Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Flere elevryttere?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 12:31

Hej,

 

Der er en generel nedgang i elevryttere landet over, og jeg tænkte at starte en tråd, hvor man har mulighed for at inspirere andre eller give gode råd til, hvordan rideklubberne kunne tiltrække flere elevryttere? - Jeg tænker umiddeltbart, at det er i alles interesse at gøre ridesporten mere populær igen :-)

 

Så endelig byd ind, hvis du ligger inde med nogle gode ideer

0
0
Svar på denne tråd
 
 Er det alle
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 12:38

rideskoler, der har færre elever, eller stammer tallene i statistikken kun fra DRF-rideklubber?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg kan selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 17:41

ikke svarer på, om det drejer sig om præcis alle. Men det er et generelt fald forsaget af finanskrisen i sin tid ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej okay :)
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 20:56

Jeg tænkte bare på, om det kunne være, fordi flere og flere søger mod islænderrideskolerne og de lidt mere alternative steder at lære at ride, som ikke lige er "tæt-på-byen" traditionelle rideklubber. For det synes jeg personligt kun er et plus

 

Jeg tror, at man tiltrækker flere elevryttere ved at tilbyde en "all-round" hesteoplevelse. Altså ikke kun ridning, men også (omhyggelig) oplæring i omgang med hesten (ikke bare her er en strigle, så må din mor sadle op), jordarbejde, gåture og ridning i naturen/lokalmiljøet, etc. Jeg red selv på en traditionel rideskole (en time i ridehallen/på banen en gang om ugen) som barn, så da min egen unghest blev tilredet, da jeg var 12, og jeg skulle til at håndtere hende og træne hende i at ride alene på tur (havde ingen bane hjemme eller nogen at ride med), var jeg på herrens mark. Red hende kun sparsomt i et par år, indtil jeg begyndte at ride på islænderrideskole i stedet, hvor jeg lærte, hvordan en hest opfører sig i naturen, hvordan jeg skulle håndtere diverse uvaner fra jorden, etc.

Omgang med hestene og ridning i det hele taget skal være sjovt og varierende - og lærerigt.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

2
0
Svar på denne tråd
 
 Spændende
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 20:59

Spændende input, der kan helt sikkert være noget om det ?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nedgang?
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 21:50

På "min" rideskole er der bestemt ingen nedgang - her er ventelister, som der har været lige sp længe jeg kan huske.

Jeg tror at det handler om flere ting:

 

Ordentlige heste at ride på. Det behøver ikke at være LA-dyr, men det skal være flinke, rare, harmoniske dyr uden alt for mange unoder og "lig i lasten".

 

Klubliv/kammeratskab. Vær god ved ungerne, men lær dem også at opføre sig ordentligt, både overfor hinanden og dyrene. Stop ethvert tilløb til klikedannelser og bagtaleri med det samme.

 

Aktiviteter for alle. Lad være med kun at fokusere på stævner for de bedste ryttere med egne heste, men lav sjove aktiviteter for børnene, som også gerne giver plads til deres familier.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Interessant
Forfatter: 
Dato:  30-05-2017 21:56

Dejligt at høre, at ikke alle har nedgang ?

 

Det skal siges, at mit udsagn er baseret på læste nyheder samt det faktum, at en del rideskoler i mit område desværre har været nødsaget til at lukke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  08-06-2017 22:14

Jeg synes at jeg har dårlig erfaring med rideskoler. Den sidste rideskole jeg var på var sadlerne ikke tilpassede og hestene virkede sure og stressede, så da jeg var røget af to gange i træk opgav jeg det. Der var 6 på holdet og rideinstruktøren gav kun undervisning til sin veninde.

 

Jeg var nok bare uheldig, men nu går jeg til ridning på et islændersted


 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider