Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad sker der med vores heste på Daka?
Forfatter: 
Dato:  24-02-2017 23:59

Hej alle ryttere:)

 

Det er efterhånden nogle uger siden, at jeg sagde farvel til min elskede hest.

Jeg sad her i aftes, og spiste aftensmad med min familie, da min farmorspørger ind til hvad min lillebror vil være når han nu blev stor. Lidt længere inde i samtalen kommer min far med den bemærkning, at min lillebror kunne skære i døde heste på Daka. Hvilket jeg finder ret upassende, da jeg stadigt savner hende så ufatteligt meget:/

 

Har hørt fra lidt forskellige steder, at hestekødet bliver produceret til hundefoder og fedtet bliver brugt tl sæbe?

 

Men mit spørgsmål er så, hvad sker der med dyrene når de kommer til Daka? Bliver de parteret, brændt eller noget helt andet?

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Daka Bioindustries
Forfatter: 
Dato:  25-02-2017 00:05

Man kan læse lidt på Daka's hjemmeside. Men generelt bliver døde dyr anvendt som råvarer til biodiesel- og kødbenmelsproduktion.

 

http://www.daka.dk/dk/daka/om-os/

 


There are many wonderful places in the world, but one of my favorite places is on the back of my horse.
- Rolf Kopfle

0
0
Svar på denne tråd
 
 Destrueret
Forfatter: 
Dato:  27-02-2017 08:59

Når man aflevere sin hest til daka, så bliver den destrueret, den bliver ikke brugt til hundefoder eller sæbe eller lakrids eller hvad man nu hører om.. Jeg er ikke sikker på om de bliver brugt i biodiesel, og kød og benmel, det mener jeg at have hørt at man ikke gør..

 


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider