Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Forvredet knæ, hvor længe?
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 13:00

I går var det 5 uger siden jeg gled på noget is, og forvred mit knæ. Lægen på Skadestuen tog røntgen, fortalte mig at der ikke var brækket noget og at jeg skulle tage det med ro i 3-4 dage.


Da der var gået 14 dage opsøgte jeg egen læge, som vist mente at jeg var utålmodig og sagde at det sagtens kunne tage 4 uger.


Nu er der som sagt gået 5 uger, og ....jo, det ER blevet bedre, men det gør stadig meget ondt når jeg står op om morgenen eller hvis jeg har siddet stille bare 10 minutter. Nu kan jeg da bøje det uden det gør ondt, men jeg kan stadig ikke rette det ud.


Jeg ville jo gerne gøre noget for at træne det en smule så det ikke ender med at være stift eller hvad der nu kan ske. Men hvad gør man og hvor længe tror I at jeg kan regne med at det gør ondt. Jeg så et sted på nettet at der stod 12 uger, det synes jeg er længe.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Uha det er ikke
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 13:54

sjovt. kan du ikke bede om en scanning, så de kan se om der skulle være noget inden i knæet der måske ikke er helt som det skal være ?


Det skulle jo helst ikke gå hen og blive stift :-( En gammel kollega faldt uheldigt, og først da skaden var sket, og hun via hendes egen forsikring kom på privat-hospital, kunne de se at den var helt galt med noget inde i knæet. Og det havde de overset i Holbæk :-( Ikke at de har sjusket, men havde de nu bare scannet hendes knæ og ikke kun taget et røgten. Hun skal leve med et delvist stift knæ :-( Ikke nemt som dagplejer.


Synes nu også at 12 uger lyder som lang tid.


Rigtig god bedring med det.


vh Vipse


Nu med privat dagpleje :-)


www.pamhuledagpleje.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 14:17

Jeg forvred mit knæ meget voldsomt for næsten et par år siden. Jeg gik i jonjoy (skinneting) der holdt mit knæ fra at bøje mere end 45 grader -- så det var meget mere alvorligt end det du har oplevet, og derfor tager det nok ikke dig så lang tid, men det tog mig et år og en god portion stædighed at blive i stand til at bruge mit knæ normalt, sidde på hug f.eks. jeg kan stadig ikke stige op på hesten uden hjælp, har ikke rigtig styrken i knæet til det.


Jeg vil ikke forurolige dig, men bare sige at inden i kroppen kan det tage lang tid, det behøver ikke betyde det ikke går den rigtige vej! Når du får ok fra lægen til at bruge knæet, så gør det, også selv om du først kun kan holde det ud i kort tid, det bliver hutigere længere. Havde jeg ikke været så stædig, havde jeg ikke kunne sidde på hug i dag...


God bedring!

0
0
Svar på denne tråd
 
 For en sikkerhedsskyld
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 19:39

Hvis jeg var dig ville jeg gøre alt for at få det undersøgt ordenligt. For en sikkerhedsskyld.

Jeg har selv en skade, dog i anklen(vred også om). Der var heller ikke noget galt, og intet at se på røngel. Så jeg skulle bare ta mig sammen og komme i gang med at lave noget. Det er nu 3 år siden skaden skete, og den dag i dag, har jeg samme symtomer som dig(kan ikke stå ud af sengen om morgenene osv.) På de 3 år har jeg fået taget røngel flere gange, været på flere privathospitaler og prøvet alternativ behandling.

Blev for 7 uger siden opereret i min fod, efter endelig at have fundet det helt rigtige privathospital, men speciele lig præcis inden ankler.

Jeg vil nok aldrig blive helt smertefri, pga det først er nu det blev opdaget hvad der præcis var i vejen.

Man kan altid komme og være så bagklog, for jeg skulle selvfølgelig have haft det undersøgt det rigtige sted helt fra starten, så jeg havde fået den rigtige behandling.


Håber ikke for dig det er alvorligt, men lyt til dig selv og hvilke smerter du har.


God bedring

0
0
Svar på denne tråd
 
 Da Musse
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 21:06

i sin tid løb mig ned ( min fejl ) og jeg blev kastet ind i en beplantet støbejernsgryde med knæet forrest, var jeg sygemeldt i 10 - 14 dage og det værkede gevaldigt i knæet i 1/2 til 1 helt år og var også hævet.


Jeg var overbevist om at der var noget rivende galt og trods min egen læges hiven og vriden i knæet og forsikringer om at der ikke var noget galt, fik jeg dog "gennemtrumfet" et røntgen billede som også viste der ikke var noget galt


Og jeg må sige at i dette tilfælde havde lægen ret - det var bare tiden der skulle til.


Men jeg har et gevaldigt "overben" som evigt minde - du ved jo selv at hun vejer godt til


God bedring



Mvh Janni


Foråret nærmer sig - fat mod

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knæ forvridning..
Forfatter: 
Dato:  18-01-2011 21:20

Jeg ville bede om en scanning med det samme. Og bede om at blive taget seriøst. Så vidt jeg ved kan en røngten ikke vise om der er sket skade på menisk eller korsbånd.


Jeg sidder selv med en alvorlig knæskade - på snart 3. månede. Jeg tog til vagtlægen som ikke mente det noget, og bad mig tage hjem og tage den med ro. 2 dage efter tog jeg til egen læge, som undersøgte mig lidt grundigere og igen bare sendte mig hjem..

Tog så derop 1 uge efter, og der tog han mig endelig alvorligt. Så jeg fik en tid til ortopædkirurgisk afdeling og derefter gik det så lidt hurtigere. Blev kikkert undersøgt, fik fjernet resterne af korsbåndet og nu skal jeg opereres igen d. 27. Og have nyt korsbånd.


Så tag til lægen og insister på at han tager dig seriøst!


I am nobody - nobody is perfect - therefore, I must be perfect!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider