Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Heste bortgives - desperate??
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 13:53

Puha, jeg synes godt nok der er kommet mange "tiloversheste" på nettet som bortgives - de fleste er jo "ukurante størrelser" - dvs shetlændere og heste med snit på 153 cm.

Nogle er skadede, nogle er bare ganske almindelige jævne heste, og især de små er ofte hingste.

Men fælles for de fleste er, at de ikke er chippede eller har pas - vælger folk simpelthen at prøve at få dem givet væk inden 1.1.12 for at undgå balladen med chipmærkning og registrering???

 

Kunne du finde på at give en hest væk via nettet? (altså ikke til en du kender??)

 

Jeg kunne ikke. Jeg kunne snildt finde på at give en hest væk til en ven, hvis det var der situationen var.

Jeg opfatter det som lidt desperat forsøg på at videregive "problemet" til andre - for jeg synes ikke der er ret mange at de "gratis" heste, der er ret mange basøre værd - og udgiften til det daglige hestehold er jo den samme, om hesten god eller dårlig.

 

Jeg ved markedet er trængt, men forstår ikke hvorfor folk tror at andre vil passe og betale for deres aflagte "selvskabsheste".

Måske er jeg grov, men skylder man ikke stå op til sit ansvar som hesteejer?

 

Jeg er sikker på at der er nogle af dem som tager imod disse heste, der giver dem alt hvad der skal til og som virkelig blier glade for dem.

Men er fristelsen ikke for nem for en uigennemtænkt afhentning, når hesten er gratis??

 

Og kan man tillade sig at lave vilkår som "må ikke sælges eller bortgives" når man forærer et "problem" væk?

-er et udlån så ikke bedre??

 

Måske er jeg bare til total uforstående, - men jeg har da både fået mine små terrorister kastreret, chippet og fået lavet pas - selvom de bare står på en dejlig fold og hygger sig i eget selskab.

Og skulle de engang væk, så skal de ting selvfølgelig være i orden .

 

Glædelig Jul!

 


Mvh Stine


Qualified Saddler,

Society of Master Saddlers (UK)


 
tilbyder bl.a PRESSURE PAD
0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 13:57


Måske man mangler en selvskabs hest fordi man har 2, så den sidste ikke skal være alene når man rider ud.

Måske man mangler en skovturs/hyggehest, fordi man ikke selv rider så meget, men godt kan lide omgangen med hesten, strigle og trække barnet en lille tur.

 

Havde jeg det behov - så ville en skadet hest ikke være af vejen.

 

Hvad får dig til at tro at ejer står med hesten i træktovet siger " her, nu er den din " også kører den nye ejer væk med hesten, måske tingene bliver undersøgt først? Man kommer og ser på forholdene, hvor hesten skal stå, om der er andre heste, laver en kontrakt, udlåner i 2-3 måneder, for først derefter at sælge hesten?


We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 desperate
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 14:20

lige om jeg vil kalde dem der forærer deres heste væk desperate ved jeg ikke, nogle af dem er måske andre er måske ikke.

 

Jeg kunne ikke selv drømme om at bortgive en hest til en fremmed, og da slet ikke uden en kontrakt over hvad der skal ske hvis personen ikke kan have den længere, det vil min samvittighed bare ikke være til.

At det så måske er dobbeltmoralsk af mig at sige at jeg ikke ville være bange for at tage imod en gratis hest, der evt ville passe sammen med mine og dermed kunne gå som selskabs/hygge hest hvis jeg manglede sådan en.

 

Men jeg vil give dig helt ret i din betragtning om at det oftest er de helt små ponyer, eller skadede/problemheste man ser bortgives.

 

Mvh

Mie


RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011


Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ja utrolig mange
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 14:30

syntes bare hvis folk ikke har råd til chip/pas, eller overskud til at få det ordnet burde de egentlig ikke have hest i første omgang.

Men ja utrolig mange især shetlændere.

spændende hvad der kommer til at ske egentligt


GAIA - du vil altid være min stjerne

som på himlen kommer der flere

- lige nu blinker Silver Fox{L}


0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvor???
Forfatter: 
Dato:  24-12-2011 14:50

 

Det sker at jeg ser en shetlænder eller en meget gammel eller skadet hest, der bortgives som selvskabs hest, hvilket jeg syntes er ok, så længe man vælger kommende ejer med omhu, Jeg ville nok gøre det samme, hvis jeg skulle af med en hest, der blot skulle være selvskabs hest.

 

 

Jeg har dog aldrig set en "almindelig" ridehest, ukurant størrelse eller ej, det bortgavs(?!), medmindre den havde en eller anden fejl (fysisk eller mentalt, noget der gjorde den uegnet eller svær som ridehest..)

 

Det er vel intet galt i at gi heste væk, så længe man sørger for (så godt man kan) at de får et ordenligt hjem...

 

 



For where your treasure is, your heart will be also.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kunne ikke
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 09:52

finde på at give mine heste væk, men er et par gange blevet tilbudt shetlændere som jeg dog har takket nej til.

 

 

Ukurant størrelse på 153 ????? det forstår jeg slet ikke, jeg syntes det er en super fin størrelse !!!


 


Stahr

 

Med Paint og "Appi" i stalden.

 

 



 

If there´s no horses in heaven, I ain´t going !!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmmmm......
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 19:00

Vi er så heldige at ha fået vores 3 shetlænder hingste gratis vi har dem som hygge ponyer og nyder virkelig at nusse om dem hver dag :0) med tiden skal de være ride ponyer for vores børn. Jeg ser intet galt i at heste og ponyer bliver bortgivet af den ene eller anden grund. Ingen af vores er chippen eller vac men bliver de alle i det nye år. Jeg ville gerne selv bortgivet en hest eller pony hvis jeg var sikker på den fik et godt hjem hvor vi måtte følge med i hvordan den trives.





0
0
Svar på denne tråd
 
 bortgives
Forfatter: 
Dato:  25-12-2011 19:27

Jeg er opdraget til at får man et dyr, så hænger man på det i godt og ondt. Det gælder både hunde, katte, marsvin, heste osv. Inden man tager dyret til sig, sørger man for, at man har tid, råd og evne til at kunne tage ansvar. Men sender ikke bare dyret videre, når man finder ud af at man vist ikke lige havde pengene, lysten osv. Det hedder ansvar. Jeg ved godt at der sidder en del derude, der gerne vil argumentere imod dette, men det er altså min holdning.

Inden I kaster jer over mig, så ved jeg godt at der kan være omstændigheder, der gør at man er nødt til det, men 90% af de grunde, der bliver givet i annoncerne, er efter min mening ikke grund nok!

Så det at man forærer sin hest væk, nej det forstår jeg ikke. At man vil byde sit dyr (gælder alle dyr) at blive kastebold i en verden, hvor man aldrig kan vide sig sikker, det fatter jeg bare ikke!


Stephanie...


Lidt om mig: http://www.stepher.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaaaa
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 16:34

Det hele kommer jo an på omstændighederne, hvem det var, der skulle modtage, hestens problem osv.

 

Men hvis der er nogen som giver heste, som har en ukurant størrelse på 153, væk, så ring lige til mig. Jeg har en ekstra boks lige nu. Og her bliver de passet i hoved og r..








Lil Chief No White


født d. 21. maj, 2008. Quarter Horse Gelding
Far: Satchmo Design
Mor: Great Shawnee Pine


0
0
Svar på denne tråd
 
 Forære en hest væk
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 16:55

ja, jeg er så en af dem, der godt kunne finde på at forære en hest væk. Hvis jeg forærer en hest væk er papirer/pas i orden, hesten er i orden og passet med det ene og det andet. Der er kun én årsag til, at jeg vil vælge at forære hesten væk: Hvis der mangler kemi og jeg kan se at den vil få det bedre hos en anden. Hvis kemien mangler føler jeg ikke at jeg kan give hesten det optimale og have den samme glæde for hesten. Men fordi man forærer sin hest væk er det sandelig ikke ensbetydende med, at man er ligeglad med hvor den havner.

 

 


0
0
Svar på denne tråd
 
 123465
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 08:40

Jeg står med en plag som jeg har overvejet at bortgive, men må indrømme at jeg tør ikke.

 

Grunden til jeg har overvejet at bortgive ham er, at markedet bare ikke er til salg af hest i øjeblikket, og da han har en skavank er han intet værd.

 

Samtidig vil jeg heller ikke bare kaste en skavank hest videre, og tænker derfor at han bør aflives i stedet for.

 

Eneste "problem" er, at han ikke har gener af sine skavanker lige nu, men til gengæld er en glad, frisk og fræk plag.

Derfor overvejede jeg at give ham til nogen som ville give ham den chance og se om han kunne blive ridehest, fremfor at aflive ham.

 

Alt er dog kun blevet ved tanken, så han bliver hos mig indtil videre.

 

Mvh

Janni

 


Med haflingeren Anton Stenbek og tinkeren Romeo.

0
0
Svar på denne tråd
 
 11111111
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 15:19

Jeg er selv så heldig at jeg FIK en dejlig DV dreng i maj 2011. jeg søgte her på HN en låne hest og fik rigtig mange tilbud. jeg blev kontaktet af en utrolig sød kvinde . der ikke ønskede at hendes hest blev solgt fordi, han ikke skulle på rideskole eller andre store steder. Jeg besøge dem self. og prøvede den dejlige dreng, fortalte hende hvordan jeg så på alt i heste verdnen, og det viste sig at vores syns punkter var meget ens. jeg var helt klar på at modtage hesten og hun ville gerne give ham til mig. vi skrev self en kontrakt på at jeg ikke må sælge ham uden at hun får budet på at FÅ ham først og det er sgu fair nok.. vi har stadig kontakten og hun besøger os en gang i mellem for at se om han har det godt og det har han self. grunden til forering er hun har en skade og havde for mange heste. hun har selv avlet ham så det har ikke været nemt at give ham bort. der er jo flere fordele hun kan holde kontakten med hesten og jeg kan få et godt råd med på vejen fra en der kender ham 100%

 

for mig betyder han ALT og har støre værdig end en hest jeg skulle gi 40.000 kr for.

 

 

var lige vores historie -Mia


Opstaldning tilbydes


Hair Extensinos og Gele negle laves

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider