Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Årh bank lige lidt fornuft ind i mig
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 18:36

Heste abstinenserne er ved at have sit indtog herhjemme, så der bliver kigget lidt på diverse salgs sider.

 

Fællesnævneren er dog, at jeg altid falder over en skadet/skavank hest - uanset hvilken prisklasse jeg får kigget i

 

Jeg har haft mange skavank/skadede heste gennem tiden, nærmest ikke andet, fordi de kunne da altid få et otium hos mig, og så lige trisse en tur i skoven, hvilket jeg så ikke syntes jeg ville byde dem alligevel

 

Med mit ridebehov/"forbrug" har jeg som sådan ikke brug for en tip-top hest, da der i bund og grund kun er tale om skridtture langs skov og vej, måske en kort trav ind imellem.

Og det kan de fleste af de småskadede/skavank heste jo snildt tåle, så hvorfor ikke give sådan én et godt hjem?

 

På den anden side blev jeg også mættet af skavank heste, og valgte så (før min sygdom) at købe 2 plage, i håb om at få et par sunde og raske heste - begge fik dog deres skavanker

 

Nu kigger jeg så småt efter en erfaren ridehest, og igen tænker jeg hvorfor ikke give en lettere skadet/skavank hest et godt hjem... men tør jeg???

 

Selvfølgelig er omkostningerne i hverdagen præcis de samme, om det er en sund og rask hest man køber kontra en skavank hest, og indkøbs beløbet er den mindste udgift.

 

Men jeg synes næsten alle heste i dag fejler et eller andet, spørgsmålet er bare om det er opdaget eller ej?!

 

Årh altså - kom lige med en opsang

 

Mvh

Janni

 

 

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 18:41

Jeg hæver en våd BT avis og banker dig med den

Har du lært det nu? IKKE købe skavank heste

 

Mon ikke du bare har en sort sky over hovedet?

Husk handelsundersøgelsen, det er vidst det eneste du kan gøre for at sikre dig en sund hest

 

Jeg synes du skal springe ud i det. Men få set en masse heste, og lad en anden se på dem inden du endeligt beslutter dig

 

pøj pøj med det ..


Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 18:58

Äv for dælen, dén sad! Bank modtaget - takker og bukker

 

Der skal selvfølgelig handelsundersøgelse på, selvom jeg egentlig ikke giver ret meget for den.

Det sker så tit at ting overses osv., eller gamle skader dukker op senere hen som ikke blev oplyst, så ja, nok også derfor jeg næsten har opgivet at finde en rask hest

 

Mvh

Janni

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Heksekosten
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:09

Ja, af mig får du sælme da lige en med kosten i din popo....

 

NEJ; JANNI; INGEN SKAVANK HEST!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Der findes SÅ mange dejlige heste der intet er med, hverken psykisk eller fysisk, så find hellere en med lidt alder på.

 

 

 

 

 

 

 

 

(Og så undskylder jeg lige for ikke at have svaret dig på mail )


 

En glad hest er en naturhest!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:17

Ja det burde jo nok været sevet ind ellers

 

Har du fået isbøffen hjem Lotte?

 

Mvh

Janni

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Janni har du
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:17

overvejet om du lider af Münchhausen by proxy hesteudgave ?

 

For synes da ikke det skulle være svært at finde en hest med de krav du stiller ?

 

Mvh Janni


0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke sikkert
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:20

en våd BT var nok, så suplerede gerne for en sikkerheds skyld.

 

På søndag....på søndag


 

En glad hest er en naturhest!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 132465
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:23

Ha ha ha - nej det havde jeg egentlig aldrig tænkt på, men kan da være du har ret

 

Men så må jeg have det i kraftig udgave, eftersom skavankerne har været at finde på røntgen - men intet er selvfølgelig umuligt for den der bærer viljen i hjertet

 

Nej der er nok også massere af heste, får bare altid rendt ind i dem der fejler noget.

Og når man så hører om knapt så heldige heste salg/køb, så tør man dårlige begive sig ud i det må jeg indrømme.

 

Det er heldigvis ingen hastesag, jeg mangler stadig selv at komme helt på toppen efter operationen, men lurer da om den perfekte hest liiiige skulle stå og vente et sted :)

 

Mvh

Janni

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:25

Altså hvor spændende Lotte :) :) Hvad så med Dondoh hesten, har du fundet en rytter til ham, eller hur?

 

Mvh

Janni

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Både ja og nej
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 19:57

Hende der hjalp mig i starten har været på ham et par gange og ellers får han lige lov at stå lidt.....og ellers bare arbejde fra jorden af.


 

En glad hest er en naturhest!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 dyrkøbte erfaringer.
Forfatter: 
Dato:  22-06-2012 22:43

Kan du ikke lave en købsannonce:

 

Hest med skavanker købes. Dog ikke:

 

- bla

- bla, bla

- bla, bla, bla

(Tilføj selv de skavanker du og din pung har erfaringer med, både fysiske og psykiske)

 

Jeg glæder mig til flere dyrkøbte erfaringer med måske netop din hest.

_____________

 

 

Som alternativ til både bank og overnævnte forslag kunne du lave en liste i denne tråd om alle de erfaringer du har fået og læs dem sammen med os andre et par gange.

 

___________________

 

 

 

 

 



Kilden

 

Mor til Lea 02.05.06 og Maya Isabel 08.12.08

0
0
Svar på denne tråd
 
 sutskoen
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 09:48

*hurtige wap med den brugte sutsko*

 

ikke skavank hest!!

 

købe en ældre, rask, hest :) en der vil nyde at bruge sit otium med små ture og en hel masse kærlighed :D

 

der er mange hest på 17+ som er raske, men ikke har brug for så meget fysisk aktivitet mere..

 

 


" jeg er ikke overvægtig, jeg er bare underhøj! "

citat Garfield

0
0
Svar på denne tråd
 
 nejnejnej
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 09:55

Altså efter at have fulgt lidt med i dine tråde herinde, så får du et ordentligt klap bagi, for du skal for pokker ikke købe dig til problemer, de skal nok komme med gratis, det viser dine tidligere tråde da vidst også

 

Skal den partout have et problem, så undgå alt hvad der sidder i benene (du risikerer bare dine skridtture hurtigt ophører), alt der sidder i ryg og nakke, alt der har med pollen, astma, hoste, headsheaking og i den dur at gøre. Så kan der ikke være mange tilbage

 

 


Nina

0
0
Svar på denne tråd
 
 123546
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 14:36

I har ret, I har ret - tror det begynder at fise ind under vesten efterhånden, tak

 

Lotte - så er det snart ved at være, husk nu masser af billeder af vidunderet :)

 

Mvh

Janni

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 21:20

supplerer op med en fransk manchet ( bedre kendt som brændælden) og en hurtig sherifstjerne..

 

heste som er i udu, er mad ikke ridedyr - din pung vil hade dig, plus alle de søvnløse nætter, hvor du spekulerer på om hesten nu er ok?

 

det er ligesom de mænd, som skam er helt ok, de er blot såret efter et tidligere forhold....

0
0
Svar på denne tråd
 
 også herfra....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2012 21:47

hønsekorn lige i nakken kastet med fuld kraft(var det ikke høner du skulle have transporteret hjem ra jylland, jeg fik kaniner i samme tråd)..... har du nu lært det

 

 

Selvfølgelig findes der raske heste, jeg har en helt rask vallak på 17 år....med de flotteste ben uden galle, overben mm

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 10:08

Av for filan da, ved snart ikke om hønsekorn er værre end en fransk manchet

 

Kom til at tænke på Nikolai Kirk i programmet Nak og Æd, hvor han fandt på de skulle banke deres tæer med brændenælder og så ud og bade i havet efterfølgende - skulle være godt for blodomløbet

Jøsses nogle knoppede fødder de fik til resultat

 

Lene - Jo det var høns der skulle transporteres Opgav dog at få dem herover, og fandt nogle andre lidt tættere på i samme race.

 

Budskabet er opfattet - jeg skal nok lade være at købe en skavank hest bevist, men det er lige før jeg gerne vil væde om at den alligevel viser sig at fejle et eller andet, når først den står i stalden

Nå positive tanker, denne gang er forhåbentlig lykkens gang

 

Mvh

Janni

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  24-06-2012 10:33

Eeeeejjjjj så ser man lige den potentielt perfekte hest....

 

Oldenborg - Tjek

Herligt udtryk - Tjek

God alder - Tjek

 

Men ak - så har den forkalkninger i nakken

 

Nitte....

 


Helt og aldeles hesteløs....

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider