Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jubiii .. Nyt liv
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 10:02

Ved ikke om nogen husker mit indlæg omkring stop med cola og at der intet skete på vægtfronten.. Jeg endte med at dumpe i igen fordi det ikke havde effekt og fordi jeg ikke kunne holde smagen af light saft ud..

Men men for en lille måned så jeg på mig selv i spejlet og besluttede at det skulle være slut med at leve usundt og være tyk og jeg har nu været igang i 19 dage med total kostomlægning (og drikker kun vand og lidt skummetmælk) og der er pt røget 3,6 kg, 10 cm talje og 7 cm hofte synes selv det er helt vildt..

Kan mærke det på tøjet, på energien og på overskuddet kan også godt se der er sket lidt, men stirre mig nok blind da jeg jo ser mig selv hver dag

Billede

Før................................ Nu

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

15
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 10:57

Sådan, godt gået!

Man kan sagtens se en forskel. Det er bare den fedeste følelse når man ser resultater - jeg tabte selv 7,5 kg på 2 mdr i vinters, og kender følelsen.

Fortsæt det gode arbejde :D


Hilsen Anne

2
0
Svar på denne tråd
 
 Super flot!
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 13:37

Sådan! Man kan bestemt se forskel på bare en lille måned. Det er super flot gået! Du er sej! Det er så hårdt at kæmpe sig igang, da det kræver kæmpe mental overskud bare det at starte op.

Bare klø på - det er så meget nemmere at blive ved, når man først er igang end at starte op igen!

 

Apropos så tak for sparket - jeg skal også selv igang med vægttab igen efter jeg tabte bolden, da der skete nogle store livsomvæltninger for et års tid siden. Der før havde jeg også tabt 20 kg og det giver så meget på selvtillidskontoen!

Til gengæld skal jeg huske at klappe mig selv på skulderen over, at jeg har HOLDT vægten det sidste år på trods af kaos på det personlige plan, hvor den plejer lige så stille at stige så snart, jeg ikke tænker over det. Så nogle varige ændringer sidder alligevel fast

Det synes jeg, at JEG især skal være bedre til (og også dig lyder det til) at fejre de små sejre og klappe en selv på skulderen over hvert lille fremskridt, hvor jeg har det med meget at slå mig selv oveni hovedet og bebrejde mig selv, når jeg så træder ved siden af.

 

Super god ide med billederne - det burde jeg også have taget løbende for virkeligt se hvor meget, der er sket, da jeg var meget kamerasky, da jeg var allerstørst. Det må jeg gøre denne gang, når jeg SKAL i gang igen.

 

I min hverdag er det virkelig overskuddet til at finde på sunde aftensmåltidet hver dag, der halter og så få købt sundt ind, når vi står lige før spisetid og handler... Så NU har vi prøvet at bestille årstidernes måltidskasser (slankekassen ) til at hjælpe i en travl hverdag, så må jeg se, om det kan gøre det


Mvh. Charlotte


"Smil til verden, og verden vil smile til dig"

[Ella Wheeler Wilcox]

4
0
Svar på denne tråd
 
 total flot
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 13:47

man kan sagtens se forskel, godt gået... Bare det var mig der kunne finde motivationen


Hilsen Marlene

Med en lille prisesse :-)

Mathilde født d.25/8-2009


Wrap af god kvalitet, sælges på fyn

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 14:06

Der er da mega forskel, og så kun på 19 dage!

Super flot!

 

Jeg er også igang her ;)

Vejer og måler 1 gang ugentligt, det er imorgen så kan ikke komme med nogen update :P

Men ja, jeg spiser 1400 kalorier dagligt (maks), og dyrker styrketræning + cardio 3 gange ugentligt.

Og generelt tænker over hvad jeg spiser selvfølgelig ;)

 

I GUDER man får nogle grimme overraskelser! Kamerjunker, det går bare ikke. Altså jeg ved godt det er en småkage, men hold da op jeg blev overrasket..

 

Også de der måltidssalater man kan få i Coops butikker. Jeg magtede ikke noget den dag og skulle bare have nem aftensmad, tænkte at sådan en lækker salat var hurtigt, nemt og sundt!

Det er en salat med spinatblade, med fyld af æble, lidt valnøder, gedeost og en smule pasta i bunden. Disse ting er selvfølgelig ting med kalorier i, men min kæbe ramte gulvet, da jeg regnede det ud til over 800 kalorier!!!

Og så er de så frække at kalde det en MÅLTIDS salat, vorherre bevares. 800+ kalorier er næsten halvdelen af hvad en person der IKKE er i vægttab skal bruge på en HEL dag!

Den blev pænt sat tilbage på hylden.

 

Det var bare lige en advarsel - det kan være en fordel at have mobilos med i supermarkedet og scanne varerne og regne kalorier ud, inden man lægger dem i kurven :P

For filan man kan blive overrasket.

 

ANYWAYS det var mine tanker omkring det, ellers går det fint indtil videre, jeg håber jeg kan klare det lige så godt som dig!!

 


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

2
1
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  25-07-2015 21:50

For jeres søde svar har aldrig kunnet holde en kur eller kost omlægning i mere end max 2 dage tidligere.. Men hjælper virkeligt ikke at føle sig sulten (trods 800-1500 kalorier pr dag) og kunne spise ting man faktisk kan lide (frem for grapefrugt, broccoli og selleri ) glæder mig til jeg med god samvittighed kan købe mig en ny fjordhest om 1,5-2 års tid


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  26-07-2015 00:28

En ny hest er da perfekt motivation! :)

 

Er det en specifik kur du er på? Jeg har hørt meget godt om den der 5:2 kur :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

0
0
Svar på denne tråd
 
 For rug
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 10:18

Pas på ikke at sulte kroppen. Det er ikke korrekt at en der ikke er i vægttab kun skal bruge 1600 kcal på en dag! 1600 kcal er hvad en kvinde af alm størrelse skal bruge på at opretholde kroppens normale funktioner, altså hvad hun bruger om hun ligger i sengen hele dagen og ikke laver noget. Så snart man begynder at bevæge sig stiger kcal behovet, og det er ikke unormalt at man kan leve af 2500-4000 kcal om dagen uden at tage på, hvis man har normalt eller lidt højere enenergibehov dvs bevæger sig en del.

 

800 kcal er et fint aftensmåltid for mig, jeg spiser 2-3 gange dagligt (spiser når jeg er sulten, ikke efter klokkeslæt) og jeg taber mig i gennemsnit 1 kg om ugen og er 170 cm høj og vejer altså kun 74 kg, så det er ikke fordi, der er meget at tage af :) og jeg træner altså ikke, da jeg er kronisk smertepatient, har stillestående arbejde og har fibromyalgi. (At min kost nu betyder at jeg muligvis KAN træne er en anden sag, jeg er blot ikke begyndt endnu)

 

kroppen kan ikke undgå at holde godt fast på alt der hedder fedt, hvis man sulter den med så få kcal.

 

Jeg har selv omlagt min kost til LCHF, og kiloene drysser af lige så stille, jeg spiser efter mæthed og ikke kcal, men har været nødt til at tælle kcal fordi jeg blev så mæt af maden at jeg røg ned under 2000 kcal og så går mit vægttab prompte i stå, mit energiniveau falder osv.

 

Det gælder selvfølgelig om at finde den metode der passer bedst, og som man kan leve med i længden, men jeg bliver så ærgelig, når man ser at folk tror et normalindtag af kcal er under 2000 for en normalvægtig med moderat energibehov.

 

Der er tilgængæld godt gang i at finde ud af at alt det vi har lært om fedt osv ikke er korrekt og at light produkter osv ikke er sunde.

 

I mine øjne har det været nemt at tabe sig, vi spiser næsten ikke forarbejdede fødevarer og slet ikke med e-numre, ingen raffineret sukker (helst ikke sukker) og så ingen ris, pasta, brød og kartofler. Istedet masser af grøntsager (helst fra over jorden), æg, fede oste, lækkert kød (helst frilands), smør, fløde (i mindre mængder) mørk chokolade og nødder/kerner (i små mængder). Så helt hel naturligt uden angst for mættet fedt, uden "numre" og kiloene rasler af, som bonus er mine smerter nedsat og nogle dage helt væk (er kronisk smerte og fibromyalgi patient) jeg har mere energi og min mand, der har diabetes 1, har sænket sit insulinbehov.

 

Det sværeste har været at undvære brød, men vi laver en gang imellem erstatninger, men det hører ikke til i hverdagen, ligesom dessert erstatninger heller ikke gør.

 

Det betyder ikke at andre vil have lige så nemt ved at tabe sig, men jeg tror at man vinder meget ved at vælge naturlig mad og så finde et reelt niveau for vægttab, nogle jagter en vægt, der slet ikke er realistisk. Jeg vil hellere være sund og glad (og jeg er ikke glad på sultekur) og at mit vægttab så stopper om 5 kg, end jeg vil skulle sulte mig/passe på resten af mit liv :)


Med venlig hilsen

Karen

 

Tilbyder international Negle uddannelse og Negle kurser i kunstige negle og nailart, samt salg af produkter til kunstige negle og pleje af naturneglen.

 

http://www.magnail.dk

3
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 15:03

Sorry men man kan altså ikke spise 4000 kalorier om dagen og ikke tage på!

Jeg går ud fra du skrev forkert :P

 

Jeg er 171 cm høj og af normal bygning, hvis jeg spiser over 2000 kalorioer dagligt, så tager jeg altså på. Dette er tried and testet.

Jeg skal under dette for at tabe mig.

 

Det skal så siges jeg tillader mig at spise både wasa sport knækbrød og fuldkornspasta, så måske er det derfor ;)

 

Intet skidt her, jeg laver min mad selv. Oftest kylling på panden med de grøntsager jeg nu havde lyst til at skære til aften.

 

Dejligt at det har været nemt for dig at tabe dig, det tror jeg vi er rigtig mange der er misundelige på ;)

 

Det sjove er at jeg som barn var radmager, og åd helt elendigt.

Jeg smed min madpakke ud i skolen, og da jeg kom hjem ristede jeg hvide boller og puttede smør og pålægschokolade på, til en mave der ikke havde fået mad siden morgenmad.

Jeg tænkte ALDRIG over hvor meget slik eller kage jeg spiste.

 

3. år i gymnasiet, boom, første gang i mit liv jeg var oppe at være normalvægtig.

Det er som om min metabolisme har lavet en total kovending, og det er SÅ træls :P

Nu skal jeg tænke over hvor meget jeg spiser! Det har jeg aldrig skulle før og det er vildt underligt.


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
1
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-07-2015 15:13

Nu lyder det som om jeg spiser totalt slavisk uden at tabe mig - sådan hænger det ikke sammen!

Jeg tillader mig at spise dessert når jeg er hos mormor eller tage en is eller øl med vennerne, så jeg styrer ikke ligefrem til det her kur-noget!

 

Det ville helt sikkert hjælpe en del hvis jeg udelod de ting haha ;)

Jeg passer dem ind med mit daglige kalorietal, men det mætter jo ikke, så ender med at gå sulten i seng. Ganske upraktisk.

 

Jeg tænker på at gøre som dig Karen, der er SÅ mange der har held med helt at udelade ris, pasta, brød osv.

Jeg synes det lyder lidt hårdt eftersom jeg elsker mit knækbrød og min pasta, men måske er det alle de kulhydrater, der gør det sværere end det behøves at være! :)


Mvh. Sophie (:

 

The Mad Hatter: Have I gone mad?
Alice: I'm afraid so. You're entirely bonkers.

But I'll tell you a secret.

All the best people are.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Glemte helt tråden
Forfatter: 
Dato:  03-08-2015 00:05

Der er røget 1 kg mere og en del cm siden sidst

Sophie: jeg bruger Dr Phils 20/20 diet.. Den fungere for mig.. Jeg var også meget slank indtil jeg kom i puberteten, derfra bare steg og steg vægten..


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nyt billeder
Forfatter: 
Dato:  04-08-2015 23:04

Er nu igennem de 3 faser og startet forfra

Billede

Nu ................................før

 


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Super flot
Forfatter: 
Dato:  05-08-2015 08:16

Hvor er det bare super flot gået

 

Hvad går den 20/20 "kur" ud på?

 

Jeg har absolut ingen appetit. Spiser meget lidt. Og hvis jeg så endelig gør, tager jeg på.

Min vægt går kun en vej og det er op.

Vil meget gerne tabe mig 25 kg, så jeg skal have fundet en "nem" måde at gøre det på.

 

Men hvor er det skønt at læse om og dejligt at se billeder. Så får man lige et spark bagi og motivationen til også selv at gøre noget

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heidi.....
Forfatter: 
Dato:  06-08-2015 16:13

Har sendt en pb til dig


Hilsen Signe med prinsesserne Karolina, Josephina og Vicktoria

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider