Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ferien går til Berlin...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2017 21:19

Er der nogen, som er vant til at komme i Berlin?

 

Vi har besluttet, at en uge af sommerferien (i starten af juli) bliver tilbragt i Berlin. Vi er to voksne og en dreng på 9 år, som gerne vil ud og kigge på fx. Berlin Zoo og andet spændende. Men hvad skal vi mere nøjagtigt se og hvor er det mest praktisk (og ikke nødvendigvis aller dyrest) at bo?

 

Vi tænker selv at køre derned, så vi har bilen at komme rundt i.

 

Er der ellers andet, som vi bør tænke over, vide eller...? - tænker ikke, at Berlin er overrandt af turister i starten af Juli, men jeg tager måske fejl?

 

Vh. Ditte


Søger hygge-part på hest i/tæt på Odense NV...

 

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berlin ...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2017 21:52

Hej

 

Vant til er måske så meget sagt, men vi har da været der 2 gange og vi skal derned igen til sommer.

 

Vi kører også derned, men det kan ikke betale sig at køre i centrum af Berlin, så vi plejer bare at have bilen stående på hotellet.

Bemærk at hvis I skal køre inde i centrum af Berlin, så skal jeres bil have miljømærke

Der er en meget velfungerende metro (U-bahn) lettog og bus trafik i Berlin og det er super nemt at bruge. Man kan købe dagsbilletter på stationerne eller fler dages turistkort flere steder i Berlin. Vi plejer at købe en "kleingruppebillet" der kan op til 5 voksne rejse ubegrænset sammen en hel dag, så hvis man kører meget så kan det godt betale sig.

 

Hvis I booker overnatning nær en u-bahn, så er I godt på vej, og så betyder det ikke så meget hvor tæt på centrum man bor.

 

Vi har boet inde i Mitte, det er meget centralt, men også en smule dyrt, og i Neukoeln der ligger lidt længere ude og derfor også er noget billigere.

 

Berlin har utroligt meget historie at byde på, så der er nok at bruge tiden på. Dog vil jeg fraråde Madame Tussaud - det var den kedeligste oplevelse og ikke pengene værd.

 

Hilsen Anne

 


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Anne...
Forfatter: 
Dato:  30-04-2017 22:10

altid rart at høre fra nogle, som har været der selv

 

Vi tænkte at sætte miljømærke i bilen, så burde det være OK.

 

Synes udvalget af hoteller er stort, men har samtidig lidt svært ved liiiige at gennemskue om man får et totalt lille hummer hvis man vælger noget til under 1000,- pr. overnatning eller det er OK... Tænker jo, at hvis jeg udelukkende søger på hoteller med 4 eller 5 stjerner (på fx. Trivagel eller Hotels.com), så burde det være OK hoteller, som jeg får fat i.

 

Vi er faktisk ikke specielt interesserede i at bo inde midt i Centrum, så at det er i udkanten gør absolut ikke noget, når bare hotellet er godt

 

Vh. Ditte


Søger hygge-part på hest i/tæt på Odense NV...

 

Husk at smile til verden - så bliver du meget kønnere at se på :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berlin igen
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 09:15

Hej

 

sidste gang vi var dernede boede vi her:

 

www.booking.com/hotel/de/park-blub- berlin.da.html?aid=339...eckin=2017- 05-25;checkout=2017-05-26;dest_id=- 1746443;dest_type=city...#hotelTmpl

 

ikke lige i centrum, men fine store værelser og god service

og mulighed for en ekstra seng på værelset uden pladsen blev for trang.

 

Farverne var dog en smule triste ;)

 

Du kan sagtens finde overnatning til under 1000,- pr nat, priserne i Berlin er noget billigere end i DK

 

Hilsen Anne


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berlin
Forfatter: 
Dato:  01-05-2017 11:45

De fleste gange jeg har været dernede har vi boet på Novum hoteller.

Vores yndlings er Novum Hotel Franke, der er gratis parkering i det område med bil.

 

Der er også et lego world dernede, mindes jeg, er måske også ret børnevenligt.

Hvad der ellers er i børnehøjde ved jeg ikke rigtig, har ikke været dernede med børn.

 

Tjek dog berlin-guide.dk, den hjemmeside er guld værd!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  02-05-2017 22:44

børn, men på Rittersport-museet i Berlin kan man komponere sin egen Rittersport - og det syntes jeg var sjovt


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Airbnb i Berlin
Forfatter: 
Dato:  04-05-2017 15:38

Kan det passe at Airbnb ikke er en mulig i Berlin mere? Jeg ar været der for 2 år siden, hvor vi overnattede i en privat lejlighed gennem Airbnb. Men jeg har ladet mig fortælle at denne mulighed ikke er tilgængelig længere? Ved i det?


Jeg har 2 fantastiske hunde, henholdsvist en fransk bulldog og en australske shepherd. Jeg foder kun mine venner med det bedste, og indtil nu har det været hundefoder fra Essential foods

0
0
Svar på denne tråd
 
 Berlin
Forfatter: 
Dato:  05-05-2017 09:30

Jeg har været i Berlin 4 gange; sidst boede vi på Hotel Scandic ved Potsdamer Platz (www.booking.com/hotel/de/scandic- berlin-potsdamer-platz.da.html), som har super beliggenhed meget tæt på Potsdamer Platz (dog tilbagetrukkent så man ikke har støj lige uden for vinduet).

 

Ved Potsdamer Platz kan du hoppe ombord på både S-bahn, U-bahn og Hop-On-Hop-Off turistbusser (kan faktisk rigtig godt betale sig Man får set meget af byen og lidt historie med på vejen). Selve pladsen byder også på gode restaruanter (vi besøgte bl.a. Cuisine of Asia, som var super lækkert og billigt), Potsdamer Platz Arkaden, Sony Center, Mall of Berlin og masser af små cafeer.

 

Vi gik en af dagene op til Brandenburger Tor, her kommer man bl.a. forbi "Denkmal für die ermordeten Juden Europas" og man kan poppe ind i Tiergarten.

 

Hotellet har en rigtig fin morgenmadsbuffet :) Vi bestilte (vidst nok) igennem hotels.com, og fik en fin pris: 2 personer torsdag-mandag hen over pinsen til ca. 2300 kr. inkl. morgenmad :) Og hotellet opbevarer gerne ens kufferter. Og har vidst parkering til jeres bil i P-kælder.

 

Når vi skal til Berlin næste gang bliver det meget sikkert samme hotel - især fordi der også ligger en "almindelig" banegård ved Potsdamer Platz med tog til lufthavnene til meget få penge.

 

Håber at du finder et dejligt hotel :D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Berlin...
Forfatter: 
Dato:  11-05-2017 12:59

Berlin er en fantastisk by som jeg ikke bliver træt af. Jeg skal derned igen her i slutningen af maj.

Jeg har ikke børn, men vil anbefale at I kigger nærmere på:

 

- Berliner unterwelt som har guidede ture rundt i undergrundens gamle bunkers fra hhv. 2. Verdenskrig og Den Kolde Krig. En gang om ugen er der dansk guide, og på den rute vi var på, var der flere børn med som fik rigtig meget ud af det, og livligt stillede spørgsmål.

- Aquadom, som er et kæmpe aquarium... hvis I tager i zoo kan deres aqua-afdeling desuden også anbefales at købe billet til.

- Berlin domkirke er sindssygt smuk og spændende. I kælderen er der kister fra alle de gamle konger og kejsere gennem tiden - nogle er vildt flot udsmykkede. Det er ret spændende at se.

- Prenzlauer Berg er et super hyggeligt kvarter, hvis I er til cafe-besøg osv.

- Berlinmuren og det museum der hører der til. Jeg kan ikke på stående fod huske hvad gaden hedder, men det skal jeg nok lige huske hvis jeg kommer i tanker om det. Det er også meget spændende og kigger tæt på det jødiske kvarter, hvor man også kan gå en tur, se synagogen og de mindessten der er lagt på gaden foran de opgange, hvor de deporterede jøder boede....

 

Det var lige hvad jeg hurtigt kunne komme i tanker om her i arbejdspausen :-). Rigtig god tur derned.


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider