Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 For du dagligt Lamotrigin???
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 18:16

Ja, for du Lamotrigin actavis og i hvilken sammenhæng/ mg?

 

Vh Belinda

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ingen...
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 18:36

Slet ingen, der har erfarring, med dette produkt??????

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sikke da
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 18:37

Sikke da en tålmodighed - du rykker for svar efter kun 20 minutter?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Epilepsi!!
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 19:16

Nu er det jo nok ikke største delen som har denne sygdom.

 

Måske får du medicinen af andre grunde.Men her er ihvertfald noget om bivirkninger .

 

min.medicin.dk/Medicin/Praeparater/ 3630

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fik den
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 19:36

Fik den som en del af behandling mod depression, men holdt op med at tage den efter et stykke tid. Bivirkningerne var værre end den positive effekt. Mener jeg kløede voldsomt


Hvil i fred Steve Irwin
Daisy

04/06-1997-05/01-2005

Interesseret i en levende hobby og friske æg og kød fra egen baghave?

Tjek min hjemmeside om høns

Ad semane a fructum

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lamotrigin
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 19:48

Altså jeg får Lamotrigin...Jeg får det dog mod epilepsi. Det er nok ikke samme type så, eller?

 

Karina


Nu med ny parthest - Fakhir :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 piller
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 20:44

skarpt observeret PiaR

 

Ja, det er mod epilepsi og jeg har vøret forbi medicin.dk og læse de praktiske ting, omkring præperatet.

 

Det er mere de personlige erfarrringer med at tage medicinen, jeg efterspørger?

 

MissGreen, var det kløe over hele kroppen eller?

 

Iøvrigt tak til dem, med popsitiv svar

0
0
Svar på denne tråd
 
 Har fået det
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 21:46

Fik det for et par år siden.

Jeg fik til sidst det i store doser og det medførte træthed/ følelse af at være dopet samt vægt øgning.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 22:34

Jeg har fået det dagligt i omkring et år.

 

VÆgtøgning er vist ikke en kendt bivirkning? Jeg har ihvertfald tjekket det og er blevet lovet at dette ikke var en birvirkning.

 

Jeg mærker ikke som sådan nogle bivirkninger ved det overhovedet.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vægtøgning
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 23:16

Det er rigtig vægtøgning ikke er mest kendt i forbindelse med præperatet, men det ses i sjældne tilfælde.

Både mit lokale sygehus´s special afd og de måneder jeg var indlagt på philidelfia ( dk´s eneste epi.. hospital) var de nu ret bekendte med at flere oplevede vægtøgning.

Det er bare total øv at være en af de sjældne tilfælde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Erfaringer
Forfatter: 
Dato:  17-04-2012 23:33

Jamen, så kan jeg jo også godt dele ud af mine erfaringer. Jeg har taget det i 13-14 år efterhånden. Har ligget fast på 200 mg 2 gange dagligt gennem de sidste 9 år. Jeg tog det, da jeg ventede min datter, og hun har ikke taget skade af det. Blev fulgt tæt i hele graviditeten. Faktisk blev jeg øget en del i dosis under graviditeten. At de så glemte at dosere mig ned igen, så jeg nær var død af medicinforgiftning, det er en helt anden historie...

 

Bortset fra svipseren, som skyldtes en lægefejl, så har jeg aldrig mærket det store udsving i at tage dem. Jeg har det rigtig godt med at tage dem. Jeg har et stort søvnbehov, det er vist det eneste, jeg kan sige, men på den anden side, det havde jeg vist også inden, så om det skyldes medicinen, det tror jeg ikke. Inden jeg kom igang med Lamotrigin, fik jeg Trileptal, men et kunne ikke hjælpe mig godt nok, og bivirkningerne var alt for voldsomme. Det skal dog lige siges, at det har stor betydning for mig, hvilket mærke, det er. Jeg kan kun bruge en "udgave" af det, og det får jeg altid lægehuset til at skrive på recepten, når den skal fornys, ellers går det helt galt og har helt modsat effekt.

 

Karina


Nu med ny parthest - Fakhir :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 15:51

Lædermor: Den oplysning omkring vægtøgning er jeg rigtig rigtig glad for - skal lige have en snak med min læge....

 


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 piller...
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 17:36

Hej Alle, der har svaret i stråden.

 

Tusind tak for jere erfarringer med pillerne, den med vægtægning syntes jeg nu heller ike stod på medicin.dk

 

I mit tilfælde skal det bruges til at dæmpe indre uro ved sovetid, sammen med sovepiller- andre der har taget dem, i den sammenhæng og med god effekt?

 

(dette følges self. tæt af en speciel læge)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 piller
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 21:38

Anyone?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lamotrigin
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 22:24

Jeg er lige startet op på lamotrigin, skal op på 100mg om dagen og de tages sammen med nogle andre piller, imod depression.

 

De andre piller jeg tager synes jeg gør jeg ikke kan sove om natten, og samtidig synes jeg lamotrigin gør mig enooormt sløv og træt, men synes stadig ikke jeg kan sove om natten

 

Tilgengæld synes jeg stadig jeg har svært ved at mærke dem virke imod depressionen, men håber det begynder at virke når jeg er oppe på fuld dosis af begge slags.


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lamotrigin
Forfatter: 
Dato:  18-04-2012 22:52

Min kæreste tager det mod epilepsi, og er oppe på en ret stor dosis.

Han har fået det meget bedre efter han kom over på det, og er næsten anfaldsfri.

Han kan sove på komando og har brug for meget søvn. Det er typisk ved både epilepsi og ved epilepsimedicin.

En ulempe ved medicinen er, at han absolut ikke tåler stærkere smertestillende, som feks Dolol/Mandolgin, da de gør ham helt mærkelig, irritabel og ør.

Så pas på med det, hvis du får brug for noget for smerter, men kan så heller ikke forestille mig, at din dosis af Lamotrigin er så høj, når det ikke gælder epilepsi.

 

Et lille tip, du kan bruge hvis du vil, ellers bare se bort:

Jeg har selv prøvet at få Valdoxan, som er et antideppresiv. Det hjalp mig rigtig godt til at sove bedre. Det hjalp også på angst og uro. Et rigtig godt præperat af den nyere slags


Skoven er bedst med Nordsvensk Hest!


www.nordsvensk.dk


www.danskkoldblod.com

0
0
Svar på denne tråd
 
 piller
Forfatter: 
Dato:  19-04-2012 14:56

Jane Thorup Kirk ?Soccra? jeg tager daglige 300mg mandalogin mod smerter, så det vil jeg da klart lige vende med lægen, hvis lamotrigin gør en ekstra irritabel med denne sammensætning

 

Det er korrekt, jeg ikke skal have en så høj dosis igen, kun 50mg til natten, men alligevel vil det da passe dårligt, da jeg også tager min 150mg madalogin om aftenen (hver 12 time)

 

Ellers rigtig mange tak, til alle jer, der har skrevet i tråden og rigtig rart at se, andre også for det imod depression.

 

Flere erfarringer modtages med kyshånd

0
0
Svar på denne tråd
 
 piller...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 16:56

Så er jeg startet op på 50 mg til natten, og hold da k... jeg er skidt tilpas med kvale og enormt sløv om dagen, uden rigtig at kunne tage en lur, med god effekt

 

Så jeg vil klart tage det op til revidering, i næste uge med lægen.

 

Det er utroligt, der kan være så stor forskel på virkningen hos de forskellige

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Belinda...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2012 19:46

Ja, medicin virker forskelligt på os alle sammen - jeg gjorde den fejl at da jeg startede googlede jeg medicinen på nettet og læste om flere personers erfaringer med det, nogle af dem havde dælme oplevet nogle sære bivirkninger! Så det droppede jeg hurtigt igen, ellers var jeg da blevet paranoid ;-)

 

Men jeg oplever også at lamotrigin gør mig enoooormt sløv, kombineret med at jeg ikke kan sove om natten så går jeg bare lynhurtigt død - hvis jeg ikke får en middagslur, så kan jeg ingenting resten af dagen!

- Hvis det så bare kunne gøre så jeg sov om natten!

 

 


www.ROLLOs.dk

 

Opdræt af

West Highland White Terriers

Satin kaniner

Teddy marsvin

 

!!! HVALPE SALGSKLARE TIL MAJ !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ang: Lamotrigen
Forfatter: 
Dato:  26-08-2019 21:02

hej ville lige høre hvad det er for et mærke du tager, når du skriver du kun kan tage denne ene mærke af lamotrigen?

0
0
Svar på denne tråd
 
 gammel tråd
Forfatter: 
Dato:  27-08-2019 09:40

Hej

 

Tråden er fra 2012 - så det er nok de færreste der er herinde mere.


nu tilbage som "sandkasserytter"

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider