Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Matador-nørderier
Forfatter: 
Dato:  21-05-2017 19:45

Andre der elsker at nørd omkring Matador??

Jeg kender selvfølgelig de fleste fejl, der er opdaget, men..... Har I fundet endnu flere??

 

Jeg er nørd omkring Matador
En ting du skal lægge mærke til næste gang: Når du står i Varnæs' stuer, og kigger over mod Skjerns magasin....... så kigger du skråt nedad. Men står du ude på Algade, så er Varnæs' stuevinduer i øjenhøjde.
Og en ting til: Når du kommer gående ad Algade fra Varnæs' bank eller Omegns banken, så har Varnæs' hus 4 vinduer. Men er du igen inde i huset, så er der to vinduer i spisestuen og 2 vinduer i dagligstuen, og mindst et i herreværelset. Og de ligger en suite.

 

Og nu nævner jeg selvfølgelig slet ikke noget om placeringen af Lauras køkken :D


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-05-2017 21:51

Efter Agnes er blevet gift, kommer hun alligevel tit i Lauras køkken. Hun kommer kørende fra venstre mod højre på cykel forbi Varnæs' hus, går gennem porten. Så skifter vi til køkkenet, hvor vi kan se, at hun kommer forbi køkkenvinduerne fra venstre mod højre trækkende med cyklen???

Og hvad er det vi ser fra Lauras køkkenvinduer?? Nogen bygninger med vinduer. Men det kan ikke være Algade, for så ville der være trafik. Så det må være den kæmpe store have, hvor der senere er plads til både tysk-vognpark, høje træer, så man ikke kan se vognparken og græsplæne og anlagte bed til de blomster Maude jævnligt arrangerer. Og under krigen er der også hønsehold. Men bygningerne , man ser fra vinduerne, giver ingen mening.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-05-2017 21:56

Når du er i spisestuen og skal ned i køkkenet, så går du gennem den grønne dør. Som heller ikke helt passer med retningen af køkkenet og trappen (Også hvis vi ser udefra, så er der ikke plads til gang/ trappe, i forhold til længden fra vindue til porten)

Står du ude i hall'en, og skal ned i køkkenet, så går du igennem den grønne dør igen, men nu hænger det slet ikke sammen. De 2 døre passer ikke sammen og der er kun een trappe ned til køkkenet indendørs. I hall'en: Hvis hoveddøren er mod øst, og indgangen til dagligstuen er mod vest, så går de grønne døre i nord indtil herreværelset. Men det er også den dør, Agnes går ud af, når hun har hjulpet gæster af tøjet og skal ned i køkkenet. Så den grønne dør bør ligge mod syd.

Ha rjeg sagt at jeg er nørd?? Og autist?? Og derfor har svært ved at forklare mig egen hjemmelavede logik :D Trøst jer med, at det giver mening i mit hoved


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ih....
Forfatter: 
Dato:  22-05-2017 11:19

 

Jeg elsker Matador-nørderier. Har set serien SÅ mange gange - men jeg har faktisk aldrig tænkt over, at rummene ikke passer til hinanden :-P

 

Til gengæld har jeg opdaget en af en fakta-fejl, som der ellers kun er få af i Matador. Til Agnes og Rødes bryllup synger Røde sangen om de tre musikanter. Bag ham er en kultegning af Aage Sikker Hansen (billedet optræder også senere i deres hjem). Brylluppet er i 1935...Jeg har samme billede, og det er altså først malet i 1936 ;-)

 

En af grundene til, at jeg elsker den serie, er, at de 24 afsnit stort set er bygget op som en 1,5 times film. Altså når vi taler historiens opbygning. Og nu kommer mit spørgsmål: Hvem er hovedperson i Matador?


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Elsker Matador
Forfatter: 
Dato:  22-05-2017 18:36

Elsker Matador og har læst det meste litteratur der knytter sig til serien. Plus læst diverse biografier af og om skuespillere, som medvirker i serien.

 

Nørderier om hvorvidt rummene vender den ene eller den anden vej, ligger dog uden for min nørde-zone. Og det er trods alt rart at kunne sige, at der findes større nørder end en selv.


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 12:06

Tak til Tina og Britt

Matador er jo blevet grundigt restaureret, og det kan man mene om, hvad man vil.........

 

Men i afsnit 4 (Det der var i lørdags)......... aldrig så man hvid en hest og vogn. Og nej, det var hverken bryllup eller en højtidlighed. Bare den gode gamle købmands vogn...


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm....
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 15:36

 

Der er mange artikler osv. om Matador i øjeblikket. Jeg opdager på denne måde hjemmesiden matadoronline.dk, som jeg ikke helt fatter, jeg ikke har opdaget før.

 

Men det blev en lidt underlig oplevelse, da det jeg skrev her i tråden, var skrevet som nyhed på siden...Men med en Pernille som afsender. Helt ærligt, så kunne du godt have tippet mig om hjemmesiden - eller skrevet mig på som afsender...


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 16:21

Britt: Jeg undskylder oprigtigt. Jeg havde trykket send, før jeg kom i tanke om at skrive hvor jeg havde det fra. Jeg har faktisk skrevet til admin igen, for at få det rettet.


VH Pernille

 

Pernilles tanker og humor

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Matador
Forfatter: 
Dato:  29-05-2017 21:31

 

Her startede Matador i en Facebook-udgave:

http://matador.maxe.dk/index.html

 

Her fortsætter det på rigtig facebook.

www.facebook.com/Matadorfordeunge/ ?fref=ts

 


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider