Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kosmetolog vs. kosmetiker
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 19:46

Hvad er bedre sådan en mandag, end at sidde og fundere over tilværelsen? Jeg har nogle tanker, jeg håber nogle herinde kan hjælpe mig med.


Jeg sidder og overvejer hvad der dog skal blive af mig, og hvad jeg gerne vil have ud af mit liv. Jeg har altid brændt for hud-, negle- og hårpleje, kosmetik osv, og er i skrivende stund elev indenfor kosmetik, hud-, hår-, og neglepleje (færdig sommer 2011). Det er noget jeg har en kæmpe interesse i, og jeg vil rigtig gerne blive indenfor dette område.


Jeg er dog i tvivl om, om det at stå i butik er LIGE DET jeg vil. Derfor har jeg undersøgt hvilke muligheder jeg har, for at dygtiggøre mig indenfor kroppen, kosmetik og alt hvad det indebærer, og har fundet frem til, at nogle mulige uddannelser for mig ville være kosmetolog- og kosmetiker uddannelserne.


For mig at se, er den store forskel på disse to uddannelser, udover at kosmetikeruddannelsen giver elevløn og kosmetologuddannelsen koster 70.000-100.000, at man som kosmetiker er i lære (som jeg er nu og trives med) og at man som kosmetolog er mere på skolebænken. Desuden tager kosmetikeruddannelsen 2,5 år, hvor kosmetologuddannelsen kun tager 1 år. Derfor konkluderer jeg at pensum og derfor udbyttet af kosmetikeruddannelsen er større - er jeg helt på afveje her?


Er der nogle af jer der er uddannet/igang med uddannelsen på en af de ovennævnte, og som har nogle indskydelser jeg bør tage med i mine overvejelser?


Alle tilføjelser der måtte være modtages med kyshånd :)




Hver dag er en fest


Besøg min blog om mode og skønhed på
www.soesblog.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 min veninde
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 23:36

... er kosmetiker og har ikke andet end fnys til overs for kosmetologuddannelsen.


0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskift
Forfatter: 
Dato:  15-11-2010 23:45

Den store forskel er, at kosmetiker er en statsbetalt uddannelse, hvor man kan få SU gennem uddannelsen.

Den tager 2,5 år og for overhovedet at kunne komme ind, skal du have en læreplads.

Man starter så på et grundforløb (20 uger) oger derefter skifter man mellem praktik og skole forløb.


Kosmetolog, er en privat uddannelsen, og der er TUSIND måder at tage den. i princippet, kan alle lave en "skole" hvor de uddanner kosmetologer..


Den mest anderkendte, og internationale kosmetologskole, er Cidesco.

Der er man et år i skole og et halvt år i praktik. Man skal betale for uddannelsen, men får under skoleforløbet su.


Der er virkelig mange måde at få sig en uddannelse, men erfaringer viser, at det er nemmere at få elevplads, muligvis også job, som kosmetolog, frem for kosmetiker..


Skrive hvis der er noget du vil vide.

Er selv i lære som kosmetolog :-)


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider