Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Færdig på uni - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 11:33

Hej ænder ;)

 

Jeg bliver færdig på universitetet her om en uge.

 

Og ALLE spørger hvad jeg så holder af fest og gøren og laden..

Jeg er super mega presset over min eksamen, og det er som om min kreative hjerne derfor er gået helt i stå.

 

Øhh, hvad gør man?

 

Det bedste jeg kan komme på, er at folk kan komme den efterfølgende lørdag til noget mad/snacks/champagne. Min eksamen er om torsdagen og da det er en praktisk mundtlig prøve på en rigtig patient, ved jeg ikke hvad tid på dagen jeg er færdig. Og folk er jo på arbejde og i skole på en torsdag.

Så tænkte at fejringen skulle være to dage senere, om lørdagen hvor folk har fri.. Er det helt skørt? Tror jeg er udmattet om torsdagen og måske helst vil hjem..

 

Men så er det jeg står af. Jeg har kun min SU - tænkte at smørre en masse forskellige sandwiches, pakke nogle tæpper og så kunne vi sidde i Søndermarken og spise/hygge.

Bare nogle timer indtil folk ikke gider mere.

 

Der kommer ikke så mange, bare mine forældre, stedmor, kæreste, mormor og to brødre.

 

De fleste jeg kender tager ud på restaurant og fejrer det men jeg har desværre ikke råd.

Kan man måske lave noget tapas halløj?? Har set noget sommer-agtigt service de har på SPOT i Netto, så det kan blive lidt festligt :)

 

HJÆLP, min hjerne er eksamens-ristet. Hvad gjorde i, da i blev færdige? Jeg er helt blank!


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 13:39

Nu bliver jeg godt nok først færdig med min nuværende uddannelse om et år, men da jeg blev færdig med min BA, gjorde jeg absolut intet. Måske er der nogen der gør, men det ved jeg ikke. I så fald ville jeg tro det var forældre/venner/andre, der arrangerede det.

 

Men jeg er generelt heller ikke god til sådan noget, så måske ved jeg bare i virkeligheden ikke nogen om normen ift. sådan noget :P


Bissen

Forgive yourself for not knowing what you didn't know until you learned it

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da vi blev
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 14:02

færdige med kandidaten, inviterede mine svigerforældre os og min familie ud at spise (min daværende kæreste, nu mand, og jeg læste overbygningen sammen). Det havde vi heller ikke haft råd til at betale selv dengang. Vi gjorde det dog efter dimissionsfesten - ikke på selve dagen, hvor vi var til eksamen. På selve dagen kan jeg ikke huske, hvad vi gjorde (vi skulle "bare" aflevere specialet uden mundtligt forsvar), men jeg gætter på, at vi tog en lur og senere fik alle de drinks, vi kunne holde i os

 

Jeg synes, at picnic om lørdagen lyder hyggeligt og helt passende

 

Min bachelor blev i øvrigt overhovedet ikke fejret - det var lidt antiklimaks. Især fordi jeg netop ikke bare skulle fortsætte videre på samme uddannelse året efter. Men pyt.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bræk et ben
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 14:02

Og pøj pøj med eksamen i øvrigt!!


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 18:17

Ihhh, tillykke Sophie (er det ikke helt uvirkeligt?).

Jeg kommer altså til at savne din blog om studiet, den er sgu så genial med alle de der skønne gifs. Hvis du får overskud og lyst må du lave en om livet ude i praksis eller hvor du nu skal hen (der burde være så rigeligt med oplevelser af enhver art!).

 

Da jeg selv blev færdig endte jeg med slet ikke rigtig at fejre det, for jeg var simpelthen for bombet i mit hoved, og så blev det ikke rigtigt til noget. Var ude at spise med min kæreste, hvor jeg sad og stirrede måbende frem for mig, afbrudt af store gab.

 

Jeg tænker lidt: det er jo DIG, der skal fejres, og du har lige været igennem uni-verdenens svar på Mount Everest, sådan studiemæssigt (i hvert fald sådan jeg selv havde det med dyrlægestudiet!). Og du har ikke så mange penge lige nu...

Var det ikke rimeligt, at alle de der søde mennesker der gerne vil fejre dig, måske alle medbragte en lækker ret til den picnic? Altså et sammenskudsgilde? Og hvis nu der er en behjertet person, der gider stå for koordineringen af hvem der medbringer hvad, så I ikke drukner i frikadeller eller sådan noget?

Ja, det var bare et et forslag . Så du slipper for at skulle spekulere over andet end din sidste eksamen (du kan jo altid love dem en "Hurra, jeg overlevede mit første år i praksis og styrer for vildt fest" sidenhen, hvor de ikke skal medbringe andet end godt humør ).

 

Rigtig meget tillykke og held og lykke med det sidste og med alt det der kommer bagefter.

 

Venlig hilsen Mitte

5
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 22:40

Tak for jeres svar og lykønskninger!

 

Jeg gjorde absolut heller intet da jeg blev bachelor - jeg gik hjem på hovedet i seng ;)

 

Men dyrlægestudiets bachelor er jo også lidt "ubrugelig". Man er jo først rigtigt færdig nu, hvor kandidaten forhåbentligt er i hus :)

 

Jeg er egentlig heller ikke til de store fejringer - troede jeg. Men nu hvor jeg kommer tæt på, så bliver jeg faktisk lidt stolt, og det rammer mig ellers sjældent.

For den lede fanden hvor har jeg kæmpet for det her studie! Blod, sved og tårer, i bogstaveligste forstand

 

Hold nu op for en omgang, når jeg sådan ser tilbage. Husker især de gange, hvor jeg troede jeg aldrig ville klare det. Og den periode på første år, hvor jeg var helt nede i kulkælderen og overvejede at droppe ud.

 

Men jeg klarede det, inkl diverse mentale nedbrud og dræber-eksaminer

 

Så nu HAR jeg lyst til at fejre det, sgu.

De andre fra min årgang har planlagt at spise på restautant med familien osv.

Men ja, min familie er nok ikke som de fleste ;)

Så jeg har måttet tage initiativ og invitere dem over på picnic. Det skal nu også blive fint nok.

 

Vi har desværre ingen dimission eller anden officiel fejring fra universitets side, så det er lidt antiklimaks.

Dog er jeg glad for jeg allerede har skrevet speciale, så jeg afslutter med en klinisk eksamen :) Det er lidt mere specielt.

 

Og ja, den forsømte blog... Jeg regner med at skrive et par ting mere som jeg aldrig nåede. Og måske fortsætte i praksis-livet også, who knows ;)

Og når vi er på emnet - hvis i kender en klinik der mangler en hestedyrlæge, så siger i lige til ;)


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

3
0
Svar på denne tråd
 
 Da jeg blev færdig
Forfatter: 
Dato:  09-06-2017 11:17

Jeg blev færdig som dyrlæge i 2014. Jeg sluttede af med at forsvare mit speciale, startede min præsentation kl 07.45 en onsdag.

Mine forældre, søskende og få venner ventede udenfor, mine forældre havde lavet en kurv med champagne, lidt kage og frugt. så brugte vi en times tid på det, og så kørte de hjem igen. Jeg tog hjem i lejligheden hvor nogle venner kom senere, vi spiste chips og drak champagne. Til aften mødtes jeg med en veninde, vi spiste pizza og så gik jeg tidligt i seng!

 

Midt i det hele skulle man lige huske at melde sig ledig hos a-kassen. det skal gøres inden for det første døgn. - DET var virkelig lidt antiklimaks. Men jeg fik job inden for et par uger, men det vidste jeg ikke på det tidspunkt.

 

Med hensyn til job, så kig mod Sverige, der er rigtig mange muligheder, og de er vant til nyuddannede.

 

Pøj pøj med den sidste eksamen.

 

Kh

Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-06-2017 18:32

Tak Pernille!

 

Lyder som en hyggelig måde at fejre det på.

 

Og ja Sverige er jeg OBS på, det er sådan "sidste mulighed" hvis jeg ikke finder noget herhjemme. Rigtig, rigtig mange fra min årgang er allerede taget derover.

De vil gerne have nyuddannede, og man kommer rundt til alle slags dyr hvilket jo giver god erfaring!

Håber dog at kunne finde noget herhjemme, det prøver jeg lige først :)

Så sjovt at de uddanner for få dyrlæger i Sverige, og vi for mange i Danmark. Man ville ønske det var omvendt


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 
 Kom til at tænke
Forfatter: 
Dato:  15-06-2017 14:27

What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  18-06-2017 15:47

Tak Sine, hvor er det sødt af dig, at du skænkede mig en tanke!

Jeg faldt netop over opslaget her igår, og skal have sendt en ansøgning afsted.

Det lyder jo rigtig godt, og som et godt start-job :)

 

I øvrigt havde jeg en hyggelig dag her igår, kæresten og jeg fik rengjort lejligheden (en måneds eksamenslæsning sætter sine spor...), fik lavet en masse sandwich og jordbærtærte, og så sad vi alleammen i gårdhaven, i godt solvejr. Og der var champagne til :)

Det var rigtig hyggeligt.

 

I dag stod jeg op til en ren lejlighed, med blomsterbuketter i stuen, rester fra igår - og mails fra min a-kasse

Det er jo en helt ny verden.

 

Jeg har faktisk opstøvet en del job der lyder gode, så nu skal jeg bare have sendt ansøgninger, og så ser vi. Jeg kigger også mod Norge og Sverige, det skal nok blive spændende :)


Mvh. Sophie (:

 

"And those who were seen dancing

were thought to be insane

by those who could not hear the music".

- Friedrich Nietzsche

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider