Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Læs en dyrepassers rapport om hesten
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 09:43
Indsat fra nyheden Læs en dyrepassers rapport om hesten:

I 2010 lavede Cecilie Godsk en biologirapport om hesten i forbindelse med sit grundforløb som dyrepasser med heste som speciale. Rapporten fik topkarakter, og det var egentlig meningen, at vi ville dele brudstykker af den med jer, men vi har i stedet besluttet, at I kan få lov at læse den hele.

 

Rapporten omhandler:

Evolution - Hestens forfædre, Kraniets og hovens udvikling,
Historie - Hesten gennem årene
Hesten anatomi
Sygdomme - kolik, lymfebetændelse og astma
Genoptræning
Hestens kredsløb
Hestens fordøjelse
Hestens adfærd, sanser og leg
Græs og heste
Heste pas og stamtavler

 

Heste-Nettet er blandt andre med i kildefortegnelsen.

 

Raporten kan læses her i sin fulde længde


Billede

JP-Photo.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Direkte afskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:20

Hej

 

Det er da super fint at i offentliggør en rapport (o: ved der findes rigtig mange gode derude.

 

Dog er jeg rigtig ked af at se at alt vedrørende fordøjelsen er direkte afskrift fra min hjemmeside, forfatteren har ingen gang slettet tallene fra mine kildehenvisninger, kun det første 1 tal.

 

Håber forfatteren er glad for sin karakter og lader være med at bruge direkte afskrift en anden gang.

 

Selve anatomien ligner noget fra en hjemmeside som jeg mener hedder csadolin, hvis jeg husker rigtigt

 

Undskyld jeg skriver men syntes dælleme det er frækt at tage æren for andres arbejde

 


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 jep også afskrift fra anatomi
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:27

Tjekkede lige csadolin hjemmeside og rigtig husket er der lavet direkte afskrift derfra også.

 

Undskyld mig meget, men hvordan kan du publisere noget som ikke er noget du selv har skrevet ???????????


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har en
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:34

uddannelsesinstitution godkendt en rapport uden kildehenvisninger?!

 

 

 


Opinions ain't facts, take 'em in and let 'em go.

 

Udlandsdansker siden 2009.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja det var
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:35

da flot gjort - og så topkarakterer... Så ved du da hva bl.a. det du har på din side er værd i tal

 

Sikke dog en frækhed- mon ik heste-nettet burde se at få slettet sådan noget? Og evt. lave en påtale, om der er beviser?

 

Jeg havde nu nok rettet henv. til rette instans om den slags! Selvom det vel er for snet desværre



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Åbenbart
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:36

Og så det er faktisk rigtig meget som er taget inde fra csadolin ???? ja kilde liste mangler, men hele sider med direkte afskrift (o:


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mon ikke...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:38

... at Cecilie selv kan svare på det?

 

www.heste-nettet.dk/lodge/159561/


 

Venlig hilsen Camilla

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det fra min hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:40

Det der er taget fra min hjemmeside stammer fra en eksamens opgave fra jordbrugsteknologen i december 2009 og er næsten 100 på at den anden hjemme side fantes der (o:

 

Jo håber hestenettet får fjernet den fra nyheder


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Flot...
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:45

og hvordan kan det give topkarakter, troede da at lærer sad og tjekkede for snyd..

 

(Derudover syntes jeg opgavens opbygning er til dumpekarakter (dette beviser blot niveauet for dyrepasser uddannelsen))..

 

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 jo det burde
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:46

hun selv svare på - en ting er kilder- en anden ting er direkte afskrift og så uden kildeinformation endda...



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 14:52

 

Det er lagt ud i gruppen " Hestefolk Fyn " på facebook af hende selv også. Jeg påpegede det kopierede og fik svar:


" Det er ikke direkte kopieret, det er læst nøje igennem, rettet til, og skrevet nyt til.

Men vil jeg egentlig ikke sidde og forsvare, heldigvis ved jeg selv hvordan den er lavet ;) .. men kritik er altid godt. "


We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja hun har ændret skriften
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 15:05

Håber hun selv melder sig i debaten ??? når hun ingen gang har gidet at fjerne tallene på mine kildehenvisninger.

 

Det samme gælder fra den anden hjemmeside ordret kopiret, men håber da hun har læst det og lært noget den vej.

 

 

Ja ja det er jo bare en princip sag, men bliver forarget når nogen tager æren for mit arbejde (o:

 

Syntes det er mere syndt for heste-nettet som har bragt det, men skal jo inden man publisere noget tjekke tingene igennem.

 

Måske er det godt øget fokus på vores kære heste (o:


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 17:33

Se, nu er det man bliver lidt muggen her..

 

Jeg skrev jo SRP i gymnasiet, og jeg kan huske hvor møjsommeligt vi alle (de fleste ihvertfald ;) ) gjorde et stort arbejde ud af IKKE at skrive direkte af, da dette blev set som snyd og kunne gøre at vi dumpede. Vi omformulerede grundigt til vores egne ord, på den måde vi havde forstået vores kilder på, og det var meget vigtigt at vise tydeligt hvilken kilde man havde brugt, da der blev lavet stikprøver at censor!

 

Min fik jeg desværre ikke 12 for, og det ærgrede mig simpelthen i flere måneder, da jeg ellers plejer at få 12 i det meste (af eksaminer ihvertfald :P ).

 

Og så kommer hende her, og får 12 for en opgave, som for det første er fuldstændig rodet og slet ikke har alle de afsnit som en eksamensopgave skal have, og med åndssvagt mange figurer som ødelægger teksten, og den uprofessionelle tekst-type i overskriften.. Og så, uden kildehenvisninger! Hvis vi ikke satte de der små tal der henviste til kilden, så dumpede vi på stedet. Og når det halve oven i købet er kopieret direkte, uden i det mindste en omformulering..

 

Ej men altså. Dyrepasseruddannelsen er da noget man tager efter gymnasiet, right? Ergo skal niveauet til en eksamen vel også være højere. Oder was?

 

Ih det fatter jeg slet ikke man har samvittighed til.. Jeg synes vedkommende skal komme herind og forsvare sig selv.. Ja man kommer jo ikke til at tænke pæne ting om vedkommende, og hvis hun nu havde en lovlig undskyldning, så var det da nu at den skulle på banen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sophie »Whisper«
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 17:36

Nej, dyrepasser uddannelsen kræver kun en 9kl og det faglige niveau er ikke særlig højt.

- Beklager hvis jeg fornærmer nogen.

 

 


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 17:39

Rollo: nå for søren. Mange tak for svar! :) det var jeg faktisk ikke klar over, jeg troede det krævede gymnasie også.

Så vil jeg gerne trække det med SRP osv tilbage :P men det andet gælder stadig - at jeg synes hun skal komme frem med en forklaring, så vi alle ikke dømmer hende forkert (måske) :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 18:29

Men eleverne lære de samme regler for kildehenvisning i folkeskolen, som du gjorde med din SRP opgave, bl.a. i forbindelse med projektarbejde i 9. klasse. Så ingen undskyldning der.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 18:44

Jeg forstår slet ikke hvordan en rapport kan blive godkendt uden direkte kildehenvisninger "Billeder fra google.dk" - dengang jeg lavede rapporter i 9. klasse (og teknisk skole som den der uddannelse også foregår på) skulle der DIREKTE links og henvisninger på alt - også alle tal man brugte i rapporten.

 

Til sammenligning så blev jeg færdig med en kortere videregående uddannelse sidste år - der blev 7(!!!!) ud af en klasse med 25 dumpet fordi der ikke var kilder/skrevet af - lærene tog simpelthen afsnitne på google og så om der kom noget op!


Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Seriøst?
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 18:47

Ja se overskrift!


Ejer af den fantastiske Toby.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 18:59

@Frk Sjørslev - Hvem spørger du :P


Støt de danske soldater!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 19:11

Om der virkelig er en der har valgt at skrive en opgave, score 12 for den og så, når det bliver offentligt gjort på HN som en hurra-oplevelse, finder man ud af den er en kopi af ens hjemmeside??


Ejer af den fantastiske Toby.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 19:23

Det som hun har kopieret fra min hjemmeside er noget som jeg har haft lavet i et eksamensprojekt i 2009. Hun har kun fjernet det første kilde nr ellers er alt identisk.

 

Derudover har hun kopieret fra en som hedder csadolin hvor det også er rent kopy-past.

 

Så ja det er åbenbart muligt og håber da hendes lærer læser med, så de tjekker fremtidige opgave bare lidt bedre, det burde jo ikke kunne betale sig at snyde.


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Frækt ....
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 19:57

Træls at få så god karakter på det grund lag. Ja vi alle læser rundt omkring for at få inspiration, men at rent copy-paste ... den er ikke god



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 20:00

har skrevet til Cecilie at hun nok burde komme ind og læse dette, så hun har en chance for at udtale sig.


0
0
Svar på denne tråd
 
 har skrevet til hende
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 20:15

Har skrevet til hende på facebook, men hun har stadig ikke svaret mig. Dog har hun inde på hestefolk fyn skrevet:

  • Det er ikke direkte kopieret, det er læst nøje igennem, rettet til, og skrevet nyt til.
  • Cecilie Godsk Men vil jeg egentlig ikke sidde og forsvare, heldigvis ved jeg selv hvordan den er lavet ;) .. men kritik er altid godt.

 

Det er fjernet et 1 tal fra en kildehenvisning ellers er intet ændret i hele det afsnit på to sider hun har kopieret der er ændret og det samme vil du kunne se inde på csadolin er det hele anatomien, sanser og kredsløb som hun tager æren for at have lavet ?????

 

En ting er hvad hun har gjort, men forstår ikke at HN ikke har tjekket deres ting inden de publicerer dem


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 FØJ!!!!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 20:24

FY for den hvor er det dog ulækkert at man kan finde på den slags!!!!! Hvor burde personen bag dette skamme sig!!!!


Man skal kysse mange frøer, før man finder sin prins <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 snyd i rapport
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 21:12

 

Nu i ved hvor vedkommende har "sjålet" masser af sider fra til sin rapport, kan dem hun har kopieret fra så ikke kontakte skolen der har godkendt rapporten ?

 

Kan ikke se hvad fik hun i karakter for den ?

Syntes i øvrigt ikke det sidste med passet er helt rigtigt, for ALLE skulle ikke have pas inden januar 2010, først 31 dec 2011.

 

Det lyder godt nok noget nemt at hun kan slippe afsted med det.


 

 

Husk, at for hvert minut du er vred,

mister du 60 sekunders lykke.

- Waldo Emerson

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Meget uprofessionelt!
Forfatter: 
Dato:  09-05-2012 22:47

Hold da op, hvor er det bare pinligt - både for hende, og for uddannelsen Selv hvis hun havde gjort som hun skrev "Det er ikke direkte kopieret, det er læst nøje igennem, rettet til, og skrevet nyt til", jamen det er da stadig ikke i orden!? :P Man må henvise til andres tekster, men det bliver da ikke ens egen, bare fordi man retter den igennem og skriver lidt nyt til...

 

Camilla: HN har jo trods alt ikke "publiceret" hendes rapport, som du skriver :-) De har tilbudt brugerne at få indblik i en dyrepassers rapport, og det er jo det vi får.. At indholdet (eller, arbejdet) så ikke er noget at råbe hurra for, er noget andet :P HN har aldrig påstået noget omkring værkets kvalitet, bare linket til rapporten og oplyst karakteren.


- Cat -

Under uddannelse til BBH Basis Instruktør

0
0
Svar på denne tråd
 
 Cat...
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 07:21

nej, men de har ligefrem slået det op på nyhederne ikke sandt?



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

 

www.lykkepiller.info

 

tina@lykkepiller.info

 

Graviditet og SSRI på facebook NU som en del af LAP.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den rapport
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 07:59

Jeg synes ikke den har ret meget med biologirapport at gøre.. Der er mange ting der slet ikke har med biologi at gøre..

 

Vores biologirapport på grundforløbet, skulle da indeholde meget mere.. Og så fik den slet ikke lov til at være så lang som denne..

 

Men det havde været meget mere interassant at lægge en specialerapport fra en dyrepasser op i stedet for.. Der er niveauet langt højere, og der er lagt væsentlig mere arbejde i det..

 

Jeg er dyrepasser, færdiguddannet og er ret ked af at niveauet ikke er højere end det er nu..

 

Jeg synes faktisk at hendes skole og lærer skulle få at vide hvor meget der er kopieret..

Men virkelig dårligt at hun har fået 12 for den..

Jeg synes den er ret mangelfuld i kildefortegnelsen og ret "uprof." i sidehoved og sidetal. Jeg kan ikke lige finde ud af at lægge en side ind af min egen specialerapport, men den var meget mere afdæmpet og simpel, så fokus var på teksten i rapporten og ikke på alt det andet..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ikke dyrepasser
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 08:09

Og så er hun jo ikke dyrepasser.. Hun er grundforløbselev, på Grundforløbet Fra jord til bord, med dyrepasser "speciale"

 

der var engang en der fortalte mig at ud af alle de mange mange hundrede der starter på GF som dyrepassere, er det kun ca 5 % der står tilbage med en færdig uddannelse..

De fleste falder fra under og lige efter GF

(vi startede 70 elever på mit GF-hold, fordelt på 2 klasser, og der er så vidt jeg lige ved, ca. 10 der står tilbage med en færdig uddannelse.. Nu starter der 3-4 klasser hver 10. uge..)


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu går jeg
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 08:58

Nu går jeg på GF som dyrepasser med speciale i heste (40 uger) og har kun små 5 uger tilbage. I min klasse er der faldet over 10 folk fra, og min opfattelse er at mange starter her fordi de ikke ved hvad de ville, og dyr kan de jo lide. Når de så starter her finder de enten ud af det er andet end bare og klappe et dyr, eller finder ud af de har nok i deres egne dyr. Niveauet på GF er ikke særlig højt, og det er meget lidt skriftligt vi for lov til at afleverer skriftligt da lærene ikke "får løn for at læse det igennem derhjemme". Derfor foregår næsten alt mundtligt. Derudover så er det ikke dansk lærer der underviser og MODTAGER de skriftlige ting vi afleverer (de kan sagtens være ordblinde osv) og derfor er det ikke sideopsætning, stavning osv lærene går op i, men hvor meget faglig viden vi har om hesten. Vi har ikke et højt niveau når det handler om dansk, stavning, matematik, engelsk osv. Men når det kommer til det vi skal lære om: DYRENE, så lærer vi dælme det vi skal. Om eleverne tager det til sig er noget andet. GF's elever skal ikke vide alt om dyr eller være perfekte, vi skal have en grundviden omkring alle tingene, kunne vide hvad det er, men uddybningen kommer i hovedforløbet.

 


Derudover vil jeg sige jeg selv er en af dem der stopper efter GF, da jeg har fundet ud af jeg ikke syntes det er sjovt at passe andre dyr end min egne, og man kan simpelthen ikke leve af det.

 

Og til sidst så vil jeg sige det IKKE er iorden det der vises her, men som sagt kan vi resikerer at lærene ikke selv er bedre, og derfor har jeg desværre selv set elever afleverer ELENDIGE rapporter og stadig få topkarakter, og kildefortegnelse bliver ikke taget særlig seriøst. (siger en der ELSKER skriftlig afleveringer og plejede at lave alt til 12 taller, som derfor er super skuffet over det lave nivau!!)

 


Sagde Maya

Med Vito, ponyen med charme og selvtillid



Hvil i fred, elskede og savnede Nobi
1999-2008...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grundforløb
Forfatter: 
Dato:  10-05-2012 11:51

Jeg har også taget GF, dog med zoo som "speciale" (dvs i praksis foregik det meste af undervisningen med de der skulle være landmænd, maskinførere osv).

 

Jeg er enig med maya, godt nok har lærerne "styr på dyr" - men det er så vidst også det. Vores biologilærer kopierede selv dirkete fra hjemmesider til de powerpoints der var med i undervisningen - og var oven i købet hamrende ordblind.

Jeg mindes ikke vi på et eneste tidpunkt har modtaget undervisning i hvordan en skriftlig opgave skal sættes op.

 

Jeg er enig i at denne opgaves "ejermand" er på dybt vand - og fatter ikke hun har ville offentliggøre den. Men spørgsmålet er så om hun overhovedet har haft forudsætningerne for at lave sådan en opgave korrekt.


Mvh Vibe


Med hundene:


Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dumpekarakter
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 10:42

På gymnasiet var denne opgaves opbygning og manglende kildehenvisning i sig selv til dumpekarakter.

På universitetet ville den form for plagiering nok føre til pemanent bortvisning.

Man risikerer ydermere at miste sin akademiske titel, hvis man først finder ud af eksamenssnyd senere hen.

 

Det er en ret alvorlig sag





Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply



~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Camilla..........
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 13:16

var jeg dig, havde jeg taget mig en snak med damens uddannelsessted. Færdig slut.

 

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 bla bla
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 14:37

Jeg har taget GF som dyrepasser. Jeg skrev ligeledes også rapport, om hesten. Nærmere betegnet den islandske hest.

 

Til det der, har jeg kun én ting at sige: Gud hvor useriøst! Bare den måde det er sat op på og når man så går ind og læser den... Altså du godeste... Det er meget muligt at lærene ikke er lige top, men derfor kan man altså godt aflevere noget ordentligt! Det er jo helt elementære ting, man lærer i folkeskolen... Hmm ja, jeg er enig: Niveauet er sunket ret så groft, siden jeg gik der.


Sagde Louise - med Filuren

 

 

Juuls Hestetræning

 

- Forstå din hest

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestens hjerte
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 15:08

Har hestens hjerte kun et forkammer og et hjertekammer??


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

0
0
Svar på denne tråd
 
 niveau
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 15:35

Nu er jeg ikke meget inde i dyrepasser-uddannelsen (eller grundforløb), så er der nogen, som ved, hvilke niveau rent skolemæssigt, at dette skulle være på (folkeskole, gymnasie, universitet)? Det er da en form for videregående uddannelse, ikke?

 

Uanset hvad, så synes jeg, at opgaven er PINLIG - pinligt dårligt. Jeg har ikke læst den hele, kun bidder, og så kigget på opsætningen. Hvis jeg var lærer, så var jeg blevet meget skuffet over at få sådan en opgave indleveret. Det kan sagtens være, at det faglige er fint (kan forstå, at det er kopieret fra nogle 'eksperters' hjemmesider), men den er da ekstrem mangelfuld på alle andre områder.

 

Mon ikke den er blevet lagt ind i Nyheder, fordi HN selv er med i de få kildehenvisninger, som der er?

 

Jeg håber i hvert fald, at dem der er blevet kopieret, kontakter skolen.

 


Venlig hilsen Cecilie

0
0
Svar på denne tråd
 
 niveauet på gf
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:17

cecilie: For mig at se var niveauet svarene til 7. klasse. jeg har gået på privatsole og om niveauet er højere dér end på en alm folkeskole skal jeg dog ikke kunne sige - men det er egentlig ikke mit indtryk. Flere af de elever der går på gf er så vidt jeg kan vurdere og forstå fagligt svagere end deres klassekammerater der vælger at tage på gymnasiet.


Mvh Vibe


Med hundene:


Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tumle tum
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 17:29

Niveauet er slet ikke universitets eller bare gymnasiel. Det er nærmere 9-10 kl. Og som en anden nævner, er det ikke alle skoler der går op i opstilling, kildehenvisning med mere.

 

Jeg har taget både HF, HG, har læst flere A fag, har en videre gående uddannelse, OG er i gang med en erhvervsuddannelse, og jeg har på intet tidspunkt lært noget om opstilling på mit grundforløb, eller nogle af hovedforløbet på min erhversuddannelse, der kommer jo mange mange unge direkte fra 9 klasse og vil bare gerne ud og lave noget ofte med deres hænder. Vores lærere kigger meget mere, på det faglige, DOG tjekker de om det er selvskrevet eller kopieret, så på det plan ville den der opgave ikke være gået igennem, Men opsætnings mæssigt, ville den kunne gå fint.

 

 

Tror pigen har forstået at i synes det er noget @!#$, det enste jeg faktisk synes er lidt noget bæ er at hun har stjålet en andens tekst.



"Just because I don't care doesn't mean I don't understand." --- Homer S
0
0
Svar på denne tråd
 
 Niveau
Forfatter: 
Dato:  11-05-2012 22:42

Undrer mig over, at hverken Heste-Nettet eller "ejeren" af rapporten kommer på banen?





Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply



~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 grundforløb
Forfatter: 
Dato:  12-05-2012 23:08

Jeg har også taget GF for dyrepasser med speciel i heste på landbrugsskole.

 

Jeg undrede mig virkelig over nyheden på forsiden omkring rapporten, da et grundforløb for mig er noget ALLE kan tage, seriøse som useriøse, og rapporten er bare "noget der skal overståes" for at man akn få sit gunrdforløbsbevis. Ergo, det er ikke ligefrem noget at råbe hurra for...

 

Niveauet er lavt, svarer til en 10. klasse om man vil (når ikke op på de gymnasielle niveauer) men uddannelsen er dog meget praktisk orienteret, hvilket der jo er en grund til.

 

 

Men bliver så harm over den rapport der... Uha!!!!!

 

Jeg gjorde et kæmpe stykke arbejde med min egen dengang, jeg ligger normalt på 12 uanset havd dælen jeg laver, og jeg fik faktisk "kun" 10. Det var lige efter den nye skala blev lavet kan jeg huske.

 

Det kan godt være man på landbrugsskolen er mere "large" mht. margen, linjeafstand, rubrikstørrelse, skrifttype osv, men man er dælme kildekritisk!!!

 

 

Desuden lærte vi da allerede i 6.-7. klasse, at man skulle omskrive

tingene, og som flere også nævner, er det jo dumpet hvis man bare skriver direkte over.

 

Bruger også oceaner af tid på at omskrive tekster. Også fordi mit eget skrivesprog hvad mine opgaver angår, er meget fagligt begavet, og ved mig personligt ligger det der står i bøgerne så utrolig meget op af min egen formuleringsmåde, at det ved mig mange gange er en stor udfordring at omskrive det. For vi må ikke bare kopiere, uanset hvad!!!

 

 

Synes i øvrigt det er møg ærgeligt sådan en dårlig rapport er kommet ud, for den sætter uddannelsen i et dårligt lys. Selve grundforløbet er et flop, indrømmet, har selv gået der så jeg kan udtale mig om det. Men resten af uddannelsen er god, det er hårdt arbejde, og hovedforløbene er lærerige. Har en veninde der er i gang med hendes sidste hovedforløb nu, og to der dimmiterede i foråret.



Hilsen Karina -Nu med Willie McLeod, for evigt! :D


0
0
Svar på denne tråd
 
 Tsk tsk...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 18:03

Det er mig en gåde, hvordan denne opgave kan udløse et 12-tal! Opgaven signalerer tydelig afskrift af andres arbejde og er totalt blottet for kildehenvisninger og kildekritik. Det siger desværre bare en del om vores forventninger til de studerende og om vores uddannelsesniveau i DK. Ikke noget at sige til, at vi bliver overhalet indenom af andre lande...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bavl.....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 19:10

 

Undskyld mig konando, men hvad fa.... er den for en gang bavl. At sammenligne et grundforløb, der niveaumæssigt er omkring 10. klasse - med hele vores uddannelsessystem.

 

 

Jeg kan da fortælle dig, at hvis jeg havde leveret en sådan opgave på universitetet, så var jeg blevet dumpet og bortvist ! Så stik lige piben ind, og få styr på fakta før du begynder at udtale dig om det danske uddannelsessystem !!!

 

 

Jeg synes også at HN burde komme på banen - jeg ville ikke være særlig stolt over, at mit firma blev brugt i en plagiatsag !

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmm....
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 19:25

Jeg kan heller ikke lige se sammenhængen med GF på jordbrugsuddannelsen under teknisk skole og så bachelor- og kandidatuddannelser på universitet.


Mvh Vibe


Med hundene:


Frøken Smilla og Viska Lilja

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nuller89
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 20:20

Nuller89, mener du at det er i orden at man plagierer andres arbejde?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nuller89
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 20:25

Og vil du forøvrigt holde en sober tone, istedet for at bede mig "stikke piben ind"... Det er squ i orden at du ikke er enig med mig, det behøver vi ikke at være, men tal pænt!

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 20:41

Jeg tror Nuller89, synes det er irriterende at blive sat i bås med "forfatteren" af denne opgave, blot fordi man befinder sig i det danske uddannelsessystem.

 

At hun ikke er blevet dumpet for en opgave af så ringe kvalitet og med så meget copy-paste er mig også en gåde. Men at skære alle uddannelser over en kam er måske at overdrive.

 

Jeg går selv på universitet og mener ikke at niveauet er specielt lavt på min uddannelse. Faktisk har den så godt et ry, at jeg har fået job i udlandet med start få dage efter jeg aflevere min bachelor.



0
0
Svar på denne tråd
 
 Konando
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 22:00

Jeg synes heller ikke du kan være bekendt at sætte hele det danske uddannelsessystem i bås med denne plagierede opgave!
Som Nuller89 skriver, så ville vi blive smidt ud og bortvises fra universitetet.
Vi har i januar afleveret en rapport til Entrepreneurskabseksamen og dem der dumpede, var hovedsageligt pga. mangel på kildekritik men også manglende kildehenvisninger generelt - uanset hvor godt opgaven ellers var lavet.

Så tak for sammenligningen - det var bare super pænt af dig





Det regner på den gode og det regner på den onde, men mest den gode - for den onde har stjålet hans paraply



~*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 konando
Forfatter: 
Dato:  13-05-2012 22:16

 

 

Nej, jeg går bestemt ikke ind for plagiat. Hvor læser du det???

 

Team Korshøje, har forstået det jeg skrev helt korrekt!!

 

Vi har måske ikke det bedste uddannelsessystem i verden - men der er altså helt andre standarter på et grundforløb som dyrepasser på 10. klassesniveau, end på mange af de andre uddannelsessteder der findes rundt omkring i landet.

Der er flere i tråden, der skriver at de har taget grundforløbet. Og ud fra havd de fortæller - så virker det jo ikke som et super seriøst grundforløb !

 

Derfor skrev jeg, at du skulle stikke piben ind og få tjek på fakta før, du begyndte at skælde hele det danske uddannelsessystem ud. Det var måske lidt hårdt - det var ikke ment sådan. Er bare efterhånden træt af, at folk ikke kan skille tingene ad. Det var så bare dig der, der var den berømte dråbe. Og det må du undskylde.

 

 

 

 

 

\\ Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uddannelses system
Forfatter: 
Dato:  14-05-2012 09:43

I Denne sag valgte jeg at kontakte Kold College i Odense, som har en del af dyrepasserne på fyn, har jeg ladet mig fortælle. Jeg opgav ingen navne, men anbefallede dem at få deres opgave tjekningssystem opdateret og hvis de ville vide mere i sagen kunne de jo kigge ind på Heste-nettet. Det ville de gøre da de betegner sagen som meget alvorlig og vil være mere opmærksome i fremtiden.

 


Med venlig hilsen


Camilla Frandsen


http://www.cfhorsecare.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider