Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvad kan jeg blive ( jura )
Forfatter: 
Dato:  31-07-2013 23:12

Kære alvidende HN:)

 

har jeg bogen chance for at komme til at læse jura, og hvilken supplering bør jeg tage:)

var desværre ikke den mest aktive i gymnasiet og mine karakterer ser sådan ud: ( Intet pral herfra :/ )

 

dansk A skrift 9

dansk A mund 8

engelsk A skrift 7

engelsk A 8

historie A 9

latin C 9

biologi C 8

geografi C 8

naturfag C 7

Old C 10

religion C 9

spansk C 8

design C 7

erhvervsøkonomi C 8

tysk A skrift 5:(

tysk A mund 03

 

ja de to sidstnævnte trækker jo desværre gennemsnittet alvorligt ned på 7,5:/ skiftede gymnasie det sidste år og med ny lærer gik jeg fra 9/10 i tysk ( derfor jeg valgte at fortsætte med det :) til ja 03/5 så øv.

 

men hvad siger I der læser jura, har jo overhovedet noget afsæg

sætte næsen op efter? Er blevet voksen siden og savner at bruge hovedet :p

 

Maria

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 07:42

Den hed karakteren sagde 9,1 på KU. i år, så der er dit gennemsnit for lavt. Men er det ikke den gamle 13 skala, du oplyser ?

Mit råd kontakt en studievejleder.

 


Venlig hilsen Hanne




_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 07:50

Øv, hvad var det for noget sludder jeg fik skrevet ?

Hvis du vil suplere på f.eks . VUC, koster det kassen, hvis du i forvejen har en vidergående uddannelse.

Nyttige sider:

www.ug.dk

www.vuc.dk

www.politiken.dk

 

På den sidste side kan du se de karakterer som blev optaget i år.

 


Venlig hilsen Hanne




_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 09:16

Hvis du regner din karakter om til den nuværende karakterskala, ligger dit snit på ca. 4,9 - lidt højere hvis det er de nye tysk karaktere som er gældende.

 

Snittet på SDU for jura studerende, var sidste år på 8,6 og standby på 8,3 - vil tro den er højere i år.

 

så dit snit kommer du formodentlig ikke ind på, men der er jo altid muligheden for at søge kvote 2 (15 % af de studerende).

 

Jeg studere selv jura, og starter på min kandidat her den 4 september.

Det er et spændende studie, men det er hårdt, svært og til tider kedeligt - og med en kæmpe læsemængde (vi bruger 55.000-60.000 kr på bøger i løbet af studiet.)

 

jeg er selv glad for mit valg, men man skal være glad for at læse, og have en del selvdisciplin - det første år er der en del timer, men ellers er det rigtig meget selvstudier :)


Life is about trusting your feelings and taking chances, losing and finding happiness, appreciating the memories, learning from the past, and realizing people change.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 11:15

Mind mand kom for 7 år siden ind på uddannelsen med det næsthøjeste gennemsnit påkrævet på kvote 2 med et snit fra gym på 8.

 

Så det kan sagtens lade sig gøre. Min veninde er også lige kommet ind på psykologi og hun havde heller ikke snittet.

 

Find ud af hvad de lægger vægt på og sæt alle sejl ind der.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jura....
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 13:36

Hvad vil du bruge uddannelsen til og hvor lang tid vil du bruge på at komme ind?

 


Camilla


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Studievejleder
Forfatter: 
Dato:  01-08-2013 15:45

Snak med en studievejleder :) .

Nu ved jeg ikke hvor du bor henne i landet - men på Fyn er der noget i Odense der hedder Studevalg Fyn, og det ligger flere steder i landet. Dem kan du tage ind og snakke med, altså dem der er i det område du bor i.
Det gjorde jeg selv da, jeg havde brug for hjælp :) .

 

Held og lykke.

 

Mvh. Trine :)


Ingeborg Firfod & Trine Lauritzen !

0
0
Svar på denne tråd
 
 hej hej
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 03:42

Men kan TS overhoved komme ind på kvote to, når TS ikke opfylder kravene ? Hun har ikke samfundsfag på B niveau, som jeg mener at, man skal have.


Venlig hilsen Hanne




_________________
Livet er som en stor bavianrøv... Farverig og fuld af lort

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  03-08-2013 07:25

Historie kan erstatte samfundsfag:

 

Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Alle fag skal være bestået.


Jeg bruger Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider