Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Film til vinduer?
Forfatter: 
Dato:  16-02-2015 23:08

Jeg søger lidt hjælp/tips omkring film til at sætte indvendigt på vinduer så man kan se ud men ikke ind.

 

Jeg har set man kan få noget i Ikea, men efter at google kan jeg se det er ekstremt svært at sætte på, så jeg tænker om det er lige så svært at få af igen?

 

Nogen der har erfaringer, eller kan anbefale noget andet end det Ikea har? Samt hvordan sætter man det bedst op så der ikke kommer bobler osv. i?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 00:34

Hvad hedder den film helt nøjagtigt? (link?)

Den bedste måde at gøre det på er ved at lave en spand sulfovand og gøre glasset helt vådt med sæbevandet. Så klasker du filmen på og bruger en plastick-skraber til at presse vandet ud med fra midten imod kanterne.

Her er en video af hvordan man gør med bilruder. Det er lidt mere involveret men basalt det samme fra 8:45 og frem. :)

 

youtu.be/H4nhZIypFcU?t=8m45s


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

1
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 00:51

Det er denne jeg har set: www.ikea.com/dk/da/catalog/products/ 30079228/ Jeg er dog også åben for at købe fra et andet sted, det var bare lige det eneste sted jeg kunne komme i tanke om solgte den slags.

 

Men tænker det måske lidt er det samme princip uanset hvor man køber?

0
0
Svar på denne tråd
 
 prøv at se disse
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 01:07


0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 12:24

De er godt nok fine!! Har du en af dem Anja? For det jeg tænker er om mønstret stjæler for meget lys?

 

Men de er godt nok flotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 12:28

Ja det er samme metode uanset hvilken folie du bruger. Fidusen er at sæbevandet gør filmen ikke klæber til glasset imens du presser boblerne ud. Når du så har brugt skraberen til at få det helt glat med så tager det en dag eller to inden det sidste fugt er trukket gennem filmen og det klæber 100%.
Hvis du vil fjerne ilmen igen så varmer du bare op med en hårtørre på max og trækker forsigtigt af - så følger det som regel med i et stykke.
Hvis du har set hele videoen hvor han montere solfilm så kan du se han også bruger en varmepistol til at krympe filmen med. Det er så ikke al film man kan gøre det med...

Et lille ps: Du kan faktisk få plastik fra bæreposer til at klæbe på køleskabet ved at bruge sæbevand også - det gjorde vi tit som børn hvor vi klippede nogen af de motiver ud der sommetider er på poserne. Det er selvf. ikke det samme som lim, men meget sjovt og de kan sidde meget længe.


Hilsen

Jens

 

 

'Tænk det du vil, og gør det, du gør'
'Good fences makes good neighbors'

2
0
Svar på denne tråd
 
 Her....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 13:09

Jeg gad ikke bakse med det selv... Mistede totalt tålmodigheden De bobler er så træls!

Jeg sætter pris på at have en mand der lever at både at lave og montere den slags (Sig hvis du skal have et tilbud Caroline )

 


KH Christina :)

 

Sygeplejerske, mor til Isabella, ryttermærkedommer og ejer af 3 x hest og pony :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Svar....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 14:31

Ha ha Christina, er lige før jeg bestiller ham. Selvom det kun er et lille vindue Men jeg ved også bare jeg er elendig til den slags. Og så går det helt galt fordi jeg ikke har tålmodighed osv osv osv osv

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider