Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Regler for arbejdssøgende under sygdom..
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 15:35

Hej :)

 

Jeg søger noget viden angående regler for, at måtte søge arbejde under sygdom....

 

Jeg har ladet mig fortælle, at man ikke må søge arbejde hvis man er langtids sygemeldt..... Er det korrekt??

 

Sagens kærne kort.: Stress, hjerneblodning og har intet ønske om, at vende tilbage til hvad jeg laver til daglig....

 

Et link eller nogle §§ér ville være godt :)

 

 

Med venlig Hilsen :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Skal eller må
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 18:13

 

Det lyder sørme ikke rart med stress og hjerneblødning.

 

Jeg ved faktisk ikke om man må eller ikke må, men hvis du ønsker at søge arbejde og kan "sælge" dig selv, trods sygdom, så er det vel ikke noget du behøver at fortælle videre.

Spørgsmålet er vel OM du magter at arbejde på at komme gennem nåleøjet som sygemeldt?

Det lyder nærmere som om du skal ud i et fleksjobafklarings forløb.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jobsøgning som sygemledt
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 20:10

 

Man må IKKE søge job, så længe man er sygemeldt og hvis du gør og det blever opdaget, kan du miste retten til sygedagpenge.

 

Spurgte min søster, der sidder som socialrådgiver i sygedagpenge teamet i kommunen.

 


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 regler der er lige til at forstår
Forfatter: 
Dato:  11-06-2017 20:34

Hej Karina :)

 

Øv øv..... Det havde ellers været en god ting, at kunne bruge noget af tiden på, at finde nyt arbejde nu hvor det er det nuværende job der er skyld i nuværende situation..... :(

 

Det er altså ikke, alle regler der er lige til at forstår :o(?

 

Men du skal have alt tak for din tid, og dit svar :)

 

 

 

Bedste Hilsner :)





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er du på sygdagpenge eller kontanthjælp?
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 10:07

Afklaring mod fleksjob kræver at du er i optimal behandling, at alle behandlingstiltag er prøvet og tilstanden er stationær. I en arbejdsprøvning skal alle skånehensyn være tilgodeset sådan at man objektivt kan måle hvor mange timer du kan arbejde. er dine skånehensyn udredt og er din behandling optimal?

 

Hvis du er på kontanthjælp burde der ikke være problemer med at søge arbejde.



Sorry
The lifestyle you orderd
is currently out of stock.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Golda Showers :)
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 14:03

Mange tak for dit indput......., men jeg er ikke på kontanthjælp, men får lige pt. sygedagpenge, og der er ikke tale om, eller interesser for et fleks job. Det lader jeg være til nogle af dem der har brug for det :)

 

Der er arbejde, at vende tilbage til, når lægen siger god for det.

Ønskede bare noget andet, og ville bruge sygetid på, at søge noget nyt arbejde, men der er åbenbart nogle regler der siger, at det må man ikke.....

Jeg kan bare ikke finde noget på skrift der siger det, og har kun fået det fortalt mundligt............. Men ville gerne læse det.... :)

 





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  12-06-2017 16:48

Never argue with an idiot

they drag you down to their level

and then beat you with experience

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak :o)
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 00:35

Tak Mrs heaven :)





Highland Pony

Man er vel Skotte


I live in a House, But I'm home IN THE SADDLE

(Sitat: En anden)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  13-06-2017 08:04

Hej

Jeg har lige været igennem et længere sygdomsforløb pga kræft. Da jeg fik konstateret kræft var jeg igang med at søge et jobskifte. Jeg fremlagde det for min sagsbahandler ved jobcebteret og hun havde intet imod at jeg forsatte med at arbejde på et jobskifte under mit sugdomsforløb mens jeg var på sygdagpenge. Så jeg var faktisk til en længere samtale hos det nye firma (der var flere samtaler og optagelseskrav) og jeg var så heldig at de gene ville vente på at jeg blev rask.

 

Jeg syntes du skal snakke med din sagsbehandler og fremlægge at du ikke ønsker at vende tilbage til dit gamle job. Har du et nogenlunde overblik over hvornår du igen er raskmeldt, så vil det jo kun være en god ide at få lagt en plan sammen med jobcenteret

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider