolig
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 18:56

Jeg læste på Skovskolen for nogle år siden. Den gang kunne man bo på Skovskolen i nogle små huse. Det var vidst ret hyggeligt. Der er også nogle boliger ca. 10 min væk på gå-ben nede ad Nødebovej, hvor der er også er rækkehuse. Måske I kan komme til sådan et rækkehus? Ved at tre fra mit studie boede der og var glade for det. Ellers pendlede folk mest fra København, Hillerød og Allerød, så måske er løsningen at måtte pendle.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 22:49

Hej med jer

 

Tusind tak for jeres gode råd. Jeg prøver lige Gribskov siden!

Det er desværre som du siger, næsten umuligt at komme inærheden af disse boliger, og de kollegieværelser der er på skovskolen har kun plads til 4 fjerdeårs elever. Så det er svært at komme først i køen

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 07:22

I kunne overveje at kigge efter et kollegieværelse i fx Hillerød og Birkerød. Afhængigt af jeres økonomi kunne I overveje at købe en ældre brugt bil sammen og pendle til skolen sammen; det kunne måske spare jer både tid og penge ift. offentlig transport.

 

Og så tænker jeg lige, vil I finde en bolig til 3 personer for under 3500 kr samlet? Eller er det pr. person? For hvis det er samlet, så ville I nok få svært ved at finde det - om I så pendede fra Fyn ;) Men hvis det er pr person, så burde det være muligt helt bestemt.

 

Jeg har boet på Birkerød Kollegie, det er 2 værelses "lejligheder" på 60 kvm til ca 5000 kr pr måned inkl. forbrug og internet. Og man får så boligstøtte. Jeg kunne få det til at løbe rundt med arbejde ved siden af :) Men der er jo så kun to værelser, så I skal være lidt kreative med planløsning.


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider