Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Ondt i rygraden?
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 20:18

Jeg har det lige som om, at jeg har et kæmpe blåt mærke, lige midt på rygsøjlen.

Men der er bare intet at se...

Jeg er MEGET øm, når man rører lige midt på rygsøjlen og mellem 2 ryghvirvler (lige under BH'stroppen).

Jeg har været ved lægen, der sagde at min ryg var låst 2 steder og han satte den efterfølgende på plads.

Det har bare OVERHOVEDET ikke hjulpet desværre...


Nogen der har prøvet noget ligende eller har et bud på, hvad det kan være.

Frygter måske det er en diskus, men har bare ikke overbelastet min ryg?






http://dphorses.dk


ÅRETS SPRINGHINGST DSP

2011


RM CAISER

SPH 194

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 20:54

Jeg har noget lignende i min lænderyg, efter at min unghest lagde sag ned da jeg stod foroverbøjet med min ryg.


Og da jeg læser til fys. har jeg heldigvis nogle meget kompetente mennesker jeg kan spørge til råds. Det vi kom frem til var, at det lange ligament der løber langs hele ryggen som hæfter på torntappene, måtte være blevet forstrukket, da jeg allerede havde stræk på ryggen, og min hest så yderligere hev i mig.


Det kunne være det, men en låsnings af nogle vertebra (ryghvivler) kan også gøre ret ondt, specielt hvis det kontstant sætter dit ligament på stræk.


Men få fat i en fys eller en kiropraktor, de har rimelig godt styr på det ift. lægerne.


God bedring.


- Maria



0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har tilsvarende
Forfatter: 
Dato:  31-03-2011 21:12

Som om, jeg har fået et ordentlig gok i ryggen i hjertehøjde lidt tv for rygsøjlen. Til tider heler det op og kløer inde i musklen.

Jeg blev også hos fys brækket på plads (facetled), men det kom igen.


Mit er udredt (på Ringe Rygcenter) til muskelfascialt syndrom, og det *kan* helbredes med træning, hvis man starter i tide. (Gjorde jeg ikke). Det er muskelhinder og muskler, der arbejder dårligt sammen, og det giver noget, der minder om myoser (gange 100!)- også andre steder på overkroppen hos mig. Desuden udstrålende smerter i albue, håndled og følelsesløshed i lillefingre/ringfingre (værst i rygleje). Desuden kan jeg stort set ikke gå med BH mere- de klemmer på det kritiske sted, så jeg får vimmerondt ud i armen.


Varme hjælper fantastisk (varmepude/grødomslag/hede bade)- og massage- og træning.



Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider