Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 bil, før stjålet, nyt stelnummer
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 18:31

Hej


Idag ringer politiet til min kæreste, betjenten vil gerne se bilen fordi den måske har et stelnummer som tilhører en anden bil = den bil vi har er en stjålet bil. Ham som har fået stjålet sin bil kan få den tilbage uden beregning, bortset fra at en bil ikke må have forkert stelnummer, og SKAl skrottes. hm.


Men hvad så med os? Det er simpelthen så frustrerende at have overholdt alle regler og alligevel få taget en bil til 40.000 + fra os uden videre. Vi har ikke råd til bare at købe en ny.


Har man nogen muligheder for at få en form for erstatning, hvis man finder ud af hvem tyven/stelnummer skifteren er?


Det er den bedste bil vi nogensinde har haft, og har ingen anelse om hvordan vi skal få råd til en tilsvarende bil på stående fod. :(


Hjælp os HN :)


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 spørgsmål
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 19:02

I har vel en registreringsattest med det stelnummer bilen har? Og en købsaftale med stelnummer på bilen?



Så er det vel hos denne sælger at pengene skal refunderes.






Mvh. Anja


Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:24

Ja det er fuldstændig i orden med de papirer :)

Men stelnummeret tilhører bare en anden golf 3, det er udskiftet, og må indrømme det kan tydelig ses hvis man ved hvad man skal se efter. :(


Men er der nogen muligheder for at hente penge hos sælger? - Hvis han ikke er skurken? I så fald, hvordan bærer man sig ad?

Det er alligevel "kun" 40.000 hvis der skal laves en slags retssag, som sikkert er rigtig dyr? Vi er almindelige dødelige mennesker, med SU og lille indkomst, vi ønsker ikke at stifte lån bare for at få en bil.


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Her står
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:26

En del om dette, andet afsnit af artiklen.


www.8200.dk/Webguide/ Bil_Guide.shtml




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 Retshjælp..
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:44

Det lyder som om I skal have kontaktet den gratis retshjælp. Der vil i kunne få rådgivning om hvad i reelt har af muligheder for at få så mange penge som muligt hjem igen.



£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 noget om retshjælp
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:46

£isbeth & Baloo

Happiness can be found even in the darkest of times,

if one only remembers to turn on the light.

(Albus Dumbledore)

0
0
Svar på denne tråd
 
 hhhhmmmm
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 20:56

Kan ikke se hvordan det kan give jer problemer, hvis i har registreringsatesten. Medmindre at attesten ikke passer med stelnummeret i bilen. Så har i et problem.


Måske er det bare mig der ikke forstår det?





Mvh. Anja


Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd
 
 stelnummeret ændret
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:02

Anja k

Problemet er at stelnummeret tilhører en anden bil. Der har stået en og fusket med en vinkelsliber og sat en eller anden random bils stelnummer i, eller det vil sige godtnok en golf 3, for at skjule det bedst muligt. æv æv for os nu :(

Det skal lige siges en bil kan ALDRIG nogen sinde skifte stelnummer, gør den det, skal den skrottes, no matter what.

Han har gjort det for at hans stjålne bil kunne blive "lovlig" igen..



Lisbeth.

Det vil jeg sætte mig og læse på sammen med kæresten, tusind tak!


Furius

Det har jeg også lige siddet og læst, synes ikke det ser så lyst ud..


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv da også
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:06

Dvs at det er ikke stelnummeret men resten af bilen den er gal med...


Så er der nok kun af gå efter sælger.. Det er da vist rimeligt strafbart. Øv.


Håber for jer at betjenten ikke har ret.





Mvh. Anja


Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd
 
 anja k
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:08

tilføjelse:

Altså man kan sige stelnummeret kører lovligt rundt på vejen, men hele bilen er stjålet.

Makes sense? :)

Han har ejet den bil med stelnummeret, men den har måske været en skrammelkasse, han stjæler en bil, smækker det stelnummer han "ejer" over på den stjålne bil, vupti, "lovlig bil han selv ejer"..


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Øv da også
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:12

Kunne han da så ikke bare have hentet en i Tyskland


Så var det nok ikke blevet opdaget.


Ja og jeg ville nok heller ikke kunne se om der var fusket med stelnummeret.. Så skulle man jo også først vide at man skulle holde øje med det.





Mvh. Anja


Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det er ikke
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:23

Lovligt at sætte et andet stelnummer ind i en bil.

Man kan nogen gange få tilladelse til at genhugge stelnummeret.

Feks hvis den er rusten der hvor nummeret sidder, så bliver det rustne stykke skiftet og der " hugges" nummeret ind igen.


Hvis der er svindlet med stelnummeret, så er bilen ulovlig.

De fleste biler har stelnummeret, til at stå flere steder og er der tvivl. tjekkes om det er samme nummer som står alle steder.


Det er betyder dog ikke altid at bilen er stjålet, der er også dem som har en gl. rusten bil, som finder en af samme fabrikat og mærke måske lidt nyer, men i god stand, så sætter man stelnummeret fra den rustne over i den som er iorden på med pladerne og vupti,god bil igen. Dog er dette jo ikke lovligt.


Men ja er det en stjålet bil, så mister man den ejer får den tilbage og man har som regel, sat en masse penge til..

Især fordi det jo nok er en privat, man har handlet med.




Satis temporis mihi est

( Jeg har tid nok)

http://www.kallehauge.org


0
0
Svar på denne tråd
 
 stjålen bil
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:24

Nu har jeg forstået, at ham som sælger jer bilen har brugt sit eget stelnummer og registreringsattest på en stjålet bil han selv (sandsynligvis) har stjålet. Men HVORDAN har politiet fundet ud af, "hvem" den sjålne bil er/tilhører ? Der er jo ikke dens ægte stelnummer i mere ?


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kunne måske
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:27

være en genganger, da politiet jo ikke var sikre?





Mvh. Anja


Så er jeg i gang med tilridningen af Rasmus

0
0
Svar på denne tråd
 
 generel forvirring
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:41

bilen er meldt stjålet, for lang tid siden.

Hvordan de finder frem til den, da den jo bærer falsk stelnummer aner vi ikke.


På mandag kommer de og ser bilen, og helt ærligt, tror de tager den.

Stelnummeret er fusket med. Teksten skal være som blindetekst, og den er næsten helt udjævnet og man kan se sliberidser, rust i en lukket plade (= man har brudt den selv), og malingen mangler.


Dens stelnummer tilhører en anden bil, hvis man slår det op på bilviden.dk.


Vi har aldrig oplevet noget lignende, så vi har ikke skænket det en tanke, og vi har haft bilen 4 måneder, uden noget "pjat"..


Det største problem er at de sikkert tager bilen, og vi aner ikke hvad vi skal stille op, rent økonomisk. Vi kommer selvfølgelig også til at savne bilen da den er driftsikker og har alt i udstyr, og nu bare skal skrottes. Men vi bor lang pokker i vold, og har 30 km til arbejde. Vi skylder heldigvis ikke noget, men med vores indkomst kan vi ikke bare lige gøre plads til køb af bil i budgettet i løbet af 14 dage. Slet ikke en som vil være så driftsikker og billig i reservedele.


Men vil helt klart se om vi kan få gratis retshjælp :)


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 
 furius
Forfatter: 
Dato:  11-11-2010 21:55

som jeg selv skriver kan en bil aldrig ændre stelnummer, så skal den skrottes, om den så er 4 uger gammel.


Alle andre stelnummer mærker, forreste i motor rummet og bagage rummet er fjernet, og det baggest i motor rummet er så ændret. aarh æv.


Janne

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider