Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 8 timers kuren - har du?
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 08:00

Hejsa

 

Nogen som har prøvet "8 timers kuren"...

 

Den skulle efter sigende være god til "os som skal tabe os, men ikke har rygraden til at leve af grøntsager og fisk" (overdrivelse fremmer forståelsen)

 

 

Så vidt jeg har forstået, så går den i alt sin enkelthed ud på at man spiser, nærmest det man har lyst til, i 8 timer af døgnet (for eks. fra 10-18), og de resterende 16 timer faster man så (gerne drikke væske uden kalorier)

 

 

Nogen som har erfaring?? (og behøver ikke prædiken om at man bør spise så og så mange gange om dagen, for at holde forbrændingen oppe - er klar over det )

 

vh. Sandie


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 11:19

Intermittent fasting, kaldes det også.

 

Det fungerer for nogen. For andre gør det ikke.

Og jeg har aldrig læst nogen steder, at man kan "spise hvad man vil". Du bliver stadig nødt til at spise sundt.

 

Nogle folk er ikke så gode til at håndtere sulten, og kommer derfor til at overspise, når de endelig bryder fasten.

 

Prøv det. Måske virker det for dig, men hvis ikke, så hold op.
Hvis du konstant tænker på mad, og tæller sekunderne til når du "kan spise", så er det et riiiimelig godt tegn på, at det måske ikke fungerer for dig.



Du burde så afgjort se hvad jeg laver i Japan!
Blog: Moar Ninja Plz!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejsada
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 11:55

Jeg er igang med at forsøge, og er på dag 3 :)

 

Det har skiftet lidt om jeg spiser fra 10 til 18 eller 11 til 19.. og idag er jeg først ved at spise nu..

 

Var sulten i formiddags, så besluttede at tage ud og ride.. og det virkede


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det gør jeg.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 12:05

Men jeg tvivler på det virker særlig godt, hvis man fortsætter med usunde madvaner.

Har spist efter planen i 7 dage nu, og startede fordi jeg efter 12 kg på Dukan stod stille i vægt på 6 uge.
Jeg spiser stadigvæk efter dukan, men spiser så inde for de 8 timer 11-19.

jeg har tabt ca 800 g på den uge, det har altså sat gang i vægt tabet igen.

Har nu tabt mig 13 kg siden den 19/02 13.

 

Jeg synes det er meget nemt, men jeg er også den tybe, at spiser jeg ikke morgen mad, så bliver jeg ikke sulten iløbet af dagen, og derfor glemmer jeg tit at spise, så skulle man tro at jeg var åle slank, men nej sådan fungere kroppen ikke.

Mangler nu kun 5 kg så har jeg nået mit mål.


4
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 13:01

Hvordan overlever i job/skole uden at have spist fx morgenmad?


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Som skrevet.
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 13:09

Bliver jeg ikke sulten, når jeg springer morgen maden over.. Så for mig er det nemt.
men spiser et godt måltid ved 11-12 tiden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 13:26

Er man ikke vant til morgenmad, er det ikke noget problem at undvære.

 

Som barn spiste jeg ALDRIG morgenmad. Jeg fik kvalme bare af tanken.

 

Faktisk spiste jeg som regel først da jeg kom hjem fra skole, dvs. efter kl. 12 - sikkert også så sent som 14 og 15.

Så blev der kværnet en halv pakke toastbrød med smør og pålægschokolade ;D

 

Jeg ved ikke hvordan jeg undgik sukkersyge og fedme. Jeg åd alt. I store mængder.



Du burde så afgjort se hvad jeg laver i Japan!
Blog: Moar Ninja Plz!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-07-2013 21:18

Det er jo ikke rocket science, hvis man indtager 4000 kalorier på 8 timer og forbrænder 2000 på 24 timer, så tager man på....

 



For where your treasure is, your heart will be also.

 

Musik komponeres til kur programmer, hjemmesider, videoer MM.

Send pb for info.

9
1
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 10:07

Jeg har også prøvet at leve efter det nogle dage, og vil helt sikkert prøve igen :)

Mit problem har været at jeg er på noget smertestillende hvor jeg SKAL spise noget sammen med, og de skal tages på klokkeslet (overdrivelse fremmer forståelsen).

Jeg er først blevet "morgenmads menneske" efter jeg er blevet ældre, for som yngre var det som oftest et æble der var min morgenmad, sammen med et stort glas vand..

Mht. at mangle morgenmaden i forbindelse med arbejde ved jeg ikke endnu, da jeg pt. er sygemeldt med en arbejdsskade :/

Men helt klart skal jeg prøve igen! Har spist mellem 10-18, og har ikke manglet mad ellers syntes jeg, og har jeg haft lyst til noget har jeg drukket vand, eller taget en kop the :)


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd
 
 LS Horses
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 10:08

Ja det skulle man tro men ,sådan virker kroppen alligevel ikke.

Man tror jo også at spiser man lidt bliver man tynd, men nej jeg har spist forlidt i mange år men alligevel beholdt min vægt, fordi kroppen regulere og tilpasser sig og går ned i gear,og omdanner alt til fedt..

 

Sakset fra nettet.

 

 

Hvis du vil på slankekur for at komme af med det overflødige fedt, men ikke ønsker at spise mindre, eller træne mere, så søger du efter det umulige ifølge traditionelle ernæringsprincipper. Men forskere på Salk Institute for Biological Studies har vist at det muligvis godt kan lade sig gøre. Man kan rent faktisk godt tabe sig selvom man spiser det samme, hvis man indtager den daglige fødevaremængde indenfor et kortere tidsinterval.

Det er dog ikke et nyt fænomen. Både Martin Berkhan, opfinderen af LeanGains metoden, og Ori Hofmekler, opfinderen af "Warrior Diet", har eksperimenteret med dette i årevis, og med imponerende succes. Det kaldes "Intermittent Fasting". I stedet for at spise sine daglige måltider indenfor et 16 timer vindue, så gør man det indenfor et 8 timers vindue, eller sågar mindre.

Ideen bag IF er at mennesket evolutionært set er programmeret til at lede efter mad hele dagen, og så indtage en stor mængde mad sidst på dagen. Som et resultat af den moderne fødevareindustri, så spiser vi ikke længere sådan. Vi spiser praktisk talt hele dagen.

Mennesket er faktisk ekstremt god til at forbrænde lagret fedt, men hvis vi vil udnytte denne evne, så skal vi faste i længere tid end de traditionelle 8 timer, hvor vi ligger i sengen. Det er derfor IF bidrager til en minimering affedtprocenten, og ofte fører til mere energi, både fysisk og mentalt.

Undersøgelsen

Forskerne testede denne teori på mus. Musene fik enten standard foder (N) eller kalorierigt foder, som indeholdte ekstra fedt (F). Musene i halvdelen af begge grupper fik lov til at spise når de havde lyst, mens musene i de andre 2 grupper kun fik lov til at spise indenfor et 8 timers vindue.

Efter 4 måneder havde FA musene taget en del vægt på. De mus som havde spist den samme mængde foder, men som havde fastet i 16 timer var betragteligt slankere. Og dette til trods for at begge grupper havde spist den samme mængde kalorier. Forskerne registrerede en lignende, men mindre udtalt effekt, hos de mus som havde spist en normal kost. T-grupperne forbrændte flere kalorier. Så man kan konkludere, at hvis man spiser sine kalorier indenfor et mindre tidsmæssigt vindue, så taber man sig mere end hvis man spreder det ud over dagen.

1
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 13:46

Hold da op, det er godt nok interessant! Man har jo hørt så længe at man skal have 117 små måltider om dagen osv, og nu kommer der ny forskning der siger noget andet.

Evolutionært kan jeg godt se pointen, hvis man går ud fra at vi, ligesom fx rovdyr, jagtede vildt og derfor kun fik et stort måltid om dagen.

 

Virkelig spændende.. Jeg er en af dem der IKKE kan koncentrere mig til forelæsning, hvis jeg ikke har fået min morgenmad. Har prøvet det en dag hvor jeg var for kvalm til at spise, og jeg kunne overhovedet ikke holde koncentrationen, samt min mave rumlede hele tiden til irritation for mine sidekammerater.

 

Men som alt andet er det sikkert et spørgsmål om tilvænning. Hvis man vil starte op på det, er det sikkert smart at gøre her i sommerferien. Så ens krop (og mave og sultfornemmelse) er vant til det, når man starter på arbejde eller i skole efter ferien.

 

Men helt klart interessant.

 

Må man så spise hvad som helst i de otte timer? Skal det være fedtfattigt eller rig på fedt?


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 14:26

"Hvad som helst" som i "sund mad", ja ;)

 

Du kan ikke spise donuts hele dagen i 8 timer, og forvente en positiv forvandling...



Du burde så afgjort se hvad jeg laver i Japan!
Blog: Moar Ninja Plz!

2
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 16:45

Så vidt jeg har læst mig frem til, så er 8 timers kuren velegnet til folk som ikke har lyst til at spise salat og fisk hele dagen... Men at man istedet spiser mere "normal" mad, i færre timer i døgnet..

 

Selvfølgelig så duer det ikke at leve af mac D osv.. Men god normal sund varigeret kost...

 

Det er det jeg har læst mig frem til


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

2
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 19:03

Ja okay, jeg kunne godt regne ud at man ikke skulle spise fast food og kage ;)

 

Jeg elsker ellers fisk, det er desværre bare så dyrt. Så hvis man må spise "almindelig + billig studentermad" i de 8 timer, så er det da smart.


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

1
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 20:14

AMDK

Når du er på DUKAN kan du altså godt stå stille i vægt. Det er helt normalt. Ligesom det er, at nogle kan tage lidt på :-)

 


GOBIBLÅZICO <3

 

 

Tjek min blog: www.karenella.bloggernetwork.dk

 

Og like gerne min facebookside: www.facebook.dk/karenellasblog


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bom bommelum
Forfatter: 
Dato:  05-07-2013 21:17

Ella .

 

Det er jeg da udemærket klar over, men når man står fuldstændig stille i 6 uger vil man da gerne se lidt fremskridt, nu har jeg tilføjet Dukan, 8 timers reglen og har tabt et kilo på en uge, så nu smiler jeg igen..

 

Dukan er så skide nemt, spis, de mad vare som er tilladt og det er mange.
og du taber dig, du må spise dig mæt, ingen tællen kalorier, lider ingen afsavn. Vi æder os slanke, som vi er begyndt at sige her i famillien.
Og savner intet.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uholdbart
Forfatter: 
Dato:  06-07-2013 18:36


Jeg synes personligt at denne kur lyder som endnu en slankekur, som bringer kroppen yderligere ud af kurs.

 

Det argument med at vi evolutionært set er beregnet til at indsamle hele dagen og derefter indtage et stort måltid lyder for mig som det rene gætværk. Vi var jægere, ja, men også samlere. Vi har selvfølgelig gået rundt i naturen og samlet mad, som vi tog med os til bopladsen (siden der findes så mange fødevarerester i arkæologiske udgravninger), men hvem siger, at vi ikke har snacket undervejs og selv lige stoppet et par muslinger i munden? Spist morgenmad, inden vi tog afsted?
Det mest naturlige er jo at spise, når vi er sultne og jeg tvivler på at måltiderne har været særligt regulerede, da vi levede som jægere- og samlere.

Desuden levede man anderledes dengang og derfor kan vores fødevarebehov ikke rigtigt sammenlignes med det, som det moderne menneske har.

Jeg ville aldrig udsætte min krop for det. Hvordan skulle jeg koncentrere mig om at læse til skolen kl. 8 og holde til en lange, hurtige cykeltur kl. 19? Hvordan ville mit humør blive, når jeg skulle gå og være sulten?

 

Der skal ikke flere af disse "kure" til. Der skal regulære livsstilsændringer til! Smid pastaen ud, drop saftevanden, lad bilen stå, gå med hunden i stedet for at lukke den ud i haven og så videre. Min erfaring siger mig at disse kure måske får folk til at tabe sig 5 kg, men da den er for svær at holde, droppes den - og pludselig vejer man 7 kg! Skruen uden ende.

 

 

Heidi

 



~ O Glück der Erde auf dem Rücken der Pferde ~


6
0
Svar på denne tråd
 
 Hvordan går det??
Forfatter: 
Dato:  09-07-2013 21:53

Hvordan går det med kuren trådstarter?? Fortæl fortæl....

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 07:18

Det var ikke en kur som virkede for min krop, så efter faktisk at tage lidt på hver dag, selvom jeg nogen gange kun spiste i 7 timer - så droppede jeg det :P

 

Men måske min krop bare ikke duer til det :P


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 07:58

Jeg syntes den lød interessant og har derfor prøvet den af i 3 dage. For mig er den let at overholde og jeg vil da gerne opdatere om et evt. vægttab efter en uge.


Jeg anbefaler Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 08:10

Jeg er en af dem, der ikke duer til at spise hele dagen - jeg kommer aldrig til at føle mig rigtig mæt af små måltider, og kommer til at køre aaalt for mange kalorier ind, og tager på.

Det, der virker for mig, er ingen morgenmad (har aldrig været sulten om morgenen), en let frokost over middag, og så aftensmad, hvor jeg spiser mig mæt. Jeg har masser af energi, er ikke sulten i løbet af dagen, og slipper for at spise mig "halv-mæt", hvilket bare får mig til at føle mig mere sulten...

Jeg var dog ikke klar over, det var en kur, jeg fulgte;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægttab
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 08:35

Jeg har smidt 19,5 kg fra d. 4/4-13 til den 9/7-13, dvs. på 3 måneder, alene ved at droppe al sukker (og sødemidler), vælge de fedtfattige varer, samt de nøglehulsmærkede og dem med det orange kostfiber-logo, og tænke over hvad der ryger indenbords, samt en lille smule mere motion.

 

Ingen afsavn, ikke noget der er forbudt (men heller ikke alt er tilladt hver dag), ingen mærkelige regler for, hvad der må spises samtidig og hvad der ikke må. Ingen mærkelige kure der skal følges, eller pulvere eller andet gejl.

 

Men man skal være 100% klar til livsstilsomlægningen, før man kan tabe sig. Er man ikke det, kan man prøve samtlige slankekure og hejs, uden resultat.

 

Jeg har lang vej igen, men jeg vil opnå mit mål (der ikke drejer sig om tallene på vægten), og jeg ved, jeg når det.

 


Salvia

 

 

One of the greatest mentalfreedoms is truly not caring what anyone else thinks of you

 

 

The past is over. The future hasn't happened yet. The only time is now.

7
0
Svar på denne tråd
 
 hejsada
Forfatter: 
Dato:  10-07-2013 10:36

Jeg ved godt hvordan jeg skal tabe mig - har tidligere tabt 20 kg, men det hele er røget på igen :(

 

 

Nu er jeg hoppet på vognen med nul kartofler, ris, pasta og brød.. Bortset fra hvis vi for eks. er ude og spise - der vil jeg altså spise hvad lysten siger


Ejer af to fantastiske prinsesser.. Isabella af mindet - min stjerne...... Og Maliki - mit lille tykke impulskøb....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super Foods
Forfatter: 
Dato:  11-07-2013 13:53

man skal huske de 8 super foods hver dag, hvis man vil tabe sig via 8 timers kuren...

 

1 servering fra hver gruppe hver dag :)

 

1) Kalkun, kylling, æg, fisk eller magert kød

2) Nødder

3) Yogurt, ost og mælkeprodukter

4) Bønner, Peanuts og den slags

5) Bær

6) Frugt

7) Grønne grøntsager

8) Fuldkorn incl havregryn

 

For mig virker det så min vægt er stabil...

 

mvh

Charlotte

1
0
Svar på denne tråd
 
 Super foods.
Forfatter: 
Dato:  12-07-2013 22:24

De såkaldte super foods, der er mange af dem ihvertfald no go for mit vedkommet.

1 er fint. 2 nix bix indeholder meget fedt,3 også fint i den helt magre udgave. 4 nul og nix. 5 og 6 nej alt for meget sukker.

7 jeb masser af det, 8 nej slet ikke, men fibre fra klid er fint.

 

0
2
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-07-2013 22:01

ADMK: det er rigtigt at der er fedt i nødder og sukker i bær/frugt, men LIDT skal man jo altså have. Og da især det sunde fedt fra nødderne :) der er jo intet fedt i kylling og kalkun samt grøntsager, så man er nødt til at få det fra andre (sunde) kilder, fx nødder.


Mvh. Sophie (:

stud.med.vet

2
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  14-07-2013 10:25

Status på efter en uge.

 

Har spist præcis hvad jeg har haft lyst til i de 8 timer om dagen og har tabt 1,3 kg. Hvor meget heraf der er væske ved jeg ikke, men nu snupper jeg lige en uge mere bare for sjov

 

Jeg tror det der virker i mit tilfælde er, at jeg ikke får aftenslik. Det ville jeg normalt synes var ærgerligt, men jeg ved jo, at jeg bare kan spise det næste formiddag og det giver på en eller anden måde lidt ro, for så bliver jeg jo ikke snydt. Næste formiddag har jeg så bare ikke lyst til slik. Smart.


Jeg anbefaler Kingsmoor hundefoder fordi, det er baseret på årstidens lokale råvarer, er uden kunstigt fyld og fordi det egner sig til allergihunde

1
0
Svar på denne tråd
 
 Find din vej
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 10:08

Tror hver person skal finde sin personlig måde at håndtere evt. vægtproblemer....

 

Jeg har prøvet 8 timers kuren i en uge, spiste "normalt" sundt med groft og hvidt brød, kød & æg, frugt og grønt også kartofler og kiggede ikke på mængderne. Fik også noget kage på job og lidt slik. Status efter en uge med mad mellem ca. 10-18 (ikke fulgt helt til punkt og prikke). Minus 3 kg.

Derefter ferie, med "gl". spisemønster inkl. ferieisvafler af og til - ikke taget noget på igen.

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 morgenmad eller ej
Forfatter: 
Dato:  15-08-2013 23:56

tror det er som alt andet, det er induvidelt om man trives med det morgenmad.

jeg spiser det heller ikke, løber altid før morgenmad, har god tid spiser sjældent før 12, spiser jeg morgenmad bliver jeg tung i benene, og sulten resten af dagen, ja sulten og sulten, jeg bliver sulten efter slik, kager og andent junkfood, tror mit blodsukker kokser.

jeg er trods alt 52 og selv under mine graviditeter var mit BMI ikke over 25. Jeg kan sagten tage på. men strammer bukserne ja så gør jeg noget ved det. så har brugt samme størrelse i bukser siden jeg var 18.

spiser aftensmad ved 19 tiden, grundet alle vores int. går en time tid om aftenen, efter maden.

hvis jeg spiser noget senere er det højst et par skiver Wasa rugsprød (elsker dem), måske lidt slik fredag, hvis jeg gider.

Så måske er det pga 8 timers reglen, men tror mere at det er pga af at det ofte store kalorie indtag som aftenhygge spisning ofte er, i forhold til aktiviteterne som jo ofte foregår på rumpen i sofaen.


Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd
 
 flere updates?
Forfatter: 
Dato:  28-08-2013 21:37
...? :-)




Hilsen

Naja & Fina


 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider