Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hesteuddannelse stævner elev
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 17:34
Indsat fra nyheden Hesteuddannelse stævner elev:

Hesteuddannelsen Equine Mind Movers (EqMM) mødes i dag i byretten med en tidligere elev på uddannelsen, i en tvist over betaling og udbytteværdi af uddannelsen.

 

Retsag om hesteuddannelse

I dag afholdes der retssag i retten ved Holstebro byret, i en tvist mellem Equine Mind Movers - bedre kendt som EqMM - og en af deres tidligere elever på uddannelsen. Eleven mener ikke hun har fået, hvad hun har betalt for, og mener ikke hun er blevet udrustet med de kvalifikationer som EqMM lover på uddannelsens hjemmeside.

 

Tvist om betaling og uddannelseskvalitet

Eleven valgte at tilbageholde sidste rate på kr. 4.400 kr. af betalingen for det samlede uddannelsesbeløb på godt 40.400 kr. EqMM har nu valgt at sagsøge den tidligere elev for restbeløbet og har stævnet hende.

 

Eleven har fulgt EqMM's planlagte uddannelsesforløb, sammen med en håndfuld andre deltagere på det 3. hold af uddannelsen, og har fulgt hele kursusforløbet, der er afviklet hen over et forløb på ca. 6 måneder i løbet af 2015.

 

Kursusudbyderen

EqMM - Equine Mind Movers I/S er en relativt ny privatetableret udannelse, der blev officielt grundlagt den 19. april 2012, og ejes og drives af to damer, henholdsvis Mariakaisa Bruun og Sølvi Ellinora Degnegaard. Siden opstarten af forløbet har de bragt et mindre antal studerende igennem deres uddannelsesforløb, hvoraf en del ikke har afsluttet forløbet med eksamen.

 

Der er indkaldt personer der tidligere har deltaget på uddannelsen, til at vidne i sagen.

 

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eleven
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 09:43

jeg er den elev, der er blevet stævnet. Hvorfor valgte jeg ikke at betale den sidste rate og jeg sagde også nej tak til at gå op til den sidste prøve ?.

Coaching med heste er et super godt værktøj i de rette hænder. Jeg faldt over EqMM hjemmeside og tænke wow, de lyder til at have tjek på det.De lover at efter endt kursus vile jeg selv kunne holde et workshop og være i stand til at coache med heste.

Jeg kunne skriv side op og ned her inde om, den dårlig behandling jeg har fået af dem og stadigvæk får. Men det er ikke derfor jeg ikke ville betale den sidste rate.

Nej svaret er.. jeg arbejder selv inde for heste verden og er Alternativ behandler. jeg brændere efter at bruge hesten mere til terapi arbejde. Derfor blev jeg stødt over den måde der blev arbejdet med både hesten og en selv. Aldrig har jeg mødt så meget vrede og ligegyldighed over for andre end en selv. Dette er med til at skabe et dårligt ry for os alternativ behandler. Jeg skulle betale ud af egen lomme de mange penge, ja og det ville jeg med glæde gøre, hvis jeg havde fået det de lover. Og selv om de er et privat firma, kan men da forvente deres kompetence til at undervise skulle være helt i top. Først til sidst finder jeg ud af, alle kan starte et firma op og begynde at udbyde Hesteuddannelsen til alle, uden at have en baggrund for det. Det er godt nok ikke ok. Det er jo med til at skabe en usikker på, hvad en Alternativ behandler har af baggrund og faglig dygtig til at lære fra sig. Jeg har lært af dette, næste gang jeg skal på et kursus, vil jeg tjekke mere op på, hvem er det og hvad er deres baggrund for at undervise. Så den alternativ verden ikke kun bliver en pengemaskine, men et sted, folk trygt kan søge råd og få de gode behandlinger.


Hestesynergi.

4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 15:52

Nu kender jeg SLET ikke detaljerne i denne sag.

 

Men min første tanke var, at ja... Hvad havde eleven regnet med?

En privat uddannelse inden for alternativ behandling, det ringer lidt skidt i mine ører. Ikke fordi der er noget galt med alternativ behandlig som sådan.

Men mere, at alternativ behandling sjældent kan opnå samme kvalifikationer, som den videnskabelige. Vi har ikke særligt mange muligheder for at måle effekten og resultaterne.

Det betyder selvfølgelig ikke, at alternativ behandling ikke virker! Men det betyder, at det er meget svært at lave et "stempel" og sige, at dette virker.

 

Så at tage et kursus i alternativ behandling og SÅ blive skuffet over, at man ikke kan behandle, eller har fået kvalifikationer?

Jeg kan virkelig godt forstå det er skide surt at have brugt penge på, men når den del af den alternative branche ikke har noget "OK-stempel", ikke har nogen måde at måle på om det virker, ja så ved jeg ikke hvad man regner med som elev?

Så er det jo lidt et sats at kaste sine penge efter.

 

Og det skal lige siges igen: jeg basher ikke alternativ behandling her, slet ikke. Jeg siger at der mangler metoder til at måle og godkende det og sætte et stempel på, med at dette er validt nok.

Det har denne uddannelse ikke haft jo, og derfor synes jeg lidt det er med en vis risiko, at man vælger at benytte denne uddannelse?

 

Ydermere, så har man under sin uddannelse et kæmpe ansvar for egen læring. Lige så snart vi er videre fra gymnasiet, så er der ikke noget der hedder "jamen jeg synes ikke vi har læst dette nok/brugt nok tid til dette, og derfor har jeg ikke fået de kvalifikationer jeg vil have".

Man har et meget stort ansvar for selv at opsøge viden og øve sig på de ting, som man ikke syntes man har fået fat i, i løbet af undervisningen.

 

Som sagt kender jeg ikke mere til denne sag, end der står i denne artikel.

Men det var mine tanker om det, for jeg tror ikke man har så mange rettigheder til at klage, hvis den privatejede uddannelse ikke har nogle mål for, hvornår man har lært nok/er kvalificeret nok.

Hvis det giver mening?


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider