Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Stivkrampevaccination
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 12:39

Hej derude

 

 

Jeg har lige fået mig et ordenlig haps af min ene tamrotte(selvforsvar. Det var mig der ikke tænkte!!!!)hvor der kommer rimelig meget blod ud, så jeg kan regne ud at der er blevet bidt ned i huden

Jeg har ikke fået en stivkrampevaccination siden 1999 og min mor blev lidt bekymret for mig, da hun hørte om det.

 

Så jeg kom til at tænke... Hvornår er det 'slemt nok' til at man burde ringe og bede en stivkrampevaccination?

Ifølge internettet tales der om store sår, forbindelse med jordbakterier osv. Men jeg husker da fra min skoletid, at nogle fik den ved nogle små skrammer.

 

Det skete for 10 minutter siden og fingeren dunker stadig(blev hapset ude på spidsen af fingeren, så kan godt forstå at den dunker)

 

Holder selvfølgelig øje med fingeren og symptomer


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 13:06

Jeg har altid fået at vide, at hvis der kommer blod ud, så skal man vaccineres.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:13

Julie *Alexia-Vodagergård*:
Så kunne det godt være man skulle ringe i morgen og bestille en tid. Vil nødig ende ud med stivkrampe


1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:26

Du skal til lægen idag og have stivkrampe. Derudover bør du også have antibiotika da det vanligvis gives ved bid der er gået gennem huden, da infektionsrisikoen er betydelig.

 

Iøvrigt bør alle heste-folk have en stivkrampe der er under 10 år, da der er mange jordbakterier i nærheden af heste og de kan komme ind gennem helt små sår.

 

mvh zz (læge)

2
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 15:42

Er det mere end 10 år siden du har fået Stivkrampe Vacc bør du få vacc 2 gange med 1 måneds mellemrum og derefter om et år igen. Så er du dækket ind i 10 år


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:43

Dengang jeg blev bidt, fik vi at vide, at jeg skulle tage på skadestuen. Så jeg ville ikke vente til i morgen, hvis jeg var dig.

 

Praxis: Er det ikke bare én vaccine, og så er man dækket i 10 år? Sådan var det da, da jeg fik den for nogle år siden, og også da jeg fik den som barn.



Mvh. Julie

---


Dansk Oldenborg Avl

Alexia af Vodagergård 28.03.2002-10.11.2008 -Du er savnet!

 

Besøg min blog: http://a-teaholic.blogspot.dk

1
0
Svar på denne tråd
 
 flere vacc?
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 16:47

Jeg fik en vaccination for et par år siden, da jeg alligevel var ved lægen i anden forbindelse og spurgte til det, da jeg ikke mindedes nogensinde at være blevet vacc, så det har været for over 30 år siden, da jeg ikke var ret gammel. Der var der da ikke snak om, at jeg skulle genvaccineres, og jeg har lige kigget på vacckortet, hvor der står ti år. Så otte endnu til jeg skal stikkes igen


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 17:01

Da jeg nævnte for min læge at jeg arbejdede med hunde og havde en zoo derhjemme, anbefalede han 3 stks vacc for at være 100% sikker på at man var dækket ind.........


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 18:56

Åh så må jeg da se at tage på skadestuen, for lægen er jo lukket nu..

 

Man kan altid regne med HN!

 

Læste også at du cirka skulle have den hver 10 år.

 

Men ja, kunne forstille mig at der er nogle mindre rare bakterier på en rotte selvom den er tam.

 

Hellere lade sig vaccinere, end at ligge med stivkrampe!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 19:36

Hvis man får den med højest 10 års mellemrum, så skal man selvfølgelig kun ha' vacc een gang.


VH Pernille

 

Only in math problems can you buy 60 cantaloupes and nobody asks what the hell is wrong with you.

 

Livet er for kort til at undgå Pernille

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 19:56

Da min veninde blev bidt af sin ilder for et par år side, da var det vagtlægen man skulle til. Og altså ikke skadestuen.



If at first you don't succeed, then skydiving is definitely not for you.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalala
Forfatter: 
Dato:  21-07-2014 21:03
Zz: jeg fik ringet til 1813 og de bad mig om at tage forbi akutmodtagelsen. Så jeg sidder her nu og venter. Tak for hjælpen. Dejligt at der er så blandet erhverv herinde, så nogen altid kan svare på ens spørgsmål :-)

7
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider