Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Rygsmerter, løsning....?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 16:29

Kære HN...

 

Nu sidder jeg endnu en gang med rygsmerter...

 

Jeg har for nogle år siden fået konstateret skævt bækken, og fået af vide at det desværre ikke er noget man kan gøre noget ved, og at jeg vil få hold i ryggen oftere og oftere,samt at de vil blive mere og mere smertefulde....

 

Til daglig har jeg har konstant ondt i ryggen, dog en smerte jeg kan holde ud. Det eneste tidspunkt hvor jeg ikke har ondt i ryggen, er når jeg går eller rider.

 

Jeg får endnu mere ondt når jeg har siddet ned/stået op eller ligget ned et stykke tid(nogle gange 1 time, andre gange først efter 4-5 timer)

 

Da min tilstand er kronisk, har jeg fået en aftale med min læge om at han udskriver Dolol 50mg til mig, så jeg ikke behøver at gå igennem et helvede af piller der ikke virker.

 

Det jeg leder efter er en måde at formindske mine smerter på, og helst uden at jeg behøver besøge en fys/kiro/massør 1 gang om ugen, for det kan min økonomi ikke holde til.

 

Jeg vil rigtig gerne høre om jeres erfaringer, og hvem i vil anbefale og hvorfor....


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 18:06

Jeg har kroniske lændesmerter af en ukendt årsag.
Jeg har været i røntgen et par gange, MR en gang.
Jeg har været hos to forskellige fys, samt en kiro, hvilket egentlig gjorde det hele meget værre.

Jeg tager Germadol, som er et depotpræperat, og Mandolgin som vist nok ligner Dolol i virkning, sammen med panodil selvfølgelig.

 

Jeg har efter anbefaling gået hos en hokus-pokusdame som jeg kalder hende Egentlig er der ikke så meget hokus-pokus i det, da det er en form for fysioterapi hun bruger. Se her: www.erna-sterup.dk/culumna.htm

 

Senest har jeg prøvet kraniosakralterapi, hvilket virkelig har givet pote synes jeg. Det skal siges, at jeg IKKE tror på hokus pokus overhovedet, og dette egentlig er lidt vildt for mig, men det hjælper.

 

Desværre er det lidt dyrt, men jeg vil virkelig hellere være fattig end have ondt!

 

Alternativt ved jeg ikke om du kan henvises til et smertecenter?



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvad er et smertecenter?
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 18:46

Jeg har også prøvet fys, og der virker lige den dag jeg er der... Og det er så det...

 

Hvad gør hende du har linket til?


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 18:52

Mandolgin er iøvrigt prøvet, og det virkede okay, det havde bare den bivirkning på mig, at min mave stoppede

 

jeg tager ikke Dolol hver dag, da de også virker sløvende på mig, og jeg ikke må køre bil når jeg har taget dem...

 

Må du tage dine fast, uden sådanne bivirkninger?


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rygsmerter
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 19:37

Hvilke øvelser gør du for at styrke dine rygmuskler? Måske skal du lave dem anderledes eller nogle andre? Det kan en fysioterapeut nok vejlede dig om. Stærke rygmuskler kan afhjælpe en hel del rygsmerte, men det går jeg ud fra at du allerede ved.

 

Lene



- Home is where the heart is -

0
0
Svar på denne tråd
 
 hejsaa
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 19:51

jeg har sclerose og døjer også med skævt bækken..indimellem! min hekse mutter kan nemlig rette mit bækken! har jeg endnu ikke hørt om andre der kan. det hun gør er boutek. hun behandler efterhånden hele familien(: også hunden og katten. det er kun små lette berøringer. men sikken virkning!

mvh charlotte

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:27

I må gerne skrive hvor i landet i er fra, og hvor jeres "tryllekunstnere" bor

 

Jeg ved godt det med øvelserne... Problemet med mig er bare at der skal ske noget rimelig hurtigt, jeg skal kunne mærke en forskel.... Sidst jeg havde hold i ryggen, der lavede jeg troligt øvelser 2 gange om dagen...

 

Jeg har bare endnu et problem, jeg er hypermobil, så samtlige af de øvelser jeg kan/skal lave, de virker ikke optimalt for mig....


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har dobbel
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:37

skæv ryg og det giver mig en del udfordringer.

 

Jeg har siden jeg var lille gået til fys uden nogen længere varende effekt.

 

Da min hest blev aflivet i april sidste år, der stod jeg og skulle finde på noget, som kunne aflede mig lidt.

 

Jeg kastede mig ud i triathlon, bare for at finde på noget, der var i en helt anden boldgade.

 

Men da jeg har haft utrolig mange omgange hekseskud efter jeg har født, var jeg klar over, at det vist krævede lidt styrketræning.

 

Efter det, har jeg stort set ikke haft nogle nævneværdige problemer med ryggen.

 

Jeg tror at den almene træning af ryggen, samt svømningen, virkelig hjælper mig helt enormt!!

 

Og var jeg i tvivl om at træning virkede, så er det bevist nu. Jeg har lige ligget syg i 2-4 uger (havde lige 4-5 dage, hvor jeg var rask i midten), og efter det begyndte ryggen at værke lidt igen.

Men det gik helt galt da jeg var i Herning i weekenden, hvor jeg kun overlevede på Dolol i fuld styrke, plus ibufren og panodil. Det tager altså lidt af det sjove, når man fx har svært ved at holde sig vågen, når man sidder og ser konkurrence klasser

Mandag gik jeg en laaaang tur.

Tirsdag cyklede jeg en god tur og gik lidt mere.

Idag har jeg været til let styrketræning, og sørme om jeg ikke er pillefri idag?

Min lænd var lidt drilsk her til eftermiddag (jeg får sådan nogle lede smerter ned i lårene, så jeg dårligt kan trække benene frem), men en kort pause hjalp.

 

Så sorry, der er ingen genvej. Fat i en fys og få nogle gode råd til hvilke muskelgrupper der især er tale om, også bare igang med at træne!

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 NIP kiropraktor
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:39

Mit bækken var pil skævnt efter min gravidtet. Fysioterapeuten opgav mig og sagde jeg skulle leve med det.

Men jeg fandt en kiropraktor som kunne en speciel metode, som kaldes NIP. Og jeg skal love dig for at hjalp. Nu er mine hofteskåle ikke skæve længere, heller ej symfyse og korsben.

 

Dertil fik hun løsnet en låsning i min ryg som jeg har gået med i 2 år. Og min iskias (troede jeg det var, men det var altså det skæve bækken som var skyld i det) fik hun også fjernet.

 

Jeg havde smerter i bækken og ryg før min gravidtet, men hun fik ikke bare løsnet op for det graviditeten havde gjort af skade. Hun fik løsnet op for en hel del mere! Og jeg har kunne droppe en del smertestillende.

 

Ved ikke hvor du bor. Men jeg vil godt give dig navn nummer på min kiroprator. Måske har hun kollegaer i dit område, hvis du ikke bor i nærheden...

 

PS. Hun fik også fikset min søm som i 2 mdr døjede med væske på ørerne og mellemørebetændelse og derfor smerter og feber. Det rettede hun allerede ved første besøg. Han har INGEN øreproblemer haft siden. Så noget kan hun altså!


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 Skæv ryg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:41

Nårh ja... Jeg har også mild skoldiose. Og smerterne det giver har hun også løsnet væsenligt op for, så jeg ikke mærker det ret meget i min hverdag.


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:41

Mine smerter er også i lænnden, og stråler ned i benene... Fra tid til anden får jeg også følelsen af at ribbenene omkring mit skulderblad låser sig fast, så det gør ondt at trække vejret...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 stråler..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:46

Jeg havde ogs strålende smerter ned i mine ben og nedsat bevægelighed i nakken. Men alt er pist væk. Men det krævede også at jeg kom 2 gnage om ugen 2 måneder. Dvs det kostede mig 5000kr Men det var det hele værd!

 

Hun retter kroppen via nervebanerne ved at trykke på en bestem nerve og lave et hurtigt afsæt. VUPTI så er det rettet og det gør ikke ondt. Hun har rettet symfyse og ved solapleksus nogle gange. Ud over let massage og rettelse af ryggen. 1 behandling ud af det mange jeg har haft har gjort ond. Alle andre er 100% smertefrie. Hvilket er rart når man er smerteplaget nok i forvejen..


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 Sofie...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 20:47

den med at vejret sidder fast kender jeg ALT for godt, idet min nummer 2 skævhed sidder lige imellem "vingerne".

 

Men den har jeg faktisk ikke haft i laaaang tid.

 

Men min lænd (og strålen ned i benene) det er åbenbart et mega problem efter jeg har født. Fyssen mener at mine muskler er blevet helt "bløde" og svundet ind i tiden under og lige efter fødslen.

 

OG de skal jo trænes op igen.

De første par måneder gik jeg på et ryghold hos fyssen, og jeg syntes det var hjernedødt kedligt at gå der, især når folk der var ældre end mig, lavede øvelserne perfekt, og jeg kæmpede en brav kamp.

 

Jeg valgte så at min fys skulle lave et program til mig, som jeg selv lavede, også tog jeg en rygtime i ny og næ.

 

Og som sagt, holder jeg mig igang, så har jeg ingen smerter.

Dovner jeg den (og her snakker vi ned til en uge), ja så er der betaling ved kasse et.

 

 


Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området: www.hesteklip.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:10

Mit skæve bækken har gjort at hele min ryg er skæv...

Reumatologen forklarede det som en harmonika man har trukket ud i den ene side og mast i den anden side...

Det inkluderer også mine muskler, som er mast og strukket...


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 gggggggggggggg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:10

Jeg har skæv ryg. Jeg har som regl ondt i ryggen efter jeg har redet eller på nogle tidspunkter. Især hvis jeg har gået meget eller stået længe op.

 

Jeg går til pilates end gang om ugen. Det kan anbefales. Men find en fysio som styrer træningen.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 bækken
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:30

Jeg tror godt dit bækken kan rettes ud. Jeg ville i hvert falde frsøge når det giver så mange smerter. Mit var også pil skævt og var dømt til at leve med det for livet. Men det blev nu altså rettet. Dog kan min skoliose ikke rettes.


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:30

ligesom Patricia kan jeg også anbefale en columnaterapeut.

tingene bliver sat på plads, ingen smerter, ingen knæk osv.

jeg har selv haft lidt problemer efter en brækket ryg.

 

min veninde har faktisk lige fået sat sit bækken på plads over 2 gange,- efter fald fra hest for 12 år siden, og hun har haft smerter i samtlige 12 år.

 

nu er det overstået, og hun er meget glad og lettet, og sover igen om natten

 

syd for Køge...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg vil meget gerne
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:35

have hjemmeside, nummer eller lign på den behandler i har brugt, der har kunne løse det skæve bækken...?

 

Det lyder bestemt som noget jeg kunne være interesseret i at prøve...

 


Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd
 
 12345678i
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:41

jeg har skævheder 3 steder på min ryg. og det eneste jeg kan gøre er træning træning træning. i starten er jeg fuldstændig smadret - men selvom jeg får så ondt, så hjælper det.



..... .............LOUISE.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd
 
 TARAAAAAAAAR!
Forfatter: 
Dato:  14-03-2012 21:50

Hende her kan anbefales til skævt bækken, skoliose, mellemørebetændelse, iskias, brækkede ryg, (Har jeg selv erfaringer med)

 

http://www.rygpleje.dk/


Med hvor lidt kraft kan jeg kontrollere min hest? - Andrew Mclean



0
0
Svar på denne tråd
 
 Gigt i ryggen
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 10:59

jeg har både slidgigt og skæv ryg, så pt er jeg i smertehelvede. Pænt sagt. tager dolol 3 gange om dagen.

Jeg har fået nogle øvelser hos en kio, som jeg skal lave hver dag for at styrkende min ryg, da jeg samtidigt er meget stiv. Det har hjulpet på stivheden, men desværre ikke på smerterne.

Pt går jeg og venter på at kommunen sender mig til fys, noget med noget rygøvelseprogram, som min kommune kører.

 

det jeg har fået at vide, er at man skal sørger for at lave rygøvelser hele tiden.

 

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Oestepat
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 11:30

hej

 

Jeg vil anbefale dig at prøve at gå til en oestepat.

 

Det er en mild form kiopraktik, men også sener og muskler. Det er kort fortalt.

Vi har stor glæde af det, og det er ikke en gang om ugen, da ens krop skal arbejde med selv!

 

Prøv evt at søge på det,der kan du finde mere omkring emnet.

 

 

Held og lykke

Joan

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Osteopat
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 20:44

Jeg har også haft en masse mærkelige problemer som en fyso. ikke har kunne rette op på.

Vi forsøgte os frem, og fandt frem til en osteopat. Det er simpelthen det bedste valg jeg har gjort. Jeg har ikke så mange låsninger, og jeg har ikke ondt mere.

 

Jeg har brugt Uffe: www.correction.dk/ default.asp?sideid=38 og det er alle pengene værd!

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 uden....
Forfatter: 
Dato:  15-03-2012 21:41

Uden at lyde ond, så vil jeg på baggrund af dine egne ord (du har det bedst, når du går, eller rider) og at det vil blive værre, anbefale at du gør det samme som min far, vandrer hvileløst rundt. Det er det eneste, der hjælper på ham - at gå.

 

Så han sover max et par timer, så op at gå, arbejde i haven e.l.

 

Jeg kan af og til heller ikke gå, stå eller ligge, så er eneste løsning at ligge i aflastnings-stilling. Ligge ned med knæene oppe.

 

Få en stol, der kan vippe, og husk at holde gå-pauser, når du skal sidde stille.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Bummelum...
Forfatter: 
Dato:  16-03-2012 21:17

Jeg vil så nok ikke lige anbefale havearbejde

 

Jeg går i Silkeborg. Det jeg får rettet, er mit bækken, og nogen gange min ryg og min nakke.

Her på det sidste sidder mine "ting" rigtigt, og så får jeg bare massage. Det og KST har haft god effekt.

 

Altså min medicin er jo trekantsmærket, men jeg kan godt kører bil på normal dosis. Jeg bliver kun svimmel, hvis jeg har holdt en pause, eller tager ekstra på en dag med mange smerter. Så kører jeg selvfølgelig ingen steder. Mener, at det må være en vurderingssag, og jeg er aldrig i tvivl om jeg er påvirket eller ej. Hvis jeg kan mærke det mindste, kører jeg selvfølgelig ikke...

Desuden er jeg måske også ekstra forsigtig, når jeg kører alligevel for hvis der endelig sker et uheld og jeg har morfinpræperater i blodet, er det mig der får skylden ved eventuelle tvivlspørgsmål.
Så ja, jeg tager smertestillende hver dag. Ikke mandolgin, men germadol som er et tilsvarende depotpræperat, der virker 10-12 timer.



/Patricia

 

- I'm so eager to learn that I accept to receive lessons even from my worst enemy, if he posses information that can make me advance in my life

0
0
Svar på denne tråd
 
 min behandler...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 09:25

Jeg har i perioder også haft rigtig meget bøvl med min ryg, især lænden. Jeg går hos http://www.aktivform.dk det har jeg gjort i et par år. Man får nogle øvelser man skal lave hver dag, de er med til at rette ryggen op. Og når man er til behandling får man noget afspænding/massage. I starten var jeg der hver 2. uge, nu er det hver 3. måned. Og det er effektivt. De kommer forskellige steder i landet.

 

VH Karin



"Der er ingen situation, der ikke kan ændres"

Desmond Tutu





0
0
Svar på denne tråd
 
 wwwwwwww
Forfatter: 
Dato:  17-03-2012 21:11

Jeg har også rygsmerter. En diskus i lænden der driller og så faceter (stavet) der hopper ud 3 steder.

I går havde jeg enormt mange myoser. Derfor prøvede jeg thaimassage i går aftes.

Hold da. Det gør jeg aldrig mere. Jeg sidder nu med nakkesmerter OG rygsmerter.

Det kan ikke anbefales.

 

I øvrigt kan jeg slet ikke finde nogle form for piller der virker når jeg har virkelig ondt. Ketogan får mig til at slappe af og sove, så jeg kan holde det ud, til det igen går over.

 

God bedring til jer alle


Helt ny mulighed for at få fantastisk lækkert svinekød, gratis leveret direkte til din hoveddør - uanset hvor du bor.




www.halv-gris.dk






0
0
Svar på denne tråd
 
 Udstrækning kan hjælpe
Forfatter: 
Dato:  17-10-2018 19:54

Der er rigtigt mange lidelser og smertetilstande i ryggen, der kan afhjælpes ved egen hjælp. Udstrækning er meget undervuderet.

 

Der går lange bindevævsstrøg frr hælene og hele vejen op til hovedet.

 

Muskler kan være stramme og sener lige så. Alt sammen noget der kan give smerter eller være medvirkende til at man få rygproblemer.

 

Forsøg at få strukket ud jævnligt. Især baglår og baller, spiller meget ind på hvor aflsappet du kan være i ryggen.

 

Den lille piriformismuskel i ballen kan være med til at give smerter i lænden når den er stram. Blandt andet fordi den klemmer på iskiasnerven.

 

Læs evt lidt mere om generelle rygproblemer her

og hvad du selv kan gøre ved lændesmerter her


Uddannet massør medklinik i København.

Krop og sundhed har altid været af stor interesse for migÂ

Privat nyder jeg naturen, havet og mit hyggelige sted på MønÂ
Â

Hyg fra Rasmus Ramskov

0
0
Svar på denne tråd
 
 ryg smerter
Forfatter: 
Dato:  26-10-2018 23:24

Hej ja nogle dage er den helt galt,jeg har noget knogle forandring i lænde parti og muskel gigt.Har prøvet løbebånd,det var godt. Gåture med hunden er oss godt,ridning går oss fint,men nogle dage er smerten ved at tage magten over kroppen,det kan være så træls,men motion og holde vægt samt god kost,jeg får så meget smerte stillende,så gør en træt,men dyrene holder mig igang det er dejligt mvh


Ox avler

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider