Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Skæl!? WTD?
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 10:35

Ja ... what to do?

 

Jeg har fået skæl, men kun omkring pandehåret

Jeg bruger pt en shampoo der har Änglamarks mærke osv. Det er efter den, jeg har fået skæl.

 

Kan det virkelig passe at sådan en shampoo udtørrer hårbunden?

Har i andre evt. erfaringer med shampoo'er der udtørrer?

- hvis ja, hvilke?

 

Jeg bruger TreSemme balsam nogle gange i ugen (ca 2-3 gange).

Går aldrig med hat, og har kun håret sat op når jeg er på arbejde.

 

Jeg regner med at købe en skælshampoo når butikkerne åbner igen, men hvilken er bedst?

 

Håber nogen er behjælpelige med lidt fif og gode råd


Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 10:44

 

Apoteket har en ret effektiv skælshampo - den er lidt dyr, men super god, den bruges et par gange om uge i (tror jeg) 6 uger og så skulle det være ovre.

Hvis du vasker hår oftere bruges der bare alm. shampo.


Gitte

 

Udstyr sælges - se mine nye annoncer :-)

Memento mori

0
0
Svar på denne tråd
 
 skrift over
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 11:57

Jeg har haft problemer med en del shampoo som giver mig meget skæl - det mest effektive middel jeg har fundet ved skæludbrud er klart matas skælshampoo. Hvis det er et rigtig slemt udbrud klarer ovenstående shampoo det på ca. 2 uger og så er det helt væk. Jeg fortsætter dog altid med at bruge det i nogle uger ekstra, samt til en enkelt hårvask om ugen indtil der ikke er mere shampoo væk.

 

Jeg var ellers gået over til at bruge head and sholders, men denne holder ikke altid skæl væk hos mig, samt jeg ikke helt har fundet en der passer godt til mit hår.

 

Så derfor prøver jeg for tiden forskellige shampooer, for at se hvordan de virker. En ting har jeg fundet ud af, fructis shampoo giver mega skæludbrud i løbet af meget kort tid.

 


Mvh Eva Lisa.


Mini-hn ordbog:

- Intensivere (ikke "intensificere")
- Selskab (ikke "selvskab")
- Generelt (ikke "generalt")
- Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:28

Treseme fik mit skæl til at gå helt amok. Har aldrig oplevet det så voldsomt før. (Min mor fik røde knopper i hovedbunden af den). Så hold ihvertfald inde med den balsam. Og så har head&shoulders samt sanex skæl shampoo fået rettet op på det her


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala (:
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:39

Cutrin Bio+ shampoo er din ven :) - jeg har haft en ret irritabel hovedbund, men det har jeg ikke mere, efter jeg er begyndt at bruge denne shampoo.

 

 




Astrid P

- og Præsthøjens Nico-Light.


0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:40

Jeg har aldrig haft problemer med TreSemme. Det er den eneste der fører fugt til mit hår udover Gliss. Så det er de to ting jeg køber af balsam.

 

Jeg har aldrig haft skæl før, derfor overraskede det mig da jeg opdagede de store flager

 

Har godt hørt om den fra Matas, er den dyr eller? Jeg er studerende, så prisen skal ikke være høj og kvaliteten iorden. Men hvem vil ikke gerne ha' det!

 

Head and Shoulder er ikke et hit da jeg sidst fik utrolig fedtet hår af det (min kæreste havde det, og jeg manglede shampoo).

 

Har aldrig hørt at Sanex havde en skæl shampoo!? Den må jeg da lige kigge efter hvis ikke Matas har deres skæl shampoo

 

Jeg har for indtil for 1½ uge siden brugt en Care And Repair spray fra Gliss, og det faldt sammen med at da vi skiftede shampoo, løb jeg tør for den.

Mon det er fordi jeg ikke har brugt den og skiftet shampoo at jeg har fået skæl?


Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 13:58

´Jeg havde brugt treseme i laaaaang tid, hvorefter det bare gik helt galt. har prøvet den efterfølgende, med samme resultat.

 

Jeg synes sanex´sklshampoo er rigtig god, og det er heldigvis ikke en der vælter budgettet. Og den er rimelig tit på tilbud


Belinda

 

"Tag ikke livet så alvorligt. Du slipper alligevel ikke levende fra det"

Citat : Van Wilder

 

Lyst til en hyggelig aften med veninderne? Prøv med et partylite homeparty, håndlavede stager og milj ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvis du..
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 14:22

Hvis du får det pga. tør, kløende hovedbund - når det er slemt er rød i hovedbunden og fælder som en hund, så kan dette anbefales!! 100 kr

 

shampooleveret.dk/produkter/cache/ forside/produkt/ nessin_no_3_dandruff_treatment.html

 

Nessin nr. 3. Og NEJ, det hjælper ikke med matas' billigere med et af de samme virkestoffer, tro det fra en, der har prøvet. :)

 

Min kosmetolog/frisør havde også tør hovedbund, og gav mig også en hovedbundskur, det er denne. 40 kr.

 

shampooleveret.dk/produkter/cache/ start/varegruppe/ hovedbundsproblemer/produkt/ calming_scalp_serum.html

 

Den virker i 3 måneder. Men bruger du Nessin shampooen, kan du faktisk selv holde det nede efter hårkuren, det er ret genialt.

 

Jeg har altid i perioder fældet som en hund, men er faktisk ved at have rimelig tykt hår igen, og fælder ikke mere.


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 her.....
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 14:25

Her et link til cutrin bio +, også en frisør shampoo, som en anden nævner. Den brugte jeg også i starten, men nessin er mere "kraftig" siger min frisør. Også 100 kr. De er i øvrigt meget drøje.

 

shampooleveret.dk/produkter/cache/ start/varegruppe/ hovedbundsproblemer/produkt/ bio_active_shampoo.html


Massage briks, tarsus, til salg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 skrift over
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 15:03

Den fra Matas koster 32 kroner for 250 ml :) De har også en 500 ml til 50 kroner.. Jeg har dog tidligere fundet den på tilbud til 30 kroner :)


Mvh Eva Lisa.


Mini-hn ordbog:

- Intensivere (ikke "intensificere")
- Selskab (ikke "selvskab")
- Generelt (ikke "generalt")
- Noget (ikke "nået", det betyder noget andet)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Neccin
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 15:44

Jeg er også en af dem der sværger til Neccin Shampoo nr. 3.

Tidligere bøvlede jeg en del med rød og irriteret hovedbund, som bl.a. gav lidt tørre skæl. Fik anbefalet Neccin af frisøren, og derefer har der intet været.

 

Kan tydeligt mærke hvis jeg fx en uge vasker mit hår med en anden shampoo. Så kan klart anbefale Neccin.

 

nicehair.dk/neccin-shampoo-nr-3- dandruff-250-ml.html

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  28-05-2012 17:00

Min hårbund er ikke rød, og jeg fælder ikke - heldigvis for det.

Jeg har normalt fint hår der let bliver tørt.

Så godt lige på matas' hjemmeside at de har både sanex og deres egen og nogle andre.

 

Nessin skal vidst prøves når lønnen går ind


Quote: "Lets try not to kill anyone tonight - your words"

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 skæl i hårbunden
Forfatter: 
Dato:  30-05-2012 11:35

jeg har prøvet mange slags shampoo som har fået min hovedbund til at gå amok.. det eneste jeg synes har virket har været head and shoulders.. men den med citron er bedst.. de andre giver mig lidt fedtet hår.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider