Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

 Kat og brækket ryg
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 14:50

Der er noget jeg har gået og tænkt over lige siden min kat Miv blev aflivet. En morgen lå han og pev og så helt forkert ud, slet ikke glade livlige miv som vi kendte ham, han ville ikke rejse sig og når han endelig gjorde pev han helt sindsygt! Så afsted til doktor dyr med det samme!


Dommen lød på en brækket ryg og han blev aflivet da dyrlægen mente det ville være synd at prøve at redde ham da han var en ude kat i stor stil! Og sådan nogen ting.


Men nu tænker jeg så over: Kunne han have været reddet? Burde vi have prøvet? Eller var det det bedste for ham at blive aflivet?

Det er jo forskelligt fra kat til kat hvad der kan lade sig gøre og det skal siges at Miv kun var inde et par gange om dagen for at spise og det var det. Han var meget aktiv og enspænder agtig, så at skulle holde ham inde sammen med os i ro i så lang tid mener jeg næsten ville være synd..

Men hvad er jeres mening til dette? Han var vist 5 år og vi havde på det tidspunkt 4 andre katte :)


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 15:01

Jeg er helt sikker på at du du gjorde det rigtige ved at aflive din kat, for den havde nok haft et ret godt liv bagefter, med alle de nerver der bliver beskadiget ved en brækket ryg.


Jeg har en killing, som brækkede benet og der sagde dyrlægen, at hvis den havde knust noget i benet, så ville hun anbefale aflivning, for den ville ikke ha et godt liv bagefter. Heldigvis var det et lille brud og killingen er kommet sig, men jeg havde også fået den aflivet, hvis dyrlægen havde anbefalet det.


Tit tænker man jo på bagefter, om det var det rette man gjorde, men jeg er sikker på at i dette tilfælde gjorde du det rette, for katten skal jo kun holdes i live for dens egen skyld og ikke for vores og kan den ikke det, uden gener, så er det bedst at gøre som du gjorde.


Mange hilsner fra Anja
http://www.HesteHygge.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 15:15

Vi har nemlig også før haft en kat med brækket ben og den fik gips på og fik det godt igen, men vi tænkte at en brækket ryg ikke var ligeså nemt at holde i ro, katten kan jo bare lade være med at støtte på et brækket ben, men en brækket ryg kan den jo ikke gøre noget for at aflaste andet end at ligge ned, og det var jo ikke lige dens kop the..

Men jeg er glad for at høre du ikke synes vi er mordere her i huset fordi vi valgte at få ham aflivet:)

Dyrlægen sagde at vi kunne godt prøve at få ham i orden igen og den ville måske godt kunne men processen synes han det ville være synd efter vi havde fortalt hvilken slags kat Miv var. Og det var jo kun MÅSKE han var ikke sikker i sin sag.


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Helt rigtig beslutning
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 15:40

Hvis jeg stod i en lignende situation ville jeg tage præcis samme beslutning som dig og aldrig mere have skrubler over det.


Det er i dette og mange andre tilfælde ikke hvor stor chancen for helbredelse er, der er afgørende, men hvad dyret skal igennem inden den så måske er helbredt. Man skal virkelig tænke over hvad det er man byder dem, hvis man vælger et redningsforsøg.


Pas du på de øvrige katte med god samvittighed og tænk tilbage på at din kat havde det godt i den tid den havde sammen med dig.


VH Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 15:48

Jeg forstår udemærket hvordan du føler. For knap 2 år siden stod min kæreste og jeg med en syg kat. Han havde slugt en sytråd på 1,5 meter, blev opereret men kom sig aldrig. Ved det sidste dyrlægebesøg, måtte vi vælge imellen endnu en operation eller aflivning. Vi valgt det sidste da dyrlægen kun gav ham 50% chance for at overleve operationen.

Jeg kan stadig den dag i dag tænke på, om vi alligevel skulle have taget risikoen og ladet ham opererer en sidste gang. Det kunne jo være han så ville have været her den dag i dag. Men jeg ved jo også, at det stadig var den bedste og rigtigste beslutning vi tog.

Jeg har lært mig selv ikke at tænke sådan længere, da jeg jo alligevel ikke får ham tilbage... du bør gør det samme, og blot tænke tilbage på den gode tid i havde sammen med ham.

Andet kan du ikke gøre. Mange kram fra mig :-)


Mette

- som endelig har fået sin pigedrøm i opfyldelse...

- enhver stald med respekt for sig selv har en fjordhest!


Hvil i fred, Tøsen. Du vil aldrig blive glemt

09.05.97 - 12.04.10













0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 16:20

Du har gjort det helt rigtige og er sikker på at dyrlægen ville have sat hvis der var mulighed for anden behandling.

Det er ikke mere end en mdr siden vores dejlige hankat blev påkørt og havde brækket ryggen

Han sad som en "havfrue" bagenden var helt lam og dyrlægen ville gerne have taget røngten hvis vi ville, men han havde set det så mange gange før..

Så han blev aflivet og fik fred...

Jeg har haft det lidt lettere med den beslutning blev taget fordi der IKKE var andet at gøre.. hvis nu dyrlægen havde sagt at der var en mulighed for behandling og vi så fik ham aflivet så havde jeg nok plaget mig selv til døde..

Det er det værste med dyr, man bliver så glade for dem


Sagde Charlotte.


Min elskede mor 03-02-60 - 08-10-08

Vi ses på den anden side!

Tulle 2008-2010 du er savnet

Nogen der har set Prins Valentin? Fjord/ DV vallak fra 2001?

SKRIV!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Behandling skal
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 16:31

Også stå i et rimeligt målmed, om dyret KAN blive rask, og hvordan det vil have det IMENS. En kat, der lider fordi, den ikke må komme ud/hoppe op- kan være en pest for éen selv, for den forstår ingenlunde, at det er til dens eget bedste.


Min kat med brækket ben var inde over dr. dyr så mange gange, at jeg egentlig næsten hellere ville have valgt, at hun fik fred. Hun var LÆNGE om at hele. Og det var urimeligt dyrt. Hun kom sig dog, men haltede en smule, men hun var netop en kat, der ville ud!


Min Tiger, der fik knust sin ryg- og slæbte sig frem i forpoterne- havde guskelov ikke ondt. Men- det døgn hun lå ude først... Uhhh... Det gør ondt, at tænke på! Stakkels Tigermis.




Med væmlig hilsen
xtiny

"Den, der kun venter på, hvad fremtiden vil bringe- har ingen"





0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-09-2010 21:19

Er glad for ikke at være blevet slagtet over det her indlæg om aty jeg er katte morder og alt muligt


Det hjælper på det at høre i ville have gjort det samme, for ja den kunne have kommet sig, men perioden imellem ville have været et rent helved for ham.. :(

ak ja han var en dejlig flot stor misser og vi savner ham meget men dyrenes velfærd kommer før vores ønsker!:) Jeg ved han har det bedre nu :)


Mvh. Line Vennekilde


Kashmir.. <3 Den eneste der rigtig dur<3

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider