Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Travheste omkommet på færge
Forfatter: 
Dato:  14-01-2017 00:09
Indsat fra nyheden Travheste omkommet på færge:

To travheste er på tragisk vis omkommet ombord på en færge, der sejlene mellem Finland og Sverige i hårdt vejr. Det vides ikke med sikkerhed, hvad dødsårsagen er, derfor obduceres hestene efterfølgende

 

Tragisk hændelse

En tragisk hændelse indtraf torsdag, under en færgetransport, i hårdt vejr over Østersøen. De to travheste skulle flyttes fra Finland for at blive trænet i Heiskanen i Sverige. Til trods for varsler om uvejr i over Østersøen, fastholdt man transporten af de to heste over det urolige vand.

 

Ifølge det svenske tidningridsport, var de to heste døde da færgen lagde til kaj i Sverige.

 

Ringe forfatning

Flere medier har rapporteret at hestene blev alvorligt skadet under transporten og at vidner, bl.a. færgens personale, havde observeret at hestene kom i ringe forfatning under færgeoverfarten. Ingen greb umiddelbart grebet ind. Det forlyder at chaufføren der transporterede de to heste blev syg under den høje søgang, og at han efterlod hestene ude af opsyn i den lukkede transporter.

 

Dødsårsag kendes endnu ikke

Der er spekulationer om, hvorvidt at hestene døde af kvælning, men et er ikke bekræftet. Hestene vil derfor efterfølgene blive obduceret på universitetsdyrehospitalet i Uppsala, for at finde frem til dødsårsagen.

 

Muligt retsligt efterspil

Der følger et muligt retsligt efterspil, da ejerne af hestene mener rederiet skal påtage sig skylden. Dette afvises dog af rederiet, der fastholder at det var chaufførens ansvar at holde opsyn med hestene, og sørge for deres velbefindendende.

 

Obduktionsrapporten af de to travheste afventes for nærmere afklaring af, hvad der reelt skete og hvorfor hestene mistede livet.

 

Kilde: tidningridsport.se

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 50 / 50
Forfatter: 
Dato:  14-01-2017 10:37

 

Mon ikke det bliver 50 / 50?

 

Heste bør da slet ikke fragtes med færge i sådan et vejr. Det burde både rederi og ejer da vide! De kan ikke kaste op som feks. mennesker gør når de bliver søsyge. Så måske bliver loven sådan at de ikke medtager heste ved så uroligt vejr.

 

Stakkels heste. Det må have været en frygtelig måde at dø på.

 


 

 

~ Anette

 

vind-alarm-danmark.eu

 

 

You only fail

if you quit.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt forfærdeligt
Forfatter: 
Dato:  14-01-2017 21:44

stakkels heste....håber de ansvarlige får en ordentlig bøde

0
0
Svar på denne tråd
 
 væmmeligt
Forfatter: 
Dato:  16-01-2017 08:29

der stod et sted at personalet havde informeret chaufføren 03.30 om natten at hestene havde det dårligt, og chaufføren først gik ned til hestene kl 9 ca hvor de var døde:(

sikken tragedie


OLDENBORG

Avlshingst Renti´s Zeus OLH 794

tilbyder bedækning

kun 3000kr plus attest.

lev længe- lev vel :)

Uafhængig lifewave distributør

vil du også have en bedre hverdag?, så send pb :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heste med færge
Forfatter: 
Dato:  16-01-2017 09:19

Hej,

 

Da min hest skulle hjem fra England, kom den først med en senere færge p.g.a. dårligt vejr. Jeg mener, at det var rederiet, der meldte ud, at dyr ikke måtte transporteres i dårligt vejr. Derfor måtte hun vente i England, før hun kom videre. Heldigvis havde jeg valgt en god transportør til fragten, for hun fik alle de pauser, hø og vand, som hun havde behov for. Men der kan jo hurtigt ske noget. Jeg husker en færge fra DK til Sverige, hvor der var en hestetransport med dyre springheste om bord, og færgen fik slagside og kunne ikke lægge ordentligt til, så hestene kunne ikke køres fra færgen i et par døgn, hvis jeg husker ret. Ejeren fik lov til at tilse hestene med mellemrum, og de slap fra det uden mén. Synd, at det gik så galt for disse travheste. Vi må håber, at man finder ud af, hvad der skete og hvis ansvar det var, så man kan indrette reglerne efter det for at minimere risikoen for, at det sker igen.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

Men jeg synes også, at...

Rigtige piger rider military!

NU FÆRDIGUDDANNET EQUINE TOUCH PRACTITIONER!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider