Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Gave til jeres far
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 20:30

Åh det sadvænlige problem hvert år :-) Hvad giver i jeres far?

Min far får billeder hjemmelavet ting osv af børnebørnene. Men hvad skal vi voksne give ?

Har i fundet på en fantastisk ting til jeres far :-)

Hilsen ad

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 20:43

Min far er den der typer som siger "jeg ønsker mig en kasse fuld af ingenting", "for 25 øre ingenting i bundløs pose uden sider!", "en spand at hoppe i!", "FORÅR"....

 

Og det fik han så

 

Gæt lige hans ansigts udtryk sidste jul, og samtidig så var de gaver han nogensinde har vist størst interesse for. Han var færdig af grin.

(ved siden af fik han så en almindelig kedelig gave ;))

 

Vi har gennem tiden givet lækkert grilbestik (manden har selvfølgelig en weber..også gas udgaven), vandglas, dvd'er osv.

 

I år bliver det hjemmesko og mere bestik ;)

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 blabla
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 20:46

Min far er temmelig høj og tæerne titter altid under dynen - så han får en lækker dyne i ekstra længde.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Samme her!
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 21:39

Min far ønsker sig ingen ting. Men eftersom han heller ikke gider shoppe, mener han at han mangler sokker og underhakker. Fedt!

 

Han har diabetes 2, så sidste år forsøgte jeg mig med mange små gaver. Mine lillesøstre og jeg syntes vi var vildt sjove fordi vi, istedet for at skrive vores navne på som giver, skrev nogle af køernes numre, han er bondemand med liv og sjæl.

 

Vi researcede endda helt vildt meget. Det var bl.a. tyrens nummer, den ko der malkede mest, den ældste ko, den nyeste malkeko og en ko der gik i sygeboks, som han tog sig ekstra meget af den jul osv. Han forstod det slet ikke, og da vi møjsommeligt forklarede ham at det var ko-numre, og det var den og den ko, så kunne han stadig ikke se det sjove i det

 

Så i år får han underhylere! Så får mine lillesøstre til gengæld fra hunden, de vil værdsætte det!


Medlem af Bullerklubben


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  22-11-2011 22:42

Min far får i år "Live fra Bremen" på dvd, og to bøtter Lakrids fra Johan Bulow, min mor bliver 50 år d.23 december, så har ikke verdens største budget til julegaver i år, nu når hun skal have en stor gave :-)


Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3



0
0
Svar på denne tråd
 
 De kære fædre
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 01:21

Min kære far er også typen som ønsker sig sokker, undertøj eller t-shirts.

 

Prøver så vidt muligt at undgå det - synes det er så uopfindsomt! Og siden han er helt tosset med høns (go figure...) så tror jeg det i år står på en bog om sådan nogle kræ.

 

Ellers er krimier et hit - gerne Dick Francis. Ellers har jeg også givet ham diverse hestebøger (han har tidligere avlet Trakehnere) selvom han nu har rigeligt i forvejen :)

 

Ellers får han ting til hans computer - som han også bruger meget tid på.


Trakehnervallak sælges - se præsentation for mere information


En rigtig hund er en schæfer, og en rigtig hest en Trakehner!

Medlem af AHNA

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 07:30

Min far samler på frimærker , så han får en frimærkebog som han har ønsket sig :)

 

 



Josefine Jensen


Røgild's Anastasia

Ability

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 08:21

Den bedste gave, jeg og mine søskende nogensinde har givet min far, var dengang min bror arbejdede i en bager. Min far elsker romkugler og havde for sjov sagt, at han ønskede sig en stor romkugle.

 

Dét fik han så!

 

Min bror fik bageren til at lave en kæmpestor giga-romkugle, svarende vel til omkring 50 alm. romkugler. Rund og drysset med chokoladekrymmel.

 

Hold nu op, hvor blev han glad! Og gik i hvert fald ikke sulten i seng de næste mange aftener! ;-)


Kh

Maria


Mor til Kathrine 24.08.06

Og Frederik 22.03.09


Skal du have lavet kage?

Send en PB.


"Nu rolig. Livet er blot et eksperiment. Man har før hørt om mislykkede eksperimenter." -Dan Turéll.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gaveideer
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 08:27

Min far er teknologisk udfordret. Han synes ikke det er så meget, at han laaaaangsomme computer "kun" er 4 år. Men da jeg ikke har råd til en ny computer, har jeg tænkt mig at købe trådløst tastatur og mus til ham. For hans tastatur og mus er endnu ældre end computeren.

 

Ellers ønsker han sig altid cd'er, bøger og film. Ret kedelige gaver, men han bliver altid glad for dem. Selv om han faktisk sjældent har tid til at læse bøgerne eller se filmene.

 

God rødvin er også et hit, især hvis det er noget specielt, som man ikke lige kan købe i supermarkedet.



Kiiri
*En hest er altid en hest. Men en rytter uden en hest... er blot et menneske*

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 08:38

Jeg giver min far bøger. Han læser krimier, og han ønskede sig nogle af en bestemt forfatter, så det får han.

 

Ellers har vi givet ham sutsko, halstørklæde, morgenkåbe, ting til grillen og haven.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Gave til far
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 08:57

Jeg har købt et back on track rygbælte til min far i år, han er tømre og har ondt i ryggen.

Så selvom han ikke ønsker sig noget som helst igen i år tror jeg det er en rigtig god gave.

 

Ellers har jeg haft stor succes med at give ham selvopfundet hjemmelavet krydresnaps bl.a. en julesnaps og en lakrids :)

 

Ellers er bøger altid et hit hvis jeg da kan finde noget han ikke har læst i forvejen ;)



Godt efterår til jer alle

Venlig hilsen

Kathrine


En god rytter kan høre hesten hviske - En dårlig rytter kan ikke høre hesten råbe!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Joke...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 09:33

Min far har altid joket med, at hvis man ikke ønsker sig noget i jule- eller fødselsdagsgave, så får man hvide mus (hvor han har det fra må guderne vide). Det har altid været en "trussel" i familien, så børnene fik skrevet en ønskeseddel. Sidste år ønskede han sig dog ikke noget selv. Normalt lyder hans ønsker på "strømper og underbukser", men sidste år var skabe og skuffer fyldte. Så han fik da 2 hvide mus med bur, legeting, foder og det hele! Han så noget sjov ud i hovedet, men han endte med at blive ret glad for dem, og den ene blev også ret tam. Den ene døde dog efter et par måneder og den anden døde på hans fødselsdag i år.

Men man skal passe på med at joke med ønsker


Min smukke palomino frederiksborg

Barbie

- også kaldet "Den gule Djævel"...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvis jeg...
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 09:38

... udvekslede gaver med min far, ville jeg nok se om jeg kunne finde nogle bøger han kunne have glæde af. Måske noget om orkideer, som han ivrigt dyrker i sin have?

 

Alternativt ville oplevelser stå højt på listen - biografture, teaterture, koncerter eller lignende.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Super gode :-)
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 13:50

Der var rigtig mange gode forslag :-) Tak skal i have!!

Tror faktisk vi giver ham en GPS :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 gaver ideer ....
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 06:56

Min far ELSKER vin ...så det bliver vinkrydderier - som passer til den vin man laver. De kan købes i haderslev over en netbutik.... og sendes - jeg bor i kbh ;-)

 

Og hvad han så ellers lige skal have ... hmm....


<3 med katten Dixie <3


Rip Apopka - 15.06.2011

Du er savnet!




Unge med høreproblemer - se her!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trille 4
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 07:04

Sikke en sjov ide. Min mand er malkekøer, så det kunne da være sjovt at give gaver fra dem..


Venlig hilsen

Maia




0
0
Svar på denne tråd
 
 hejhej
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 15:34

Min far ønsker sig som oftest bøger, da han læser rigtig meget når han holder "fri" ude i lastbilen, og ikke gider se fjernsyn.

Men i år, får han ikke en ny bog (eller det gør han af mor ;) ), men han får "pigsko" til at sætte på de alm. sko, også nogle thermotex strømper, og et par poser sismoflytter :)

Syntes "pigskoene" er en god invistering til ham, når nu han ligger og kører lastbil hvor der ofte er meget glat, nok er der snekæder til lastbilen, men der er jo ikke til ham :)


Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk

- Fjordhesten kan og vil!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trille 4
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 22:37

HAHAHAHA.....

 

Hold nu op, hvor kan jeg godt se det morsomme i, at jeres far overhovedet ikke kan se pointen og det sjove i det....

 

 



Zamangah

0
0
Svar på denne tråd
 
 krus............
Forfatter: 
Dato:  24-11-2011 22:51

Jeg har fået lavet to krus til min far med billeder af ham og hans yndlingskat + hest, og et mussepad med hans kat på :)

 

Han ønsker sig altid strømper


Heidi Elkjær


Stadil Arab - HE-Photo

"Allah created the Arabian Horse from the four winds: Spirit from the North, Strength from the South, Speed from the East and Intelligence from the West"

0
0
Svar på denne tråd
 
 MIN far.
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 09:44

Hej AD

 

Min far (og Onkel) får en pakkekalender.

 

Deri er der ting som de kan bruge både i julemåneden og hygge sig med fremover.

 

Feks.

Kalenderlys og tændstikker, skrabekalender

Chololade, is konfekt, cognac bønner, toffie, toblerone, kattetunger, kringler

Bage kryderi til julesmåkager, brune kager, pebernødder. Gerne hjemmebagt.

Kraftige magneter, et skrabelod

Tegninger og "projekter" fra børnebørnene

Nissefigurer, Tyggeben til hunden, fuglekugler

Juleøl, rødvin, hvidvin, whiskey, julesnaps, cognac

Kaffe, the, juleservietter, kryderier

Frø til haven, feks, blomsterfrø jeg selv har høstet som lavendel, valmue, morgenfrue osv.

Notes blokke, billeder af børn mm. i ramme

Strømper, karklude, rengørings svampe

 

De hygger sig meget med det og hvor det i starten var "min" idé så er det nu noget de omhyggeligt ønsker sig.

Begge er forøvrigt afleveret (min Onkel bor langt væk på en ø.) så nu skal jeg ikke tænke mere over gaver til dem, og ved de får noget de hygger sig med og sætter pris på og jeg kan bruge tid på andre ting.

 

 

 

 


~ Anette


Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!


 

* "Som ny" Stübben islænder sadel, gerne bytte med Dartmoor pony.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Strømper
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 09:45

er det i virkeligheden fordi mænd bare slider flere strømper end kvinder?

 

Jeg tænker at min mand faktisk vil kunne afgive samme ønsker til vores børn, når de bliver ældre.... Fordi han rent faktisk bruger og slider mange strømper i løbet af et år.....



Zamangah

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider