Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Jahhhh! Fældningen er i gang
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 15:46

ja ja, jeg ved det godt. Om et par uger bander jeg det langt væk, men altså - det er jo et af de første sikre forårstegn, så lige nu hilser jeg hårhelvedet velkommen

 

Billede

 

18
0
Svar på denne tråd
 
 Det ligner jo lige...
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 16:24

 

.. vores lille Bella.

Hun ér startet fældningen for fuld skrue.

 

Dejlige forår er snart lige om hjørnet. Husk at lægge hårene ud til fuglene.

 

Billede

 

Syntes snart at hår-spiralerne bliver tømt hurtigere end foder automaten til de små flyvende kræ.


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

4
0
Svar på denne tråd
 
 Det er sjovt
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 17:28

for ejer konstaterede også, at hendes ene hest var i gang med at fælde, da vi striglede i lørdags - det er en pinto, så hårene var rimeligt tydelige på vores mørke tøj Men min parthest? Nej, overhovedet ikke - hans vamsede sorte vinterpels sidder helt fast endnu, ikke skyggen af fældning. Pudsigt. De står begge i bokse med åben halvdør til det fri.


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-02-2015 22:42

Min hoppe startede sædvanen tro med at fælde 14. december. Og så fælder hun ellers stille og roligt hen til engang midt på foråret - altså en deeeeejlig lang fældeperiode...

1
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 08:11

Mine fælder altså ikke endnu. Det er til trods for den lille har MEGA bamse-vinterpels.

 

Jeg er lige tidligt nok for mine krikker.


You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jep der....
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 10:15

Jep her er der også fuld gang i fældningen.

 

Jeg har en DV der i år, er blevet iført en islænderpels

 

Så jeg er allerede godt træt af pels, og der er rigtigt, rigtigt, rigtigt meget tilbage......


mvh


Julle




DIN hest - DIT ansvar !!!

1
0
Svar på denne tråd
 
 Fældning
Forfatter: 
Dato:  10-02-2015 19:46

Min lille guldhest fælder også som en sindssyg. Hun har været igang de sidste 3 uger, og der er lang vej igen.

 

Dette var hvad der faldt efter en hurtig gang med børsten

 

Billede

 

Billede

 


Hilsen Maria

 

 

Livet er for kort til bekymringer

 

-Men hvor er det svært at lade være

 

Nu med Palominohoppe

 

3
0
Svar på denne tråd
 
 Foråret er på vej
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 10:11

Det er sikkert som ammen i kirken at så snart vi har paseret den første uge i januar begynder min ældre vallak at fælde til trods for kulde og sne. Han følger simpelhen lyset og forårets komme. Det har han gjort altid.

 

Han er shagyaaraber med hang til islænderpels til trods for dækken. Han er så også typen der fryser i en sommerbyge med lidt vind


www.stald-degnebro.dk - et godt sted at være hest og rytter.


Ansvarlig voksenpart søges til hyggeridning. Skriv gerne til mig

4
0
Svar på denne tråd
 
 Kan det passe,
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 12:17

at de lyse heste fælder først?


What doesn't kill you, makes you stranger.

(nope, ingen stavefejl)

 

Udlandsdansker siden 2009.

Rejseblog: http://www.freewebs.com/sinehn/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har fat i noget Sine
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 12:21

Den tanke med det hvide heste har jeg også haft. Det er kun den ene af mine der fælder, og hun er hvid, hvorimod min røde araber ikke er begyndt at fælde endnu.

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 14:18

lys/mørk hest !!

 

Vi har 3 stk i forskellige faver.

 

Den hvide Connemare, har en meget tæt og fraftig pels og får lange hår på benene. den blev klippet i november, og allerede 2 måneder efter var den langhåret igen ( knap som før, men man kan næsten ikke se hvor til den blev klippet til sidst ) men på grund af tidsnød til ridning var det ikke nødvendigt at klippe igen. den har termo+under dækken på. den fælder en masse nu...

 

Den Gule fjordhest, blev klippet sammentid med den hvide, han har den dag i dag en fornuftig pels, hvor man sagtens kan se forskel på før og efter klipning, han har bare nogle lange stritter her og der. den står kun med en 300 g dækken, og han fælder også.

 

Den Brune Wels den har den mest vamset pels, men ingen underuld, den er ikke klippet i år men står med 400 g dækken, og han ønsker udmidelbart ikke at slippe sin vamset look endnu. for der sidder alle hårne godt fast.

 

Vores ponyer står på fold alle lyse timer, og deres stald er ikke makant varmer end uden for.

 

men jeg vil i år sponserere vores fugle med foring til rederne, god ide !!


:O)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 14:21

Mine de to store (brune arabere) begynder at fælde omkring december/januar, så de har været i gang i et stykke tid nu

Mine to miniature fælder ikke endnu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fælder ....
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 19:14

Vores er lige begyndt at drysse - fandt jeg ud af i går aftes. En Oldebolle med pony-look om vinteren


Mvh. Sanne

 

Sælges: Barefoot Cheyenne str 2, fuldt monteret incl. lammeskindssædde. Se præsentation for flere detaljer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fælde fælde
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 21:54

Hej.

 

Sjovt, her begyndte Luna (knabstrupper) også at fælde først og 14 dage efter begyndte Madicken (brun) at smide pelsen.

Det er lidt svært med de to for Luna har helt hvide hår, Madicken nærmest sorte... og de bruger de samme strigler!

 

Men det er godt nok noget nemmere med de korthårede varmblodsheste, end det jeg har redet de sidste mange år! ;D :

 

Billede

 

 

Billede

 

Nogle gange kom jeg ikke ud at ride, fordi jeg bare stod og hev pels af - Og fuglene sørgede selvfølgelig altid for at fjerne hårene! :)

 

Heidi

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  11-02-2015 23:55

Min er sort, og hun starter altid 2-3 uger før de andre...

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-02-2015 13:25

Ohhh ja... Kom glad forår

 

Lotus der er gråskimmel har fældet 3-4 uger nu, heldigvis er han fuldklippet, så det er begrænset hvor meget jeg skal strigle af når der kun er vinterpels i hovedet, sadellejet og ben


 

 

*Mit nye smukke stjerneskud, Lotus på FB: Her *

Big og Bobber, for evigt elsket og aldrig glemt.. *R.I.P*

*Man skal aldrig gå ned på udstyr!*

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen her
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 14:41
ingen af mine er begyndt at tænke på at fælde endnu.. lidt underligt for synes de plejer at starte nu her.. om det skyldes de står i løsdrift skal jeg ikke kunne sige..

Man bliver rig af at have heste.. dog ikke økonomisk..

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-02-2015 19:05

Min begyndt at fælde i dag - eller jeg opdagde det i hvert fald i dag da jeg fik vanterne fulde af hår af at klø hende i panden!

Hun er mørkerød.

 

Åh forår!!!

 

så skal vi snart:

Billede

 

Nåe ja ok, måske ikke snart, men man har jo lov at glæde sig!!!


Venligst Maluna


***


 

3
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider