Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Hestemassør
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 00:52

Hej. Jeg har overvejet om jeg sku' forsøge mig med en udd. som hestemassør, da jeg mener at have læst den ikke tager ret lang tid, og det er noget jeg brænder for, og så er det ikke så belastende, og man er lidt egen herre over arbejdstider i mange tilfælde..

 

Men den koster penge?

Hvor meget?

Hvor kan man tage uddannelse?

Hvor lang tid tager det?

 

Kan man få tildelt prisen, eller lån og su under udd.

eller hvordan foregår det?

 

 


Hilsen Maja Revsgaard


Unghest sælges.
Freja er 3½år, tilredet, sød på fold&stald, kommer når man kalder/fløjter

hoppe, fjordhest sporty model, med grønt hestepas, grime & ny trense medfølger.

Lejebolig søges.

Ungt rolig ikke-ryger par, og pt. 3 katte & 2 ponyer, søger lejebolig gerne i landejendom.

Maks 5000kr ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 massør
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 01:40

Tjek mysir.dk...der står der en del :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 podjnmv
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 03:21

Hej jeg har læst der, og har sendt en mail til hende:)

Så venter jeg spændt på svar.


Hilsen Maja Revsgaard


Unghest sælges.
Freja er 3½år, tilredet, sød på fold&stald, kommer når man kalder/fløjter

hoppe, fjordhest sporty model, med grønt hestepas, grime & ny trense medfølger.

Lejebolig søges.

Ungt rolig ikke-ryger par, og pt. 3 katte & 2 ponyer, søger lejebolig gerne i landejendom.

Maks 5000kr ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Axelssons Animal Massage
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 06:00

School i Kbh tilbyder også uddannelsen - prøv evt http://www.axelssons.se/dk

 

Men det er vist en skrøne at det ikke kræver ret meget.. Det er såmænd ikke fordi man bruger mange kræfter/trykker hårdt når man masserer, men det kræver en god fysik idet du bruger hele din krop mens du arbejder og du altså kommer ud i nogle yderstillinger når du skal hele vejen rundt på hestens krop. Der udover skal du også huske at det er forskelligt fra hest til hest hvor meget/lidt "pres" du anvender samt at det kan være temmelig akavet at massere f.eks. shire heste eller shetlændere pga deres højde i forhold en stor 1'er pony eller en lille ridehest.

 

God fornøjelse med projektet, det er super spændende at lære om..

 

Kira


Don't just slide 'em - Trail N' Pleasure Ride 'em!


Nu med Rosie - Den smukkeste rødhætte hest i verden!


Elsket & savnet - Apache & Thilda

0
0
Svar på denne tråd
 
 det er knaldhårdt
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 07:30
Fysisk.
klart skal der ikke ligger stort tryk, men de stillinger man står i kræver sin fysik.
derudover er der vist max en håndfuld i dk, som lever rent af at være masser.

Mvh. Tine


Klipning tilbydes i Køge området.

Lykkepose med div rideudstyr i sælges. Alt fra dækken, jakker, veste, underlag. Nyt/brugt. kontakt via pb

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 08:10

Undskyld, men er det en joke?

 

Det er ikke mange dage siden du ville have førtidspension pga. dine skader, og nu mener du at hestemassør kan du godt holde til?

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hestemassør
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 09:39

Det er bestemt fysisk hårdt at være massør. Både pga. arbejdsstillingerne og ofte også på grund af vejret. Selvom du får varmen af arbejdet, kan du godt få ømme led af de mange timer i en rigtig kold stald fx.

 

Det koster penge, og der er ikke mulighed for SU under uddannelsen. Det hele skal du selv finansiere, og det er de færreste der bliver rige af det. Kun ganske få kan leve af det, og det kræver virkelig en solid fysik, hvis du skal op at tage en 5-7 heste per dag. Desuden skal du være rigtig dygtig for at få så mange kunder, og du skal være god til at markedsføre dig. Vi er jo efterhånden mange hestemassører derude ;-)

 

Det er spændende og givende, men til tider også voldsomt frustrerende, hvis du fx står med en hest, der virkelig har ondt og en ejer, der ikke ønsker at få tjekket sadlen eller bestille besøg af kiropraktor, selvom hesten er sindssygt skæv i skellettet. Så man skal også have en vis psykisk robusthed :-)


Portrættegninger tilbydes efter foto -

se præsentation for mere info :-)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider