Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Naborøg - lugt i køkken
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 11:02

Hej med jer :-)

Jeg er lige flyttet i en ny lejlighed. Det er en fin lejlighed og jeg er glad for den.

Men naboen ryger! Heldigvis kan røgen kun mærkes i køkkenet, og delvis gangen, men det er til gengæld også slemt. Jeg holder døren lukket, og når jeg åbner den, kommer der kraftig dunst af cigaretrøg så jeg holder vejret. Jeg åbner med det samme altandøren i køkken og får hurtigt luftet ud, men det er jo altså lidt koldt og uhyggeligt i længden :-P


Hjælper det at stille noget eddike op? Er der andet man kan gøre?
Jeg er ret overbevist om, at røgen især kommer ind ved rør bag vasken, men da der er skabe foran, er det lidt svært at komme ind bagved og fuge osv.


Gode råd?

0
0
Svar på denne tråd
 
 bum bum
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 11:14

Jeg er selv ikke ryger og kender det at bo ved siden af nogen der pulser


Jeg klagede efter de nye regler kom, og det blev derefter forbudt at ryge indendøre i hele blokken


Det skal lige siges at jeg ikke var den eneste der var generet i blokken.


Jeg siger ikke vi skal drive hetz på rygere, de må bare være bedre til at isolere osv i div boligblokke, så også rygere kan få lov til at ryge i eget hjem


Jeg er os typen at skal jeg på bodega skal der ryges det høre sig ligesom med..


Men ikke rygere skal ikke lide under andres vaner.


Herhjemme er vi røgfrie og det er ikke tilladt at ryge indendøre, ej heller i vores gildesal/festrum.


Begge mine forældre er storryger (mistet min far 96´pga lungekræft) begge mine store brødre er storryger.


Men egentlig troede jeg ikke det var in at ryge mere??? vi har måske 4 ud af 50 der ryger i vores vennekreds




1 BOKS I LÆKRE OMGIVELSER UDLEJES

I SDR.JYLLAND

Red Oak & Willson McCaffee

Og Ponze Eddie Murphy

0
0
Svar på denne tråd
 
 Underbo
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 11:35

Min underbo ryger - meget.

Vi bor i et gammelt hus, hvor isoleringen mellem etagerne er nærmest ikke-eksisterende.


Jeg har bedt ham lufte grundigt ud både under og efter rygning og haft ham oppe hos mig, så han har kunnet lugte hvorfor.

Ingen problemer ved dét, og selv om han er en ung gut, er han den bedste underbo, jeg har haft i 15 år:-)

Jeg lufter selvf. også selv ud.......ELSKER frisk luft i min lejlighed:-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 kender det
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 11:52

For mange år siden boede jeg også i lejlighed hvor røgen fra overboen kom ned til mig i køkkenet.


Jeg kontaktede udlejer, der snakkede med overboen,


Det viste sig at vedkommene røg under emhetten, så der ikke lugtede i lejligheden. Men hele udluftningsystemet var forbundet så det helt kom ned til mig.


Han/hun blev bedt om at stoppe med at ryge under emhætten.


Det hjalp. Dog begyndte han/hun igen og jeg kontaktede igen udlejer. Så holdte det helt op.


Du skal ikke finde dig i tobakslugt i din lejlighed når du ikke ryger selv. Uanset om man bor i gammelt byggerri eller noget.




-----MARIA-----


:-) :-) smil det smitter :-) :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 klage...
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 12:37

jeg havde også klaget. helt sikkert.

du skal da ikke forpestes af andres røg i dit eget hjem. føj

pøj pøj med det.

0
0
Svar på denne tråd
 
 hm..............
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 12:48

Har også en nabo der er så hensynsfuld, at han går ud på gangen og ryger. Det fiser lige ned til mig.

Har valgt at sige... vi skal alle være her, nogle spiller høj musik, andre boller højlydt, nogle skal tidligt på arbejde og kommer til at vække folk, andre igen sent aften. Det må man altså bare lære at leve med, ellers må man flytte i eget hus eller lign.

Vi er ved at udvikle os til en frygtelig emsig nation.... og man er jo også selv en pestilens for andre med andre ting.



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 13:02

Honey du har helt ret og jeg ville 100 gange hellere bo over en ryger, end en hyler, for det du skriver "boller højlydt" er dog noget af det mest irriterende men kan bo i nærheden af.

Jeg har boet i opgang med en der lavede varm mad kl 7 om morgenen og med fælles træk til emhætte, så stank der af mad i min lejlighed og det giver mig kvalme på den tid af dagen.

Så røg er måske irriterende for nogle, men folks mad, parfume på opgangen, larmende børn, natteaktiviteter osv... kan drive andre til vanvid.

Så lidt forståelse for hinanden kan man komme langt med.


www.trendsales.dk/ main.asp?site=sort_gal...h=;u=36641


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 16:21

Hvis man ikke bor i en bebyggelse hvor rygning er helt forbudt, altså også i ejet hjem, kan man ikke tillade sig at brokke sig over at naboen/overboen/underboen ryger. Husk på det foregår i deres hjem, det eneste de efterhånden må ryge.


Man kan selvfølgelig nævne overfor rygeren at man bliver generet og prøve at finde en løsning der virker for alle. De fleste rygere jeg kender er utroligt søde til at vise hensyn. Men i bund og grund er det ens eget problem som man ikke kan forvente andre vil hjælpe en af med.


Hvis man ikke kan lide at man kan lugte/høre/se at der bor andre mennesker i nærheden af en, så må man flytte på landet i eget hus.


Selvfølgelig er det da et ærgeligt problem for trådstarter, som jeg naturligvis håber hun får løst.


Mvh Anja, en tolerant ikke ryger.


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Klage.... nej :-)
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 16:21

Hej, tusinde tak for svarene.


Jeg tænker ikke at klage, da der bor en sød gammel dame inde ved siden af, og jeg vil altså ikke gøre hende ked af det. :-)

Så længe det kun er i køkkenet er det til at klare. Jeg ville bare høre om der er nogen, som har nogle gode råd. Hjælper det at finde alle sprækker og så fuge dem til?

Eller at sætte eddike op i skåle måske?


Tusinde tak for svarene :-) Vil gerne have flere

0
0
Svar på denne tråd
 
 Man skal nok
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 16:58

Brokke sig over dårlig ventilation. Det er et udbredt fænomen i lejelejligheder. Selvom folk ikke ryger, får I jo deres luft alligevel.

Hvor lækkert er det?



Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Rygning.
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 17:33

Underlig holdning at folk bare kan flytte i eget hus, hvis de ikke vil lugte til andres røg. Alle skal jo være her (og ikke alle har råd til hus).


Uanset hvad, så må det vel være udlejers problem at få ordnet sådan noget eller er det din egen lejlighed? Jeg har ikke selv forstand på, hvordan man tætter den slags, men det burde der være fagmænd, som der kan hjælpe med.


Mvh, Trine - som synes røg er til rygerne, og de behøver bestemt ikke dele den med mig - især ikke i min egen lejlighed, som der burde være mit fristed. Desuden er jeg træt af, at så mange lejligheder bliver isoleret så dårligt.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 1234567
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 18:06

I det rækkehus hvor vi boede før, der var vi MEGET MEGET MEGET plagede af naboens røg, men det var ikke cigaretrøg det var "svimmeltobak"


Kørekort i Aalborg

Send SMS: ELEV
Til: 1272
For flere informationer

SMS'en koster kun alm. sms-takst

0
0
Svar på denne tråd
 
 eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  12-03-2011 18:14

Jeg kan godt forstå det træls når man iik selv ryger.


Men jeg ville godt nok blive gal hvis der var nogen der kom op til mig og sagde jeg iik måtte ryge i min lejlighed. Det ejerlejlighed og min bror ejer lejligheden ! Så jeg ville blive godt gal i skralden. Mit hjem Mine regler. Og dermed ikke sagt man iik skal ta hensyn for det skal man helt bestemt. :)


Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Lejelejlighed
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 21:09

Hej igen.

Det er en lejelejlighed. Jeg synes umiddelbart at der er god ventilation i lejlighederne, da der er spjæld i alle vinduer og alle lejligheder har vinduer samt 2 altandøre, der kan åbnes helt ind i rummet. Men det sikrer jo ikke, at naboen lufter ud :-P


Lejligheden er en fremleje, men med mulighed for hel overtagelse af lejemålet, og derfor vil jeg ikke skabe for meget ravage i foreningen, før mit navn står på den "rigtige" lejekontrakt.


Jeg bagte en kage idag. Dejligt med kageluft frem for røg. Må betyde at den står på kagebagning dagligt :-D


Hun ryger virkelig meget. Når jeg træder ind ad yderdøren i stueetagen, kan jeg ikke lugte røg, men ligeså snart jeg når op på repos ud for vores etage, stinker der kraftigt. Er glad for at det kun er køkkenvæggen der skiller mod den lejlighed og at jeg ikke bor ovenpå hende.


0
0
Svar på denne tråd
 
 tænk sig
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 21:18

at nogle seriøst kan få sig selv til at klage over folk som ryger i deres egne hjem Kunne forstå om det var ulovlige sager de røg- som desuden osse er endnu værre...


Det var ik det spørgsmålet fra trådstarter gik på dog.


Mht eddikke, så TROR jeg det måske kan tag LIDT af det for dig. Det kan nok ik lige klare det hele, og skal sikkert virke i nogen tid for at tg lugten hele tiden... Men prøv det, og se om det gør en forskel- det er jo heldigvis ik noget der koster det store at afprøve jo


Er det pga ventilationen - så må det være udlejers problem for i øvrigt.



RIP Keiko dreng 13/4 2004 - 3/6 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak Stute....
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 21:36

... Fordi du var DEN FØRSTE der faktisk svarer på mit spørgsmål :-D


Ja, jeg tror jeg vil prøve med små skåle eddike. Måske især i det skab / område, hvor jeg tror det værste slipper ind.


Hvis andre kender et mirakel, som kan tage røgluften, så sig endelig til :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tænker
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 21:37

om sådan en luftfrisker man kan købe i en butik kan tage lidt?

Jeg ved det dog ikke :)


Hilsen Celia


Sieze the day!


Hellere fortryde noget man gjorde, end noget man aldrig fik gjort.

0
0
Svar på denne tråd
 
 forstår det ikke
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 21:53

folk kan ligge døde i deres lejlighed i mdr, uden nogen opdager det. så nogen lejligheder bliver åbentbart lavet uden at lugtgenere når naboen, så hvorfor ikke finde en mere tæt lejlighed, det må da være surt at skulle lugte til naboens frikadellere, prutter og røg.


Hvornår har du lavet en foderplan til dine børn

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 22:01

Ja undskyld trådstarter, glemte helt at svare på dit spørgsmål.


Jeg ved der er nogen planter der er gode til at tage cigaretrøg. kan desværre kun huske navnet på en af dem, fredsliljen tager noget af lugten.


Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg mener nu
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 22:06

at jeg svarede første gang. Nu hvor jeg kan se, at det er en lejelejlighed, så er det da bare at få det sagt til udlejer. Det er ikke holdbart, at man skal generes af andres lugte - om det så er røg eller kattebakke er underornet.






Pennyblade købes. Se mere på præsentationen.

Pontus efterlyses, 15 årig New Forest på ca. 127 cm.
0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg synes ikke
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 22:15

Eddike virker på kraftig røglugt, desværre.


Min mor tog et fugtigt viskestykke med æterisk citronolie på og viftede det rundt i rummet, det fungerede faktisk ok.


Ellers er udluftning det eneste der virker optimalt.


Dedt er ikke efter d har brgt din emhætte vel?


Emhætter med klfiltre, altså uden udsugning til det fri, kommer til at stinke virkelig dårligt efter at der er blevet røget op i dem, filtret stinker og sender gammel tobakslugt ud i rummet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eddike...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2011 22:17

Eddike virker ikke på kraftig røglugt, desværre.


Min mor tog et fugtigt viskestykke med æterisk citronolie på og viftede det rundt i rummet, det fungerede faktisk ok.


Ellers er udluftning det eneste der virker optimalt.


Det er ikke efter du har brugt din emhætte vel?


Emhætter med kulfiltre, altså uden udsugning til det fri, kommer til at stinke virkelig dårligt efter at der er blevet røget op i dem, filtret stinker og sender gammel tobakslugt ud i rummet.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Et par fredsliljer og emhætte
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 07:49

Dejligt med flere svar :-)


Jeg vil købe et par fredsliljer og sætte eddike op. Jeg ved ikke hvor meget jeg tror på effekten af det, men måske flere tiltag samtidigt kan hjælpe.

Emhætten er faktisk en emhætte med kulfilter. Jeg synes ikke, at det er specielt, når jeg har brugt den, at der stinker. Det gør der hele tiden :-P Men jeg vil lige undersøge emhætten engang og se om jeg kan gøre noget på den front.


Og det med bare at finde en anden lejlighed og flytte; - det gør man ikke "bare" i KBH ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 13:26

Læste lige i en anden tråd herinde at planten Svigermors skarpe tunge også er en af de planter der renser luften.


Mvh Anja


"Halløj!" råbte Tigerdyret, og det lød pludseligt så nær ved, at Grislingen ville være sprunget op, hvis Plys ikke rent tilfældigt havde siddet på det meste af ham.


ATTEN'ZION

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg bor
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 13:42

i en lille blok, hvor alle andre end jeg sidder og ryger hash.

Dewt kan af og til lugtes røg i opgangen. Men selvom jeg ikke har haft åbnet hoveddøren, kan der i mit køkken godt komme til at lugte af røg. Det undrer mig hvordan det kan komme op i min lejlighed, når alt er lukket.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er dårlig
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 14:19

Ventilation!

Problemet er kendt, nogen steder suger man luften ind fra naboens udluftning. Gæt selv- om det stinker!

---

Stribegræs/Væddeløber er fin til luftrensning, nem at holde og formere (de laver masser af stiklinger).



Hilsen
xtiny

Den sjoveste kattebog ever: "The Unadulterated cat" tekst Terry Pratchet illustrationer Gray Joliffe.
Campaign for Real cats.
0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 14:37


Mvh Charlotte



Velkommen i rodebutikken, -og rigtig god fornøjelse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg er ryger
Forfatter: 
Dato:  14-03-2011 16:41

Jeg er ryger, bor på landet og alligevel ryger jeg udenfor, det kaldes hensynsfuld rygning. Du fortæller, at det er en sød dame, der er din nabo. Tag en nybagt kage med ind til hende og tal om jeres problem. Det er ikke sikkert, hun ved, det kan lugtes hos dig, og hun lyder da ikke som en, der er ude på at genere med vilje.


I nogle supermarkeder kan du købe sådan noget luftfrisker til at sætte i stikkontakten. Det hedder Antitobacco eller lignende, måske det kan bruges. Jeg ved ikke, om det virker, jeg ryger kun ude. Håber på en god og holdbar løsning for dig, nu du ellers er glad for dit nye hjem.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider