Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 halsbetændelse uden feber?
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 21:22

kan man godt få halsbetændelse uden feber? syntes jo det lyder underlgt da feber og betændelse jo plejer hænge sammen.

 

Datteren har frygtelig ondt i halsen , og er meget hævet i den ene side, men kun den ene side. Men hun har ingen feber, og har det egentlig okay bortset fra ondt i halsen.

 

Hun er 15 så hun skal nok sige til hvis det bliver værre, men jeg vil godtnok være ked af at skal til vagtlægen, der er jo 4 timers kø hver gang.

 

Ville bare lige høre, vi kører selvfølgelig derud hvis det bliver værre, men egen læge mandag var godtnok skønnere

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle tum
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 21:28

jeg har haft mange halsbetændelser uden feber, men da jeg var de der 15-17 år havde jeg dem gerne flere gange om måneden til jeg fik fjernet mine mandler.

 


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 21:28

 

Det kan nogle mennesker godt - jeg får fx aldrig feber, men lægerne tror ikke rigtig på det før de ser det, det er mest normalt at infektioner giver feber, de tænker bare "hvis hun ikke har feber er det ikke en infektion".

 

Måske det er fordi fx min normal temperatur er lav - jeg har aldrig gidet tjekke


Gitte

NU NEDSAT - NY PRIS - TJEK LINKET :)

Super beliggende hesteejendom sælges 8860

www.robinhus.dk/ejendom/ default.asp?boligid=60022

0
0
Svar på denne tråd
 
 halsbetændelse
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 21:31

En halsbetændelse kan skyldes enten bakterier eller virus. Hvis den er virusbetinget, vil lægen ikke ordinere antibiotika, da det ikke virker.

 

Hvis din datter ikke har feber og ellers har det okay, kan I sagtens vente til på mandag med lægebesøg - ofte gør de nemlig ikke noget, før der enten er feber eller store smerter og problemer med at spise

 

Hendes synkesmerter kan lindres med varme drikke, blød kost og håndkøbsmedicin. Husk rigeligt væske

 

God bedring med din datter




- Tine har talt :)


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 21:46

Når jeg har halsbetændelse har jeg aldrig feber. Lider tit af halsbetændelse desværre :(

 

Op og bliv podet i halsen, få pencilin så går det hurtigt væk.


Strepsils og te er guld værd også.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

Kat II stabil allround pony til salg. Kontakt for INFO!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  20-04-2013 22:15

okay tak. Vi venter og ser til på mandag

0
0
Svar på denne tråd
 
 tumle feber
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 09:33

jeg har også en lav kropstemperatur, så jeg skal være "dødsyg" før at jeg får en snert af feber


Vi gør som vi plejer, og det fungere fint :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har aldrig
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 12:00

Hej

 

Jeg har stort set aldrig feber når jeg er syg. Har da jeg var yngre tit haft mellemørebetændelse, halsbetændelse mm uden feber. Har da også får 1½år siden været ved læge pga ondt i halsen, dog mente han ikke jeg fejlede noget da jeg ikke havde feber. (gammel læger ved bedst jo...) Nå, men han så mig i halsen, rød var jeg, men jeg havde ikke halsbetændelse, dog ville han lige pode mig, da jeg jo havde ond. Den var god nok, halsbetændelse. Og en hæftig en.

 

Men hvis jeg så får feber, der er nok 5år imellem, så er jeg svimmel og virkelig utilpas, kan ikke være nogen steder og har kun 39. Og kan ikke holde noget i mig. Så er det ikke sjovt. Så kan gå og være syg i lang tid, dog med ondt i fx hals, også sætter den feber efter en uge eller mere.

 

Læger gider ikke se på mig når jeg ikke har feber, og når jeg siger jeg aldrig stort set har feber, så tror de mig ikke. Men må give sig. Hihi.


Opstaldning kan tilbydes for 1-2 heste/ponyer om vinteren. Helst vallak/hingste.

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 16:20

kan god se der er flere der kan have det uden feber, hendes temp idag ligger omkring 37,8 - 38 så vi må omkring lægen imorgen tidlig.

 

Nu er vi så tæt på imorgen så vi kører ikke ud og bruger 6 timer ved vagtlægen idag

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  21-04-2013 19:35

Jeg har haft falsk strubehoste her i vinter, på trods af min 50+år. Lægen sagde det var influenzaviraet der havde muteret, så voksne også fik falsk strubehoste istedet for influenza. Det var 4 uger med hoste, ondt i halsen, ingen feber, men meget ondt af mig selv . Masser af te og halsbolcher var eneste virksomme kur.

 

god bedring til datteren


Suldudu

0
0
Svar på denne tråd
 
 takker
Forfatter: 
Dato:  22-04-2013 12:18

Takker suldudu

 

Lægen kunne ikke finde ud af hvad det er hun fejler, tog prøver for bakterier og infektionstal og begge var negative.

 

Så nu har de taget blodprøver for kyssesyge, så må vi se om det er det. Hun er sat i pencilin behandling, fordi hendes hals er ekstremt tyk og fyldt med hvide dimser.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider