Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 tattoo under 18 år
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 14:47

Hej ænder.

Jeg er ikke fyldt 18 år, men skal have en tattoo. Jeg vil bare høre om nogle af jer kender et sted hvor man kan få en(østjylland - Århus), når man har forældreunderskrift osv.

Jeg har ledt herinde, men synes ikke lige jeg kan finde nogle emner med det.


Og nej, jeg beder ikke om alle jeres meninger om hvorvidt i synes man skal gøre det når man ikke er 18 osv.

Så hvis i ikke kan skrive andet end, hvor dum jeg er osv. så lad være med at skrive noget!


Kærligst hilsen Julie Buhl

Lev idag, drøm om imorgen, lær af igår.

1
1
Svar på denne tråd
 
 lidt at tænke over...
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 14:51

... også selv om du skriver at vi ikke må svare negativt.


HVIS du finder en der vil tatovere dig når du er under 18 år, er det en tatovør der dermed viser at han/hun ikke overholder lovens bestemmelser. Overholder de mon så reglerne om hygiejne eller kan du risikere en gang hepatitis eller hiv som bonus til din tatovering?



Forældreunderskrift gør ingen forskel - det er ulovligt.


£isbeth & Baloo


Politicians are like diapers.
They need to be changed often - and for the same reason.

4
0
Svar på denne tråd
 
 tatovering
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 15:19

Ja som Lisbeth skriver, så er det ulovligt at tatovere på personer under 18 år, uanset forældresamtykke.


Dette er taget fra min tatovørs hjemmeside:

Den danske lov omkring tatovering foreskriver klart, at den person som sætter sig i stolen SKAL VÆRE fyldt 18 år !! Det er en skrøne at forældre kan give tilladelse til at få lavet en tatovering, hvis man er under 18 år, det kan forældre eller nogen anden ikke give tilladelse til.

Så du må lige vente lidt, til du runder de 18. :D
1
0
Svar på denne tråd
 
 Farlige tatoos
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:22

Jeg kan godt berette om, at det ikke kan betale sig at få lavet noget sort, under bordet, af venner, osv. osv. osv. Jeg kender en som fik lavet en ellers pæn tatoo af en ven, som da havde helt styr på hvad han lavede. Den var pænt billig, og det var der en grund til. Han havde brugt et eller andet mærkelig farve, autolak tror jeg hun sagde det var, så farven var flydt ud under huden, hun havde fået allergi og hele hendes læg var rødt og kløede stadigvæk. Det var ½ år efter hun havde fået lavet tatooen, og det ville komme til at at koste 3-4 gange mere end den oprindelige tatoo ville have kostet hos en alm. forhandler, bare at få den rettet så meget op, at man kunne se hvad det var.

Det er bare et af de steder, hvor det ikke kan betale sig at tage den hurtige eller billige løsning, for det er ikke legetøj, det er noget man skal se på resten af sit liv - så hvorfor have travlt eller ville spare 500 kr.???


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

1
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:32

Nå folk skal åbenbart blande sig alligevel, selvom du har frabedt det :)


Men du finder nok ikke noget på nettet, hvor folk skriver de gør det på folk under 18 - så bliver de jo hurtigt opdaget. Tror ikke der er andre muligheder end at tage rundt til de forskellige tatovører og spørge dem, mens der ikke er andre til stede :)


Veninder med interesser for hund/hest søges omkring 6510.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tatovering
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:53

Ja, når der bliver spurgt ind til om vi kender til steder hvor der bliver begået noget ulovligt, så er det klart vi blander os!

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 00:57

og dette er vel en tråd som skal slettes ligesom når nogen spørger til hvor man på nettet kan finde gratis musik!!!

.

0
0
Svar på denne tråd
 
 ohhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 07:18

så er det jo så heldigt at det faktiskt ikke er helt stuerent at opfodre eller lede andre ind i kriminalitet.. kriminelt -deter det fandme -og KLAMT! vent da forhelvede til du bliver 18 år. EEn i Århus..en kunne jeg komme i tanke om, og selvom han har en butik er han pænt klam og ret ringe.. disse mennesker der vælger at tattovere på mindreårige -det er dem der bringer standarten ned i vores branche. hvorfor er det så vigtigt at få en skide tattovering før man bliver 18? vent da -så bliver du sikkert også meget gladere for den, men husk -der er ventetid hos en god tattovør, så du kan sikkert godt få en tid nu (til om senere) hvis der ikke er så længe til din 18 års fødselsdag (påberegn 6 mds ventetid)...


Og lige i århus er der sidste år åbnet ca 3 nye shops med ikke så lang ventetid endnu, så der kan du sikkert blive tusset lidt før.. MEN IKKE FØR DU ER 18 ÅR!

1
0
Svar på denne tråd
 
 tattoveringer
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 18:44

Jeg fik lavet to tattoveringer da jeg var under 18. jeg var 14 første gang og 15 anden gang og så holdte jeg 8 års pause =)

Du skal tænke godt over hvad du får lavet, om det er noget du vil kunne lide om 20 år??

Jeg har ikke fortrudt nogle af mine.

mine blev så lavet i udlandet så stedet kan jeg ik hjælpe med


Her holder vi Dansk Varmblod =)

Køre på SPT.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tattoo....
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 23:40

woooow folkens, slap lige af ikk ;) Tror ikke det tar 10 skrigende høns at få et budskab frem, i så fald er i alle meget dårlige til at formulere jer... :)


Jeg fik lavet min før jeg fyldte 18, vidste slet ikke det var ulovligt?! Men måske er reglerne blevet ændret siden da?!

Min er meget lille og usynlig og er stadig meget glad for den, at man er under 18, betyder ikke altid at man ikke er i stand til at træffe den rigtigt beslutning....!
Hvis du ikke kan vente, kan du vel få den lavet i udlandet?!

Dét er ihvertfald ikke ulovligt :)

Min lille bror fik lavet et (enormt grimt) lam på sin arm, i afrikaCapetown. eller. lam og lam, der var en krudsedulle med fire ben. men den er da sød nok, og lige så pæn som havde den være lavet i dk. ( og så kostede den omkring 60-70 danske kr. )


Liv Sancle horses.

For where your treasure is, your heart will be also.


0
0
Svar på denne tråd
 
 flotflot
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 07:03

Nej, men nu beder trådstarter om informationer om hvor i Århus man kan få lavet ulovlige tattoveringer -er det ikke temmeligt dumt IKKE af fare op over sådan noget?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sjovt HN
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 10:21

Jeg synes det er meget sjovt, at hvis man på HN viser et billede af en hest som går bag lod, så er man nærmest mishandler, men hvis man spørger til hvordan man overtræder loven, så uuuuha, det skal man bare have lov til. Hvad er lige logikken i det?


... sagde Randi


"Kun småskårne mennesker har orden i tingene, genier kontrollerer kaos"

0
0
Svar på denne tråd
 
 loven....
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 10:36

Det handler ikke om at man skal ignorere sådan et spørgsmål, snarer den måde der bliver svaret på.
Hvis "i" finder det normalt, så tror jeg bare jeg opgiver på forhånd, jeg skal ikke ned på det niveau..




Liv Sancle horses.

For where your treasure is, your heart will be also.


1
0
Svar på denne tråd
 
 Tattoo
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 11:00


Kommer selv fra Århus-området og kender til div. tatovører, er endnu ikke stødt på nogen, som vil gå uden om loven og tatovere én under 18.


Jeg tror, at du får svært ved at finde en der vil.




NUMSEFISKEN


Søger lejlighed og job i Aalborg


0
0
Svar på denne tråd
 
 husk!!!!
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 14:20

husk, som andre skriver, at overholder de ikke lovgivningen påe t punkt gør de nok heller ikke på andre!!!


Du frabeder dig andre kommentarer end butikslokation.. det er nok ikke realistisk når du poster et indlæg om at du vil få en tatovering før du fylder atten og dermed bryde loven. det vil der altid komme kommentarer ud af. Jeg fik lavet min da jeg var 17 og kan kun fraråde det, da det ganske rigtig som regel ikke er de bedste steder der bryde rloven hvilket min grimme tegning beviser..


så vent og find en der er dygtig..så meget betyder et par mdr vel heller ikke??? du skal jo have den resten af livet..


hvis det er af så stor betydning kan jeg ikke lade være at få den tanke at så er du meget utålmodig og hvis du var mind atter ville jeg så nok ikke vurdere dig moden nok til sådan en beslutning..


underskrift eller ej..det er ulovligt..


part tilbydes på frieser/nordsvensk hoppe

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 16:11

Nielsen (LS Horses), loven har eksisteret siden 1966, hvor gammel er du lige? www.retsinformation.dk/Forms/ R0710.aspx?id=59329


Jeg har ikke andet at tilføje, det er blevet sagt, det kan gå så gruelig galt, fordi man ikke kan vente til man kan få gjort det et sted hvor reglerne bliver håndhævet til punkt og prikke.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jesus christ ...
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 16:20

Er det muligt, at trådstarter ikke vidste, at det var ulovligt??

Og egentlig bare ikke gad høre alle mulige moraler og taler om hvorvidt det er dumt eller ej ?


Slå nu koldt vand i blodet ...

1
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 16:54

Hooooold nu op for en flok hellige. Sorry men rolig nu!!! Kan I allesammen skrive under på, at I aldrig har modtaget "sort" rideundervisning? Eller kørt så meget som 5 km for stærkt i jeres bil?


Jorden går jo ikke under af, at en under 18 får en tatovering! (Der kan ske meget mere skade ved at køre 5 km for stærkt!!)


Jeg fik for en del år siden (som temmelig voksen, ca 40 år) lavet en tatovering på fingeren. Dette er jo lige så forbudt. Men jeg satser på, at jeg som straf hverken ryger i fængsel eller bliver tvangsproppet med "De unge Mødre".


Jeg arbejder med "udsatte unge" og rigtig mange af dem, fik deres første tatovering som 14-15 årig. Når jeg taler med dem om det,(altså dem, som endnu ikke har fået en tatovering) fortæller jeg dem selvfølgelig, at det er forbudt men jeg fortæller dem også, at hvis de absolut skal have lavet en tatovering, så er det vigtigt at få den lavet et sted, hvor man kan skjule den hvis nu man senere i livet gerne vil være elev nede i banken.


Hvis vi VED, at en tatovering er uundgåelig, er det vel bedre at råde end at banke den løftede pegefinger oven i vedkommendes hoved?!


Julie, jeg kender intet til tatovører i Jylland men besøg dem og hør. Måske vil de fleste sige nej men måske vil en enkelt sige ja.... Jeg har ingen ide herom. Men tro nu ikke på at det der med, at hvis de overtræder loven om at tatovere unge under 18, hvilke andre love mon så de overtræder......måske inficerer de dig med HIV eller bruger rødbedefarve til den lilla..... Come on, Folks!!!


Tænk dig om, ha' hjernen med og lad os så se det færdige resultat.


Maria




Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd
 
 ulovligt.
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 17:23

Når det nu er ulovligt syntes jeg selvfølgelig ikke at man hverken skal opsøge eller opfordre til tattoo's her i dk, selvf. skal man ikke "Hjælpe" nogen med at bryde loven, men sig det på en ordentlig måde..


Personligt vidste jeg ikke at det var ulovligt, den gang jeg fik min lavet.

Jeg fik den lavet hos en yderst proff kvinde i Herning, hun spurgte ikke om ID, så hun har nok gået udfra jeg var ældre. (jeg lignede bestemt heller ikke en teenager..)


Nu skriver trådstarter at hun har forældrenes tilladelse, så jeg gætter da på, at hun ikke ved/vidste at det er ulovligt, jeg syntes der er flere i denne tråd, der opfører sig værrer end hun gør ;)



Liv Sancle horses.

For where your treasure is, your heart will be also.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tattovering
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 17:53

Hvis hun finder en tatovør der godtager en forældre samtygge er det stadig tatovøren der tager skraldet hvis at han bliver opdaget i at tattovere en uncer 18, og ikke forældrene der har givet lov.


Derfor tror jeg ikke man finder mange idag der gør det på folk under 18. Men jeg ved det ik var selv over 18, kunne ikke bestemme mig før, for noget der skulle sidde evigt på min hud




www.tærten.dk

forummet der ikke censurer

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 20:57

Okay tak for alle jeres hendvendelser, gode og dårlige.

Jeg vidste ikke det var ulovligt når man havde sine forældre med i det, så prøv lige slap af. Sikke hellige i alle er, hold da op, i må leve i en perfekt verden uden uorden.. undskyld mig.


leidesdorff:

det sidste du skriver, synes jeg er ærlig talt er noget værre @!#$ at lukke ud. Undskyls sproget, men du kender mig ikke, og synes ærligt du skal tage det der tilbage igen tak.



Kærligst hilsen Julie Buhl

Lev idag, drøm om imorgen, lær af igår.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 20:59

men jeg er rigtig glad for i advarer mig mod diverse ting. tak. :)


Kærligst hilsen Julie Buhl

Lev idag, drøm om imorgen, lær af igår.

0
0
Svar på denne tråd
 
 tatoveringer
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 21:17

Det har intet at gøre med at være hellig; der er blot en lov der foreskriver at man ikke må blive tatoveret før man er fyldt 18.


Dette er blot pointeret, af flere.


Mit eget indlæg er langt fra ment i en sur, negativ eller hellig tone - det er blot skrevet med et udklip af hvad der står på bl.a. min egen tatovørs hjemmeside.


Prøv at læse med de positive briller i stedet for de negative, så vil du måske se at det slet ikke er så slemt ment (i hvert fald ikke fra min side). :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 overkskrift
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 21:33

det var skam heller ikke dig jeg mente. :-)

Synes bare nogle folk har for travlt med andre, og når jeg ikke engang vidste det var ulovligt selv med forældre, så synes jeg folk burde tage en slapper. :-)


Kærligst hilsen Julie Buhl

Lev idag, drøm om imorgen, lær af igår.

0
0
Svar på denne tråd
 
 lalala
Forfatter: 
Dato:  19-03-2011 23:50

Jeg ved de gjorde det da der lå en tatovør i Møldrup, den er dog lukket.. Men der var vist bare ikke kunder nok hehe.


(Jeg har ikke selv nogle tatoveringer, så jeg var ikke kunde.)


Men jeg tror de er flyttet til Viborg???

Men jeg ved ikke hvad stedet hedder, men de tog ihvertfald mod forældre underskrifter.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det kan man godt.
Forfatter: 
Dato:  13-07-2020 03:03

Jeg har læst folks svar på denne tråd, og jeg kan fornemme, at folk er lidt firkantet omkring emnet. Jeg ved 2 steder som 100% tattovere folk under 18 år. På deres hjemme sider siger de, at de ikke tattovere folk under 18, men det passer ikke. De skriver det kun for ikke, at komme i balade. Tattoo studiet i Horsens gør, og Tattoo John på Istedgade i KBH gør.

 

Langt de fleste steder gør, det er bare at gå ind og spørge.

 

Håber det hjalp :)

0
3
Svar på denne tråd
 
 LOL, du besvarer en
Forfatter: 
Dato:  13-07-2020 04:01

9 år gammel tråd (!)- og henviser til to steder, du påstår vil tushe ulovligt. Tror du, de bliver glade for det? Og vil gøre det nu? Hvis jeg nu vader ind i biksene: "Jamen, jeg har læst på HesteNettet, at I gør det!" WoW!

 

I øvrigt angående allergi, så var der på et tidspunkt en serie, der hed "Min krop til skræk og advarsel" (På DR). Der var en gut, der havde fået amputeret sit ene ben ved hoften pga af allergi over for tatoveringsfarve.

 


Mvh

Tine

7
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-07-2020 22:01

tænker at TS er blevet over 18 år nu

 

MEN når det er sagt så er det STADIG ULOVLIGT at få lave en tatoo når man er under 18

også selvom at ens forældre giver lov

De steder risikere nu at få stor bøder



0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider