Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Carl Plum tager straffen
Forfatter: 
Dato:  27-10-2014 17:50
Indsat fra nyheden Carl Plum tager straffen:

Carl Plum, anker ikke den fængselsdom han har fået, for at mishandle og slagte shetlandsponyen Tarzan på Tisvilde strand.

 

Carl Plum, dræbte og slagtede sammen med sin jævnaldrende kammerat ponyentarzan med en gummihammer og sløv brødkniv, på Tisvilde strand i sommeren 2013, mens de selv optog hele optrinnet. Ifølge egne forklaringer gjorde de det, fordi de ville spise hestebøffer til Skt. Hans dagen efter.

 

Anker ikke

Tirsdag i forrige uge blev de begge, idømt 30 dages ubetinget fængsel for flere forhold, bl.a. overtrædelse af dyreværnsloven ( se her). Carl Plum havde i første omgang udbudt sig betænkningstid med henblik på at anke dommen og har 14 dage til at overveje det. Men nu, melder hans advokat, Karoly Németh ud, at Carl Plum accepterer dommen.

 

"Nu er den sag færdig. Den skal ikke videre. Vi er udmærket tilfreds med den straf, som blev udmålt. Taget i betragtning af at strafferammen går op til to års fængsel, så kan vi vist ikke klage", siger Karoly Németh i et interview til BT. Tilsyneladende betyder det heller ikke noget,for Plum om dommen er betinget eller ubetinget, til trods for, at advokaten i retten tidligere har argumenteret for, at drengene alene skulle have haft en bødestraf.

 

"Om det blev en betinget eller en ubetinget dom er sådan lidt hip som hap i dag. 30 dages ubetinget fængsel kan i dag afsones med fodlænke, så på den måde gør det ikke den store forskel", siger advokat Karoly Neméth.

 

Frakendelse af retten til at holde dyr

Anklager Rikke fra Nordsjællands Politi sagde på domsdagen, at hun var fuldt ud tilfreds med straflængden. Men anklageren ville lade det være op til Statsadvokaten at vurdere, om man ville skulle anke det såkaldte frakendelsesspørgsmål. Det var det af anklageren fremsatte krav, om, at de unge mænd skulle frakendes retten til at holde dyr. Dette krav, valgte dommeren i første omgang ikke at efterkomme, men det er nu lagt op til statsadvokaten at tage stilling til. Plums advokat Karoly, havde også her blot foragt til overs for kravet, og mente at frakendelse af retten til at holde dyr, alene bør gælde professionelle dyreholdere, der bevidst misrøgter. Han mener derimod, den pågældende sag kun er drengestreger, og at det ikke vil gentage sig.

 

Hverken Carl Plum eller hans advokat var til stede, da dommer Torben Hvid forkyndte dommen, Inden Carl Plum forlod retten, tog han dog selv ordet og sagde: "Hvis den har lidt overlast, er jeg selvfølgelig sindssyg ked af det. Jeg er glad for, at den havde det godt, til sine sidste sekunder", sagde Carl Plum lavmælt ud i rummet i retning af dommeren.

 

Det er ikke lykkedes Heste-Nettet at få yderligere kommentarer til sagen fra hverken Carl Plum eller dennes advokat.

 

Billede

 

Tarzan, mens han fortsat var i live

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Plum = (blank)
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 14:29

Alt for lav straf, nu må Danmark snart tage dyremishandling alvorligt.....dette var ikke slagtning men dyremishandling af værste skuffe.

 

Han bekræfter med sin udtaelse (hvis den har lidt er jeg ked af det!!!)at han intet har mellem ørerne .....må han få som fortjent.-

 

Hæng mennesker med så lav IQ, de bør ikke bevæge sig frit rundt i samfundet .......

11
0
Svar på denne tråd
 
 skal vi klappe nu ?
Forfatter: 
Dato:  31-10-2014 16:46

Ja jeg er sådan lidt, øh skal vi klappe nu eller hvad. Skal vi være glade over at en dyremishandler i ren nydelse og med fuldt overlæg mishandler et dyr, godtager sin sølle straf på 30 dage ?

 

Og ham som mener han burde have haft bødestraf. og drengestreger ! Hvad ER det for en syg verden vi lever i.

 

Ja ikke at det kommer bag på mig at dyrevelfærd bliver prioteret ufatteligt lavt i danmark, men bliver så forarget over alt i denne her sag.

 

For hvad er det vi siganlere ?? At slagte og mishandle en hest, bliver set på som drengestreger !

 

Jeg forslår bødestraf , fængsel, samt frakendt retten til at have med dyr at gøre i 10 år.

 

4
0
Svar på denne tråd
 
 Fodlænke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 09:12

Hvilken straf? de 30 dage afsones med fodlænke= dyremishandleren kan bare være i sit eget hjem i perioden!!

 

Straffen skulle have være afsonet i et fængsel hvor der forhåbentligt var dyreglade medfanger, så have Carl Plum nok været en meget lille Carl Plum !!


Bent


Welsh Cob avler


www.kildegaardstud.com

6
0
Svar på denne tråd
 
 Forargeligt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 14:46

 

Læs lige øllebølle s indlæg igen, for det er lige mine ord!

 

Læste godt i dagspressen at han gerne ville afsone i fodlænke der hjemme ... Selvom man har lyst til at banke ham sønder og sammen, så vil han næppe forstå hvorfor, eller hvad han har gjort forkert eller blive en bedre person af en omgang klø. Personligt så tror jeg det er hans mor der har bedt knægten om at sørge for kød til Sct. Hans aften og familieterapi for egen regning var måske mere på sin plads.

Jeg har for altid mistet respekten for den småsnuskede, ucharmerende og uintelligente familie!

 

Ynkeligt!

 

Sender en kærlig tanke til smukke lille Tarzan, håber han nu er Tarzan among angels.


~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 aarrhh
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 15:48

 

"Personligt så tror jeg det er hans mor der har bedt knægten om at sørge for kød til Sct. Hans aften....."

Aarrhh, det har du da intet belæg for.

 

At man synes Camilla Plum er et snusket tågehorn - det kan man jo mene som man vil. Men at påstå, at hun ligefrem har opfordret ham til at slagte offentligt.....


Mvh Tina

 

"Undervurder aldrig styrken af dumme mennesker i flok"

 

"When a lovedone becomes a memory,

memory becomes a treasure."

 

http://www.freec.dk/hermelinhaven

4
2
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 19:26

at det var klogt af ham at acceptere straffen.

 

Om den er for mild ved jeg ikke, men tror det rammer hårdere end man lige forestiller sig.


 

 

Mvh Janni

Nu med gult kort :-)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Offentligt
Forfatter: 
Dato:  01-11-2014 20:45

Tina/ Hvor kom den fra? Jeg har intet sted skrevet at det skulle ske offentligt! Hvis han har så meget erfaring i at slagte deres egne dyr, (som der tidligere er skrevet om) så er det vel ikke så fjern en tanke, at det er noget der er aftalt, måske bare ikke så detaljeret! Skulle de spise på stranden, så er det vel der kæden er hoppet af!

En pony de har fået foræret, ja, hvad skulle de vel ellers med den!

 

Hvoromaltinger, så har sagen fået en foreløbig afslutning og godt det samme (IKKE det samme som en GOD afslutning).

 

Dyr bliver salgtet hver dag, det vil være rart hvis det skete hurtigt, effektivt og så smerte- og angst- frit så muligt!



~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

You are the architect of your life..

 

INGEN er rig nok til at miste en ven!

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

1
0
Svar på denne tråd
 
 som at plukke squas
Forfatter: 
Dato:  02-11-2014 09:29

jeg læste også at han havde udtalt............

 

" At slagte er som st plukke squas"

og at han har slagtet siden han var barn, så kan man kun gisne om hvordan de stakkels dyr er kommet herfra

 

Fandens til familie, gid de var i helvede

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider