Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Slagtning af pony til hundemad
Forfatter: 
Dato:  25-03-2017 14:23

Vi har en ældre shetlandspony, som vi overvejer at få slagtet, da den ikke skal viddere herfra. Vi synes det vil være synd og skam, hvis den skal gå til spilde og tænker derfor den skal tjene som hundemad. Ér der nogen der har forstand på at slagte heste på en ordentlig måde, der kunne være interesseret i at komme og hjælpe med at slagte og parterer mod en 1/2 hest til sine hunde? Vi bor i Silkeborg kommune.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Slagt...
Forfatter: 
Dato:  25-03-2017 14:37

Man må ikke selv slagte/aflive dyr, medmindre man er uddannet til det (dvs. jægere, slagtere, dyrlæger mm.). Det er ikke nok at man tænker at det kan man nok klare.

 

Då en slagter ud -der findes stadig folk der kan klare en hjemmeslagtning. Så kan slagteren også partere hesten for dig. Alternativt får du dyrlægen ud (de kan også aflive med boltpistol + afblødning). I så fald skal du jo blot finde en med forstand på det, der vil hjælpe med partering. Og sså skal du i øvrigt have et sted du kan hænge ponyen op.



Mvh Michelle


www.altomhund.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-03-2017 14:10

Min far og jeg har gjort det 2 gange, og lige for en sikkerheds skyld:

MIN FAR ER JÆGER, OG SLAGTER, OG JEG ER OGSÅ JÆGER, VI HAR BEGGE GYLDIGT JAGTTEGN!!!

 

Det er så nemt når det bare er til hundefoder, afliv hesten, ryk tøjet af den, ryk indvoldene ud, sav, og skær den i mindre stykker. Derefter skære man alt kødet af benene, pakker det hele i passende poser, og portioner. Og i fryseren. Badabing badabum så er der hundefoder


Sagde Natascha.


Django, en stjerne på himlen <3


Nogle tårer tørrer aldrig...

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider