Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hvordan sælger man en bil?
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:18

ja jeg er måske liiidt dum haha

 

Men kan man kører ind til en brugt bils forhandler og spørge om de vil købe ens bil? Og så få dem til at give en pris?


Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser


Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:19

Ja det kan du sagtens - men du får en bedre pris ved at sælge den privat :) fx på bilbasen.dk eller dba.dk


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 ************
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:23

Hvis man bytter bil med en privat, så laver man sådan et ejerskift halløj ikke. Ringer man så bare til sin forsikring og siger man har fået ny eller hva?

 

Godt høre jeg er bil sælger jomfru ikke ;)


Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser


Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:27

Det kan godt være lidt risikabelt at bytte bil med en privat, men hvis du sælger til en privat har vedkommende 3 uger til at gå op og omregistrere den (ellers kan i gøre det sammen så du ikke bliver røvrendt ;)) I øvrigt ALTID godt de betaler kontant..

Jep du ringer til din forsikring og afmelder den gamle (og opretter en ny til ny bil)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 ***********
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:33

hvor i ligger det risikable? Altså i og med vi kan bytte til noget bras?

Tænker vi tager min mands svoger med som er søn af mekaniker og har ret god forstand på biler. Så han kan vudere. :)

 

1000 tak for dine svar :) Det ikke sådan når man lister ind på mande områder ;D


Nu mor til 2 helt fantastiske prinsesser


Alice Sofia

13 Februar 2010

&

Naia Maria

21 August 2011


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 14:38

Det er jo super svært at vurdere om de to biler er lige meget værd.. Og folk kan snyde dig og skjule bilens fejl osv. Jeg ville ikke turde i hvertfald :)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 privat handel
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 15:07

Husk også kontrakt ved privat salg/bytte - at bilen er købt som beset og evt. hvis en af parterne ved bytte skal have penge oveni. Tjek for gæld i bilen også.

 

Ved omregistrering ville jeg tage ind og gøre det sammen med ny ejer, så man er sikker på at det bliver gjort.

 

Og ja, hav en med som har GODT styr på biler til at tjekke den igennem - der kan alligevel ret nemt snydes.

 



~*DCND*~

0
0
Svar på denne tråd
 
 Den skal tjekkes
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 15:18

For gæld Bla. bytter i med en bil der er gæld i, og han ikke betaler gælden, kan i risikere pludselig stå uden bil.

 

Men altid kontrakt, med dato og navn på. ellers kan i får svært ved at afmelde bilen, hvis det viser sig den ikke er omregistreret,

 

Er man meget grundig, sørger man selv for omregistreringen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lav to handler hvis i bytter
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 15:31

Hvis du feks bytter til en dyrere bil så lav to uafhængige kontrakter.

 

Du køber Bil A for feks 50.000 kr på den ene kontrakt og den anden part køber bil B for feks 30.000 kr på en anden kontrakt. Det er meget bøvlet at tilbageføre en byttehandel. Det er lettere med to enkeltstående handler.

 

Check om der er pant i bilen. Det mener jeg man kan slå op. Er bilen feks på Bilbasen er der et direkte link. Ellers kan din bank altid gøre det ud fra nummerpladen.

 

Vi har et andet problem. Vi har solgt vores ene bil og den blvier hentet i aften. Nu skal vi klare os med een bil til vi får os bestemt og købt en anden...

 

PS Angående rent salg til forhandler, så vil du generelt få bedre pris ved at handle privat.

 

Mvh Tina


Quality doesn't cost - it pays !

Quarter Horses
http://www.alby-horses.com/


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider