Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Indslag til konfirmation HJÆLP!!
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 13:14

Ja som overskriften siger efterlyser jeg simpelthen idèer, forslag til indslag der kan bruges, til en konfirmation/under en konfirmations middag.


Kom endelig på banen med alle mulige idèer, som du selv har bidraget med, er blevet "udsat" for eller "bare" har hørt om eller har oplevet


Inspiration efterlyses......


Fortæl fortæl fortæl fortæl fortæl fortæl fortæl fortæl fortæl


WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges


HorseGuard ulddækken, sort, str. 120 cm sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 konfirmation
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 13:57

Jeg kigger lige med her, da Jeg har en datter som skal konfirmeres til Maj og kunne også bruge lidt inspiration....


Husk at tavshed sommetider er det bedste svar.

Dalai lama.


Dyr giver mere mening i tilværelsen end mennesker.

Steen og stoffer.


M.V.H Katja





0
0
Svar på denne tråd
 
 aLDkøæaskøæas
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 14:06

Optagelser/videoer fra da konfirmanden var lille kan blive afspillet. Det er altid lidt sjovt og så sødt.


Til min konfirmation fik jeg er lille træ, og hver gæst fik et hjerte med en snor i. Og der blev sendt kuglepenne rundt, alle kunne så skrive en lille hilsen og sætte deres hjerte på mit træ.

Rigtig hyggeligt at sidde og læse alle hilsnerne her bagefter.


Har også været til en konfirmation hvor der ved hver tallerken lå et lille kort og en kuglepen. Man skulle/kunne så skrive en lidt længere hilsen. Alle de kort blev samlet ind, og konfirmanden ville så få kassen med beskederne i til en fødselsdag et par år efter.


Lav en lille sjov sang/tale.


Har også været til en konfirmation hvor nogle af de nærmeste gik sammen, kom på nogle af de pinlige ting konfirmanden havde gjort gennem tiden. De spillede så et par forskellige 'skuespil' som jo så var en genfortælling af de pinlige situationer. (Krydret med udklædning ;-) )


Har en veninde hvor hendes storesøskende fik bikset sammen at alle gæsterne holdte taler for hende (det vidste ingen af gæsterne om inden de kom). Gæsterne blev delt op i små grupper på 4-5 mennesker, og fik så et stykke tid til at få ordnet en lille tale. Hendes søskende havde så lavet nogle små sedler med 2-3 idéer hvis gæsterne var helt tomme for idéer. Grupperne kunne jo enten vælge at dele talen op, eller at kun 1 snakkede. Det havde vidst været en rigtig sjov oplevelse.


Det var par lige et par idéer jeg lige kunne komme på. :-)





Louise <3

Veneration (;


0
0
Svar på denne tråd
 
 indslag til konf
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 19:27

Mine forældre holdte deres tale til min lillebror som et eventyr, hvor han var prinsen - det var sødt og sjovt.


Mig og min bror lavede 5 dyster, hvor min lillebror skulle dyste mod en tilfældig mand fra festen - hvor vi skulle se, om han var blevet en rigtig mand, og han kunne dyste på lige fod i de ting, som det kræver Det var om poker (rækkefølgen af hænderne), armbøjninger, åbning af BHer hurtigst, gåder og at drikke et shot.


Man kan også holde en tale, hvor man giver små gaver undervejs - enten hvor man bruger tidligere situationer konfirmanden har været i, og man så kommer med ting til at undgå det i fremtiden, eller bare ting som ville være godt i fremtiden.


Det var de forslag jeg kunne komme på, håber de kunne bruges :)




- Tine har talt !


What happened to sex, drugs and rock'n'roll ?

Now we just have aids, crack and techno ...



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tip en 13. om hovedpersonen
Forfatter: 
Dato:  17-03-2011 20:01

Alle får uddelt en tipskupon med oplysninger om personen, som de skal tippe om er sande eller ej.


Rigtig besvarelse gennemgås af en person med talegaver og humor i orden.

En lille præmie til vinderen.


Her kan man så få brugt de sjovere lidt længere historier om folk, som der ikke er plads til i en sang.



Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd
 
 konfirmations hjælp
Forfatter: 
Dato:  18-03-2011 09:12

Mange gode idèer - TAK TAK..


Kom endelig med flere, jo flere desto bedre


Vi skal samle 3 familer, min, min mands & min datters fars familie - hans familie har hun egentlig aldrig har haft noget videre med at gøre, & kontakten til hendes far har været så som så..

Hun sagde helt fra overfor sine besøg hos far for 1 1/2 år siden, af forskellige årsager, & har ikke besøgt ham siden.

Kontakten har siden været noget sparsom.


Det er, for at sige det mildt, en noget anstrengt situation for alle parter - derfor tænker jeg at selskabet måske kan glide lidt lettere med en masse indslag


WINTEC 500, All-round, sort, 17", m/blåt kopfjern (Medium Wide) sælges


HorseGuard ulddækken, sort, str. 120 cm sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 fsfdsfsd
Forfatter: 
Dato:  20-03-2011 14:56

Til min lillesøsters konfirmation havde jeg mebragt lærred, staffeli, pensler og maling. Hjemmefra havde jeg selv malet lidt og skrevet navn og dato i midten. Jeg holdt så en mindre tale og præsenterede maleriet, og så var det så meningen at alle gæsterne skulle give deres bidrag i løbet af aftenen. De fleste syntes det var ret sjovt og så er det jo også et skægt minde at ha.


Har også oplevet at der blev delt sedler og kuglepenne ud til alle gæster, der så skulle skrive nogle gode råd, visdomsord, hilsner osv. som så blev lagt i en kasse, som han ville få til sin 18-års fødselsdag.


Til min papsøsters konfirmation, holdt hendes moster en tale, hvor hun bl.a. kom ind på hvad konfirmanden skulle lave i fremtiden. Hun havde så fundet på en række forskellige ting det kunne blive til og photo-shoppet nogle billeder af konfirmanden som lastbilchauffør, skolelærer osv. som blev vist undervejs. Derefter skulle konfirmanden trække en seddel fra en pose og vise sine evner inden for det erhverv hun så trak. Hun danser meget, og skulle derfor lære alle gæsterne en dans.


Derudover har vi både til min egen og min søsters konfirmation haft et dias-show kørende med barndomsbilleder.


TRiNE

& Sonny

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider