Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan kommer man af med gamle sadler?
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 11:52

Hej

 

Strauss har fået en ny sadel da hans gamle ikke passede ham længere.

 

Der er tale om en Stübben Siegfried C.S. (Springsadel) Samt en Stübben Maestoso De luxe (Dressursadel)

 

Siegfried'en er nok ca. 15 år

og Maestoso'en er nok ca. 10 år

 

Da jeg købte den nye sadel til Strauss fik jeg at vide at de gamle sadler var lidt forældede i forhold til nye sadler, og de derfor nok ikke var meget værd - det skulle vise sig at være helt rigtigt.

 

Jeg har forsøgt sadler.dk samt den grønne hest, men svaret begge steder er at det er svært at komme af med, så privatsalg er nok bedst.

 

Jeg er nået frem til erkendelsen at de nok ikke har den store værdi.

 

Spørgsmålet er bare - hvordan kommer jeg nemmest af med dem? dba.dk? markedet her på heste-nettet? Andre steder?

Er der nogle faldgruber jeg skal være bekendt med?

Principielt ville jeg gerne sætte dem så billigt at den der ender med at købe dem har lorten, jeg ville helst være fri for at skulle have 20 forskellige til at prøve dem indtil der kommer én det passer på, men jeg ved ikke om det er urealistisk?

Og hvad er sådan nogle gamle sadler i reglen værd?


=)
Morten

 

-

????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Billeder
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 12:39

Jeg har ingen erfaring med at sælge sadler, men købte på et tidspunkt en gammel Lewa for 500,-

For dem af os med hyggeheste, der ikke bliver redet så ofte / intensivt, vil sadlens (lave) pris være en vigtig faktor. Ikke dermed sagt, at sadlen ikke skal passe hesten, men tolerancetærsklen er nok lidt større.

Hvis du måler dem igennem på alle leder og kanter, tager nogle gode billeder og sætter prisen tilstrækkeligt lavt, skal du nok få dem solgt. Du kan sagtens oprette annoncer flere forskellige steder, så bliver chancerne større.


 

 

Oplysninger om Siff / Guccis fortid søges. Irish Cob Crossbreed fra 1996. Genkender du hende? Se billeder på præsentation.

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tja...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2017 15:18

 

Jeg har en enkelt gang foræret en ældre sadel til en rideklub. Så hvis du alligevel ikke forventer at få det store for sadlerne, så var det måske en ide at spørge din lokale klub! Hvis sadlerne er meget pæne, så evt. tilbyde klubben at købe dem for en slik ?


Kh. Britt

 

med

den smukke welsh cob, Valhallas Abigail - kaldet Abby

og

hendes vidunderlige datter, Donwell Allegra (wpbr)

3
0
Svar på denne tråd
 
 søde Morten
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 07:22

Tillykke til Strauss med sin nye sadel

 

på FB er der flere gode salgssider feks second hand rideustyr- sadler købes & sælges osv

 

regn med ca 1500 dkk pr stk

 

Hilsen Karina der selv rider i en ca 20 år gl stubben sadel- de holder evigt :)

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Når bare den er billig nok
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 11:50

skal der nok være en køber... har selv lige solgt en ældgammel Kieffer Master til 700 kr. Den var solgt og afhentet dagen efter at jeg rykkede den ind.

 

Solgt via Facebook i øvrigt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg kunne godt...
Forfatter: 
Dato:  06-02-2017 18:36

...være typen der kunne finde på at købe en sådan sadel.

 

Jeg rider en rideskolehest fast en gang om ugen, og rideskoelsadler er nu engang ikke altid vidunderlige, og slet ikke kombosadlerne, så jeg kunne godt være fristet til at finde en ældre/gammel dressursadel som kunne ligge på hesten som jeg så kunne ride i den ene gang om ugen.

 

jeg tror sagtens du kan komme af med dem, det afhænger jo altid blot af prisen, og tror at grunden til du ikke kan få dem solgt via et firma er fordi de ikke kan tjene nok på dem i provision til dem selv:)

 

På med str., stand og foto så skal de nok blive solgt:)


Stritmaner er bare et hit!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Salg af sadel
Forfatter: 
Dato:  08-02-2017 19:06
Kan sagtens sælges hvis de er i ok stand. Jeg har solgt flere her på HN. Gode billeder og en ærlig beskrivelse. Og en realistisk pris...

pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 gammel sadel
Forfatter: 
Dato:  08-02-2017 22:18

Pas på med at bruge de helt gamle sadler.

 

Tænk på hestens ryg, tit er sadlerne stenhårde i stopningen.

Selv om man er hyggerytter skal sadlen være i orden, ikke dermed sagt at den omtalte sadel ikke er i orden,men tit er disse gamle sadler = ubrugelige:-))


Mie

Bastian/perfect/pamina

 

3
1
Svar på denne tråd
 
 Dette er en overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-02-2017 11:19

Hej alle

 

Tak for tips til salgsteder og priser, jeg har lige været ude at tage lidt billeder af dem, så må vi se om det lykkedes


=)
Morten

 

-

????

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider