Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 HJÆLP!! Vinduer - Rationel
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 22:16

Hjælp hjælp hjælp hjælp...

 

Er der nogen som kender nogen, der kender nogen som har 2 vinduer fra Rationel i farven Palisander stående som de gerne vil af med??

 

Vi skal til at have muret garagen op og har fået murer og det hele, troede også vi havde bestilt 2 vinduer og 1 dør.

 

Men da vi får ordren kan vi se de er hvide... Vi kontakter selvfølgelig firmaet mht fejlen og får at vide at farven Palisander ikke produceres mere :( :( (n)

 

Så nu håber håber HÅBER jeg at kunne finde nogen som har et par stående fra fejlkøb, fejllevering, overskud eller andet som de vil af med.

 

Men HVOR finder jeg det henne?

 

Vi byggede vores hus i 2005 så syntes det er underligt de allerede er væk/udgået, men hvad skal vi nu gøre.

 

Hjælp!

 

Et billede af vores hus' vinduer, vi vil helst have 2 lige som værelsesvinduerne, men ellers er næsten alle str. velkomne (dog ikke store panorama...)

 


Billede




Billede



Nogen geniale råd, ideer, forslag????

 

ØV hvor er det ellers bare surt at tro man har det hele på plads og så sker der sådan noget :( :(

 

Andre som har oplevet det samme, hvad gjorde i så???

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 andet mærke?
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 22:47

Måske er der en anden fabrikant end Rationel, der har farven eller en, der ligner? Vinduerne ligner jo tit hinanden, hvis man får samme type, og skulle det være helt galt, kan man vel vælge nogle andre greb imod at spytte i bøssen :-)

 

Det ville i hvert fald være virkelig ærgerligt at skulle sætte et par hvide vinduer ind der, synes jeg.

 

mvh. itna


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 ville det
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 23:11

Ja ville hvide vinduer ikke også ødelægge det lidt?

 

Vi har jo også fået fingre i en port i en farve der næsten matcher vinduerne...

Så hvis dør og vinduer så skal være en anden farve begynder det måske at se mindre smart ud (n)

 

Vi har slet ikke krav om at det skal være fra Rationel! Men bare farven kommer tæt på.

 

Har tænkt på mahogni, men gider simpelthen ikke noget der skal olieres og vedligeholdes :(

Det skal de her nemlig ikke - de er vedligeholdelsesfrie (y)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 måske...
Forfatter: 
Dato:  19-07-2013 23:34

Hvis I nu brokker jer længe nok, kan det være, at I kan få udleveret en eller anden farvekode eller noget, så en anden maler kan male? Sikkert pivdyrt, men hvad man ikke gør for at slippe for et par hvide vinduer :-)

 

Er det træ-alu, I har?

 

mvh. tina


Barylere rule!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad med..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2013 00:08

Du kunne evt kontakte et nedbrydningsfirma.

 

Tjek fx. www.skave-nedbrydning.dk

 

De har da et ret stort sortiment, også fra rationel, men om de har lige det du skal bruge ved jeg ikke..


Louise


Man lærer mere ved at lytte, end ved at tale selv.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv hvor træls..
Forfatter: 
Dato:  20-07-2013 00:18

Går ud fra, at jeres vinduer er fyrtræ, der har fået en såkaldt lasurfarve ?

Du kan evt. forsøge hér : http://vrogum.dk/Farver.1171.aspx

 

De fører i hvert fald en palisanderfarve. (scroll lidt ned ad siden)

Dog viser de farven, som et helt plain farvefeldt, uden åretegninger. Men du kunne jo evt. prøve at få fat i en vareprøve hos en af deres forhandlere .. - som de selv foreslår, længest nede på siden.

 

Kender ikke firmaet, deres kvalitet, leveringstider osv. Fandt det bare ved en hurtig googlesøgning...

 

Pøj pøj

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 00:03

Mange tak!

 

Der er da et par ting som skal tjekkes! (y) :)

 

Mht. farvekode så har vi fået den, men da det ikke er en RAF (eller RAV) farve, kan vi ikke finde nogen som kan bruge det til noget... :(

 

Og ja det er fyretræ som har fået en bejdse

Farven hedder T-246 og er fra Gori 44 base 30 (hvis det gør nogen klogere)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu aner jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  21-07-2013 01:16

hvad REF eller RAV er, men gori er Dyrup, og jeg er sikker på de gerne vil hjælpe.

 

Her er link

www.dyrup.dk/dyrup/kontakt/ teknisk%20service.aspx

 

evt telefonnummer står nederst på siden.

 


Smil smitter.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider