Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ben klør efter barbering - hjælp!
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 10:14

Hej ænder. Jeg har lidt et tøseproblem jeg godt kunne bruge lidt råd til.

 

Jeg barberer ben, og har gjort det i mange år uden problemer. Men det sidste års tid klør mine ben simpelthen frygteligt efter barbering. Eller, ikke lige efter, men sådan dagen efter og på andendagen, når hårene begynder at gro ud. Det er virkelig slemt, nogle gange kan jeg slet ikke sove om natten fordi det klør så meget.

 

Jeg har forsøgt en hel masse forskelligt, med og uden barberskum/gele, nye blade ved hver barbering, forskellige slags barberskum/gele med og uden parfume, forskellige cremer at smøre benene med, både nogle med høj fedtprocent, uden parfume, med aloe vera, jeg har også forsøgt med ren aloe vera gel, at barbere med hårene, mod hårene, og jeg har også forsøgt med at give benene nogle måneders pause fra barbering.

 

Men lige meget hvad jeg gør, så klør det bare fuldstændig vanvittigt dagene efter, og nu er jeg egentlig ved at løbe tør for idéer.

 

Jeg har overvejet voksbehandling, men jeg ved ikke om det så ikke bare giver samme problem når hårene vokser ud igen.. Jeg har også overvejet at prøve den der nye silk n glide dims til hårfjerneing, men jeg synes den får lidt blandede anmeldelser.

 

Har i et en idé, eller noget der bare virker for jer? Har i prøvet det samme?

 

Jeg har da overvejet bare at lade være med at barbere benene, men her til sommer synes jeg ikke det er rart at gå rundt med tyk, sort behåring på benene ..

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 12:23

Nu barbere jeg ikke ben men jeg har haft bar isse i en del år efterhånden. Normalt behøver jeg slet ikke at smøre med noget efter barbering (jeg bruger en alm. Gilette Fusion skraber) men i perioder kan det være nødvendigt.
Jeg bryder mig ikke ret meget om div. cremer og aftershave's man kan få da de oftest iritere mere end de gavner, så der kan jeg godt følge dig.
Noget af det der normalt virker for mig er ren mandelolie. Der skal næsten ingenting til når man bruger det og så undgår man helt røde knopper. "Tricket" samlede jeg op fra en artikel om intimbarbering og det virker altså også glimrende andre steder end lige der (Y)


Noget helt andet er at jeg har haft lånt fruens "ladyshaver"/benskraber - mage til ubrugelige torturinstrument skal man lede længe efter.. Jeg ved så ikke om Gilettes ladyshavere er blevet bedre siden jeg afprøvede den. Men hvis de ikke er så ville jeg foreslå at du prøver en alm. herremodel med flere blade. Det virker i hvert fald uden at man ligner en flået rødspætte bagefter! :-)

Billede

^ syntes selv at det fungere ret flot ikke?

 


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 12:41

Huden omkring hårsækkene på mine ben bliver ekstremt irriteret ved barbering, og det giver også anledning til en god omgang kløe på anden dagen. Jeg har også prøvet mig frem og fundet at klorhexidin, mindsker kløen en del.

Når jeg har barberet ben vasker jeg benene med Medi-scrub eller hibiscrub (købt på apoteket) og masserer det godt ind over hele benet, inden jeg skyller det af. Jeg bruger faktisk efterhånden klorhexidin hver gang jeg går i bad.

Men jeg vil da helt sikkert prøve med Jens' råd også.

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 13:24

Prøv som Lotte siger, og så prøv at rengøre inden barbering også ikke bare efter. Klorhexidin til rengøring og at sørge for at området et fugtet (fx via olie) er altså husmorrådet til de problemer. Det kan gøre en del, at området er rigtigt rent.

 

Som Jens er inde på, er mange konventionelle produkter ikke rigtigt effektive til problemer som dine. Du kan evt. prøve ShaveSafe (hvis du ikke vil fumle med det andet rengøring + en gel), de har noget mere rengøring i deres barberskum end typisk, så du kan måske slippe med kun at bruge deres skum og ingen yderligere rengøring. Den er dyrere, men de har en tilfreds-eller-pengene-tilbage politik.

 

Du kan i øvrigt opleve samme problemer med voksning, bare for at være helt lyseslukker Det er jo sædvanligvis et problem med hudens egne bakterier, hvis det da ikke lige er et allergisk problem. Og de bakterier er der jo også selvom du vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 19:49

Jeg har samme problem, fordi mine hår først vokser ind under huden og det tager et lille stykke tid inden de bryder igennem. Det er så slemt at jeg vågner om morgenen fuld af blod på benene fordi jeg klør mig når jeg sover. Ingenting jeg gjorde fungerede, af cremer eller andet.

 

Jeg er begyndt at få fjernet hårene med laser. Efter to behandlinger mærker jeg enorm forskel. Det er så skønt :)


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Varmt vand
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 22:11

Jeg havde samme problem, men fandt ud af, at benene skal være "i blød" inden barbering. Så jeg barberer benene i slutningen af et bad (bruger ret lang tid i badet) og dejlig varmt vand. Så er porerne åbne ( har jeg hørt et sted) og så går det meget nemmere. Jeg bruger så også hver gang en creme fra Matas (de stribede med lyselilla låg) efter badet. Det virker hos mig.

 

Held og lykke med at finde det der virker for dig.

1
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  28-05-2014 23:20

Winniels - godt råd. Hår er faktisk lige så stærke som stål når det er tørt. Hvis man ikke bløder det op inden man bruger en skraber så ødelægger man æggen på kniven(e)!
Et godt langt bad på 15-20 minutter er optimalt for at sikre at håret er blødt og klart til at blive barberet.

Om man bruger gel/skum eller barbersæbe og kost, er sådan set ligegyldigt. Et alternativ der fungere lige så godt som div. barber-produkter er alm. hårbalsam.

Når man bruger skraber så er det bedst at gøre det i flere omgange. Først med hårene og derefter imod. Det giver den tætteste barbering og mindst irritation af huden.
Jo skarpere bladet er jo mindre hud flår man også med af. Det er ikke meningen at en skraber skal pløjes hen ad huden. Hvis ikke et let tryk er nok så skift blad.


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

3
0
Svar på denne tråd
 
 de der hår
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 07:28

Hmm, mandelolie har jeg aldrig overvejet, måske man skulle prøve. Skal det på når man har tørret benene og så ellers ikke mere? Ingen ekstra creme eller noget?

 

Jeg har heller aldrig tænkt over at "opbløde" benene grundigt inden, jeg ordner det jo bare i under bruseren efter at have vasket hår, og det tager maks fem minutter

 

Hvis det her problem fortsætter, så kunne jeg godt overveje laser .. Jeg kan jo for pokker ikke rende rundt med så meget hår på benene som jeg får og hårene er selvfølgelig sorte, så det kan ses 100 meter væk

 

Tror i hvert fald jeg prøver mandelolien, og så det med at bløde benene lidt op .. Har i flere råd må i gerne komme med dem

0
0
Svar på denne tråd
 
 desinficerende
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 09:30

 

 

Ja, jeg bruger sådan noget hånd-desinficerende efter, så undgår man røde knopper. Måske det var en idé, inden mandelolien.

 

Og enig. Vigtigt at benene er "opblødt" inden.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345½
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 10:54

Mandelolien virker både mildt desinficerende og antiinflammatorisk så der er ikke nogen grund til at bruge andet :-)


Hilsen

Jens

 

 

"Tænk det du vil, og gør det, du gør."

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min mening
Forfatter: 
Dato:  29-05-2014 20:21

Mandelolie eller Juhldal PSO no. 14, en creme, der virker beroligende og kløenedsættende.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 rip it out ;-)
Forfatter: 
Dato:  30-05-2014 10:48
Jeg har droppet skraberen og smidt den ud! Tilgengæld bruger jeg epilator.. Man vender sig til smerten, og hvis man straks smør aloevera gel (den fra Blue Hors er udemærket ;-) )på, får man næsten ingen prikker.. :-)
Og det holder i meget længere tid end skaberen! :-)


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

Med gulddyret Stenholmsgårds Vitus! <3 :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 Epilator
Forfatter: 
Dato:  31-05-2014 09:20

eller voks er same same - bortset fra spørgsmålet om man kan udsætte sig selv for smerten Jeg får vokset mine ben - og en god skrubbecreme er alt andet lige væsentligt for resultatet.

 

Jeg kan i øvrigt anbefale at man anvender sukkervoks (Det må man spørge sin kosmetolog om) - det tager lige en bittesmule bedre fast og det giver ikke sart hud nær så mange røde knubber (y)

 

Og så må man ALDRIG dele sin skraber med nogen - som andre siger handler det om hudbakterier - og det er ikke sikkert at man kan enes godt med fx. mandens bakterieflora (Nej, det nytter ikke bare at skifte manden ud )


/Trine T =)

 

- Ethvert hestemenneske bør en gang i livet eje en shetlandspony!


What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  03-06-2014 22:46

Jeg står i bruseren lenge inden jeg barberer og har en der er beregnet på at bruges der inde(heder Intuition), smører mig efter barbering og får stadig de røde knopper. Så på mig virker det ikke

 

Har også prøvet mandelolie, selv det virkede ikke på mig. Håber du finder ud af det, det er træls at skulle være langtpælset om sommeren, det ved jeg alt om :)


"If a horse can do it, an Appaloosa has already done it."

 

Berta - Blandet hoppe 2003.

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Barbering
Forfatter: 
Dato:  11-06-2014 16:32

 

Husker I også at smøre benene med creme/olie i dagene efter?

 

Hvis huden holdes fugtet, kan hårene nemmere komme gennem og op :)

 



NUMSEFISKEN

 

Min blog:

http://fridaspeach.wordpress.com/

 

 

 

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Har...
Forfatter: 
Dato:  04-02-2018 20:53

...Prøvet, det virker ikke


Hvorfor være vanskelig, når man med en lille smule omhu kan blive fuldstændig umulig?

GO YOU BIG RED FIRE ENGINE

1
0
Svar på denne tråd
 
 hårfjerningsplade
Forfatter: 
Dato:  05-02-2018 10:27

Sådan en hårfjerningsplade har jeg haft brugt, og det fungerede - lige til den første plade skulle udskiftes, siden synes jeg ikke det har fungeret helt optimalt. Men efter jeg har brugt sådan en plade, så er hårene på benene ikke meget for at titte frem (og det har slet ikke noget med alderen at gøre )

 

15-20 minutter i bad . Tror ikke engang jeg har varmt vand til 10 minutter


Hilsen Helle

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider