Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Krakow
Forfatter: 
Dato:  08-05-2017 08:49

Min mand og jeg skal til Krakow på kæreste weekend. Hvad skal vi se? Vi har to hele dage til rådighed?

Vi ved vi skal spise Vodkaøsters, spise på Michelin restaurant og have massage. Har i andre foreslag?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Saltmine
Forfatter: 
Dato:  09-05-2017 22:19

Lige udenfor Krakow ligger der nogen saltminer, de er SÅ meget værd at se. Fantastisk smukt syn. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvad de hedder, det er trods alt over 10 år siden jeg var der, men de må kunne googles. Bl.a. er der hugget en kirke ud under jorden. Virkeligt et syn værd.

 

Og så er der jo alt det historiske -den jødiske bydel, Schindlers fabrik, koncentrationslejren osv. Hvis man da er til den slags.

 



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-05-2017 17:33
Saltminen hedder Wieliczka, og er et must see. Den ligger omkring 8-10 km fra centrum, og et besøg tager 3 timer - men det er bestemt det værd!!

Schindlers fabrik må også være i toppen af listen, ligesom Mariacki (St Mary) kirken - den er virkelig fantastisk!!

Og bare at slentre rundt i Krakows gågader er utroligt hyggeligt. Man kan komme ned under torvet og se "middelalder Krakow". Har I tid, så besøg Wavel Hill, der ligger både basilika og slot med museer - her skal man i hvert fald sætte en halv dag af.

Generelt er det en god idé at købe billetter i forvejen på nettet alle de steder I kan komme til det. Polske billetsalg er IKKE de mest effektive..! ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider